Indlæg af Photosgraphein

    Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Hvor lang tid tager det lige?
    :)


    At køre det der program kan tage lige fra 5 minutter til 1 time. Det tog ca. 15 min. da jeg gjorde det, men det afhænger af hvor fragmenterede filerne på HDD'en er...


    Men det har virkelig hjulpet på min boot tid...

    Hey alle... Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad jeres boot tid er med Windows Vista ?


    Med boot tid, mener jeg fra I trykker på power-knappen og til skrivebordet vises eller login-skærmen vises...


    Min er på 30,77 sekunder. I kan se mine specifikationer i min signatur.


    Guide til nedsættelse af Windows Vista boot time (kun afprøvet på Vista):
    - Hent denne fil: http://www.photosgraphein.net/DefragBootFiles.zip
    - Kør filen...


    Den åbner nu et kommandoprompt vindue og den vi derefter gå igang med at defragmentere boot filerne. Der er ikke nogen progressbar eller linie, men den arbejder, så lad være med at luk vinduet. Vinduet lukker af sig selv når det er færdigt.


    Efter jeg gjorde dette skar jeg 40-50 sekunder af min boot tid, som nu altså er nede på 30,77 sekunder. Målte tiden med en mobiltelefon, så den er ikke 100% præcis, men nok indenfor 0,5-1 sekund nøjagtighed :)


    Med venlig hilsen
    Jakob

    Dav til alle...


    Jeg har en ThinkPad T61 (specs. kan ses i min signatur), som kom med en OEM udgave af Windows Business i 32-bit...


    Jeg kunne godt tænke mig at prøve 64-bit bare for at se hvad det er for noget, men jeg er ikke interesseret i at betale for en 64-bit licens.


    Kan jeg bruge et 64-bit installationsmedie, men bruge min licens som kom med computeren ?


    Ved godt at Windows-versionen skal være den samme såsom Home Premium, Business, Ultimate osv.


    Og hvis ja, er der så nogle der ved hvor jeg kan få et 64-bit installationsmedie uden licens eller kan jeg hente en på Internettet, sålænge jeg bruger min egen licens, eller er det stadigt ulovligt ?


    Hilsen
    Jakob

    Hej alle...


    Hvad er den generelle holdning til MyBook bærbare. Har en kammerat som gerne vil have en bærbar han kan spille på og han har kigget på både Zepto, MM-Vision og er så faldet over MyBook her for et par dage siden.


    MM-Vision har han ikke så meget meget kendskab til og Zepto har næsten mere dårlig omtale end god...


    Så hvad syntes folket om MyBook ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Så fik jeg det resultatet fra min t8300 2.4
    tidlige lå mine temps på 94 grader, og nu ligger min volt med 12x multi på 0.9750 og mine temps er 77 så fremskridt :clap:
    Ellers så ned ad med multi på 11,10,9,8 osv, er alle på 0.9250, som er det laveste mulige valg, tror godt den kunne komme længere ned men der er bare ikke knappen til det


    Nej, det er fordi at spændingen er begrænset for man ikke skal sætte den for langt ned. Mine spændinger er begrænset til 0.9500v på min Intel T9300 2.5 GHz.

    Hej alle Tweak'ere


    Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg skal bruge en ny HDD til min ThinkPad T61 og den skal være så lydløs som muligt. Jeg vil dog lige sige, at jeg ikke er interesseret i SSD.


    Her er mine krav til den:
    - 2.5" SATA
    - Mindst 200 GB
    - 7200 RPM


    Hvilken HDD er den mest lydløse som opfylder disse krav ?


    Med venlig hilsen
    Jakob

    Hvis jeg ikke taget meget fejl, så skal du bruge PC2-6400 RAM som køre 800 MHz.


    Dine nuværende køre langsommere, så det vil nok kunne betale sig at købe nogle helt nye RAM, især når man tænker på hvor billige de er nu til dags...


    Men andre må lige rette mig, hvis jeg tager fejl...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Hey, nice guide du har lavet, og skulle lige til at bruge den da jeg finder ud af at RightMark CPU Clock Utility ikke viker til 64-bit, har du andre programmer man kan bruge istedet?


    Det eneste jeg lige har kunne finde ud af er at, installere RightMark og derefter downloade denne fil: http://www.photosgraphein.net/RTCore64.sys


    Den skal du så smide ind i den folder hvor RightMark er installeret og sige ja til du vil overskrive, hvis den spørger om det.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Hey, nice guide du har lavet, og skulle lige til at bruge den da jeg finder ud af at RightMark CPU Clock Utility ikke viker til 64-bit, har du andre programmer man kan bruge istedet?


