Indlæg af TolaGarf

    Ja det er en 144Hz med G-Sync så er det derfor.

    Prøv og sætte skærmen ned på 120 Hz. Det kunne tyde på at GPU'en bliver sat på overarbejde i Windows pga. de 144 Hz. Aner ikke hvorfor det sker, men der er en del der har problemer med det. Må være en bug i nvidia driveren.

    Så kan det næsten kun være dit airflow i dit kabinet, som er ekstremt ringe. Det virker ret underligt at det øverste kort bliver 63-67 grader under idle, når begge er reference og der endda er et enkelt slot imellem dem. Kan du give et bedre overblik over, hvilket kabinet du bruger, hvor mange fans og hvilke, og måske en illustration om hvordan dit airflow er sat op.

    Det virker lidt forkert, at det ene kort bliver 67 grader under idle. Det er ikke normalt for et reference kort, medmindre man feks. har 4 skærme tilsluttet. Temp i idle stiger, som regel 5-10 grader per skærm tilsluttet, dog alt afhængig af model. Prøv lige at bytte rundt på kortene, og hold øje med om temp forbliver høj på det samme kort. Hvis du har mulighed for at tilføre noget luft fra en blæser fra enten i bunden eller siden, kan dette ihvertfald hjælpe en smule under load når der køres SLI.


    Min umiddelbare teori er at det grafikkort, som bliver 67 grader i idle har dårlig kølerpasta påført (eller intet) på GPU'en, hvilket burde resultere i at GPU'en throttler under load. Men lad være med at skille det ad og påføre nyt kølerpasta, medmindre det er et EVGA kort. Ellers risikerer du at bryde garantien.

    http://www.pricerunner.dk/pl/3…ING-6GD-Sammenlign-Priser


    (ikke at jeg ville angribe din ønskede pris, men mere at det slet ikke kan svare sig for dig at sælge det, hvis du kan returnere det nu).


    Ang. larmen, tja så måske opfatter vi larm forskelligt. Kabinettet kan også gøre stor indflydelse, selv bruger jeg både Fractal Design Define R4 og R5. Havde tidligere et ASUS Matrix Platinum GTX 780 Ti, som larmede, som en turbine og kørte uregelmæssigt i idle. Det var noget forfærdeligt skrammel. Tvivler på det Gigabyte kan blive meget værrere hehe, men vi får se. Der er et undervejs til mig...


    Edit: Tænker at du måske ikke har justeret blæser profilen, så den bare giver den gas. Ofte har jeg fundet ud af, at de moderne nvidia grafikkort ikke giver en skid bedre køling når man kommer over 50-60% i blæser RPM.

    Er lidt forundret over når du siger det larmer i brug, eftersom da jeg har set et video review fra JayzTwoCents hvor han faktisk tester kortets larm i forhold til 980 Ti og Titan X med reference kølere. Er du sikker på du ikke har fået et mandags grafikkort? :)


    Men ærligt talt, hvis du ikke vil have det så send det retur nu. Det er uanset faldet 400 kr i pris ser det ud til, ligesom alle de andre modeller.

    Jeg ignorerede faktisk komplet dine spørgsmål hehe, så lad mig prøve at svare så godt jeg kan.


    Først og fremmest skal du ikke forvente at kunne lave et komplet vandkølings system, som iøvrigt skal være super til OC til en pris af kun 2000 kr. Når du tager fittings, slanger, væsker, kabler, blæsere, og alle andre vand dele, løber det snildt op i 3500-5000 kr. Og jeg vil mene at netop til OC, skal du have en D5 pumpe da den er rimelig støjsvag og har 5 variable hastigheder (lad være med at købe den med PWM).


    Swiftech AIO cooleren, som jeg skrev om i min tråd jeg linkede til, er ret fantastisk. Men den performer altså ikke specielt godt til ekstrem OC. Selvom pumpen sagtens kan håndtere CPU + 2 x GPU + 2 x rad, har den ikke det mest optimale flow betingelser (specielt CPU blokken, den klarer sig slet ikke så godt, som EK's).


    Fordelen ved Swiftech AIO er dog du kunne evt. nøjes med at starte med den og kun køle din CPU feks, og så senere engang når du har lidt flere penge, udvide den til resten af systemet. Eller omvendt, lad den kun køle din GPU. Der er mange muligheder.

    Hvad er dine temp og overclock? :whistling:

    CPU ligger omkring 55 grader på load, den kan dog nå op på 60 under visse spil, men dette er pga. GPU'en der opvarmer det hele, selvom CPU'en ikke bliver brugt. GPU'en ligger mellem 65 og 70 grader, det er lidt op og ned alt afhængig af spillet. Grafikkort er OC'ed en del, nok derfor det bliver så varmt. Alt i alt, er det ganske godt klaret med kun en 280mm x 30mm rad.


    Mit næste skridt er dog nok at skille CPU og GPU fra hinanden, og købe en Swiftech H140-X Drive (uden slanger og CPU block). Flytter så CPU blokken over på H140-X'en, og lader H240-X'en håndtere GPU'en for sig selv. Jeg bruger så en PWM fan adapter på grafikkort fra GELID til at styre pumpen og blæserne via grafikkortets software.

    Jeg blev selv nødt til at indstille mine 2666 DDR4 RAM manuelt i BIOS, da XMP overclockede memory controller totalt åndsvagt, hvilket resulterede i at min 5820K kørte 60 grader i idle... Så ja, det kan sagtens være dine RAM. Sæt dem til auto eller 2133 MHZ, og prøv igen.

    Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, da fiber boksen vist nok kræver, at hvert TV er tilsluttet sin egen port i boksen. Der er dog muligvis en anden løsning, hvilket er at køre det over COAX (antenne kabel) istedet. Dog ikke alle fiber bokse understøtter dette, så tjek med WAOO.