    Desværre lige ikke på stående fod... RightMark er den eneste applikation jeg har kendskab til og som jeg ved hvordan fungere til det her brug... Skal se om jeg kan finde ud af noget til 64-bit.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyChoVil jeg ikke sagtens kunne sætte de andre multiplier indstillinger ned til samme strømstyrke?..


    MVH Kenneth =)


    Måske, måske ikke... Det er ikke til at vide før du har prøvet det da de resterende multipliere er mere overfølsomme overfor nedsættelse spændingen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Vil man kunne dette på alle bærbar??.. har en Zepto 6214w med en 1,83Ghz Dual core cpu.. =)


    Ja, det vil du sagtens kunne... Computeren som guiden er udført på er en Lenovo ThinkPad T61 med en Intel Core 2 Duo T9300 2,5 GHz processor.


    Men har også gjort det på min Lenovo Thinkpad T60 med en Core Duo T2400 1.83 GHz processor. Resultatet var dog ikke så markant, men fik da nedsat maks. temperaturen med ca. 10 grader. Du skal bare huske på, at selvom vi måske har samme processor, så er det ikke sikkert du kan få samme temperatursænkning... Måske er den mindre, måske er den højere.


    Jeg burde også tilføje at antallet af multipliere ikke nødvendigvis er den samme som i guiden samt at spændingen for den højeste multiplier nok heller ikke er på 1.1375v på din computer. Det er fordi at som udgangspunkt, så kræves der mere strøm jo hurtigere processoreren er.


    Men giv det et forsøg... Det eneste der kan ske er at dit system bliver ustabilt og gider du det ikke, så fjerne du bare programmerne, så er du tilbage til square one...


    Hilsen Jakob

    *SOLGT*


    Idet jeg har fået en Lenovo ThinkPad T61 så vil jeg gerne sælge min T60.


    Starter lige med specifikationerne:
    - Lenovo ThinkPad T60
    - Intel Core Duo T2400 @ 1.83 GHz
    - 1.5 GB DDR2 RAM (kan evt. sælges med 2.5 GB)
    - Hitachi Travelstar 100 GB 7200 RPM HDD
    - 14.1" SXGA+ 1400 x 1050 (ikke widescreen)
    - ATI Radeon Mobility X1400
    - Intel PRO/Wireless (ABG)
    - Intel LAN
    - Bluetooth
    - IrDa
    - CD/DVD-RW
    - 6-cellet batteri
    - Windows Vista Business (DK) med licens, dog uden installationsmedie


    Garanti:
    Maskinen er købt den 22-11-2007 og er solgt med 3 års indleveringsgaranti fra Lenovo gennem http://www.laptops.dk. Garantien følger produktet, så den vil også gælde hvis du skulle videresælge den på et tidspunkt.


    Andet:
    Ellers er den i helt fin stand. Det eneste punkt er at på hjørnerne af låget, der er noget af den sorte maling slidt af, pga. den har været transporteret i en taske. Dog er låget sort, under malingen, så det ses ikke særligt tydeligt. Jeg lagde ikke mærke til det før en af mine kammerater gjorde mig opmærksom på det.


    Computeren med magnesium låg for at beskytte mod tryk ovenfra og indeholder også Active Protection System som beskytter HDD'en i tilfælde af tab eller stød. Derudover er keyboardet spildsikkert med dræningshuller i bunden, men lad nu være med at hæld en hel kop kaffe i tastaturet... Kort sagt, så er den af den byggekvalitet man kan forvente af en Lenovo.


    Billeder kan sendes på mail, hvis det ønskes. Bare sig til hvad I vil have billeder af...


    Pris: 6000 kroner...


    Levering: Afhentning på sælgers adresse medmindre andet er aftalt.


    Skriv endelig, hvis der er noget I vil vide...


    Med venlig hilsen
    Jakob

    Hej alle...


    Jeg har en ThinkPad T61 med Windows Vista Business i 32-bit version...


    Jeg har pt. 4 GB RAM installeret (stjal 2 GB RAM fra min T60), men tænkte på om jeg overhovedet kan udnytte 4 GB, altså om Windows kan bruge det ?


    Hvis jeg højreklikker på "Min Computer" og vælger egenskaber, så skriver Windows at jeg har 4 GB. Men hvis jeg kigger i "Joblisten" og kigger under fysisk hukommelse, så skriver den 3 GB...


    Vil det sige at den ekstra GB ikke gør nogen gavn ?


    Med venlig hilsen
    Jakob