Indlæg af TolaGarf

    Det har jeg godtnok ikke set før, men prøv først og fremmest at opdatere dine grafik drivere til de nyeste, samt køre et fil tjek på spillet i steam. Det gøres under: Højre klik på Fallout 4 i dit library, vælg Properties, under Local Files tryk 'verify integrity of game files'.

    nzxt har en vandkølings ting til grafik kort som er til aio kølere.

    Kraken G10 + Asetek AIO + VRAM kølerprofiler. Ja det virker skam, men det bliver faktisk dyrt i sidste ende og det gør grafikkortet utroligt sårbart overfor mikro frakturer i PCBet, medmindre man kan finde en backplate, som kan bruges. Jeg vil ikke anbefale denne løsning, synes ærligt talt det er noget skrammel.

    Hvis du har fået den ombyttet, så gælder din reklamationsret på ny fra den dato du har modtaget den nye i minimum 2 år i følge dansk købelov. :9xo

    Ganske rigtigt. Problemet er dog hvis den er ombyttet af producenten og det ikke længere er samme vare, som købt hos forhandleren, har han tabt alle rettigheder. Så skal det tages op med producenten.

    Helt klart den med bedre grafikkort. CPU har ikke den største betydning mere. Grafikkort, SSD, og RAM er mere vigtigt. Om det er det nyeste geil, er heller ikke særligt vigtigt, da der som regel ikke er nogen speciel forskel i ydelse. Prøv evt. at bygge din ønskede PC hos Komplett, og sammenlign priser. Der kan du selv vælge hvilke dele du vil have (for det meste).

    Det seneste nye skulle også være, at nVidia allerede arbejder på at inkludere async fnyldepop i driveren, hvilket ligenu den ikke understøtter (de faker det for at undgå et evt. kompatibilitets problem). Hardwaren understøtter det skam, så jeg vil sige køb hvad du synes du får mest ud af, og ikke hvad det evt, måske, kunne være, hvis planeter står i en lige strækning ud for hinanden.

    Jeg er glad for at høre at det ikke kun er mig som problemerne forfølger. Alle de fittings jeg har købt er fra alfa-cool, men jeg tænkte allerede første gang jeg fik dem i hånden, at de 45 graders nogen føltes lidt løse. Jeg vil tømme loop'et nu, og så kan jeg sætte en ekstra fitting jeg har købt, uden vinkel, på i morgen.


    Nu bliver jeg bare lidt nervøs for den anden 45 graders fitting jeg har, men jeg tror også den burde kunne skiftes ud, da der er god plads fra cpu'en til radiatoren.


    Genbruger du forresten slangerne hvis du skifter fittings eller andre komponenter, eller skal man klippe nye hver gang?

    Jeg genbruger mine slanger. Jeg bruger dog godtnok 16/10 Zero Maintenance gummi slange fra EK, de kan holde i en evighed. Men den slange du bruger kan du sagtens genbruge, medmindre de er blevet meget tåget.

    Har selv haft 3 af de 45 graders vinklet fittings fra EK, som lækkede. Alle fittings gør det, hvis de ikke bliver håndteret korrekt. Generelt vil jeg anbefale at du holder dig langt væk fra dem medmindre det er absolut nødvendigt. Har dog aldrig haft problemer med 90 graders vinklet fittings underligt nok.


    P.S. Lad være med at bruge PC'en indtil du har udskiftet dem, fordi de vil bare fortsætte med at dryppe.

    Push/pull giver, som regel ikke mere end et par gradet til forskel, det er ikke bøvlet værd udover looks :)


    Edit: Flydeprutten, skal du ikke have en backplate på det grafikkort? Det der sack det bliver udsat for kan skabe micro flænger i pcb'et. Hvilket grafikkort er det iøvrigt?

    Har aldrig hørt udtrykket PPI før. Jeg er oldschool og bruger udtrykket dot pitch, hvilket for en 27" 1080p skærm typisk er 0.31 (afstanden mellem pixels). Har selv brugt det en del år indtil jeg skiftede til 1440p, og det var absolut ikke noget jeg fortrød.


    Nu er det lidt forskelligt hvordan sådan en skærm vil se ud, nogle af ASUS 120 Hz+ skærme med TN panel, kan virkeligt se forfærdelig ud (synlige scan lines, udvaskede farver osv). Har haft to Samsung skærm, som så ganske nydelige ud.

    Den der GPU block har du undersøgt, om den er meget restriktivt i dens flow? Kan sige med sikkerhed at din CPU blok ikke er, men har du bare en del, som er kan det forudsage problemer med at din radiator ikke får varmen leveret. Prøv og mærke slangerne efter om nogle er varme eller kolde, og hvis det er juster din D5 pump op på fuld hastighed, og se om det giver en forskel. Hvis det gør, juster den én tand ned af gangen, indtil der opstår problemer igen så du kan finde den rigtige indstilling.


    Et restriktivt flow ved en vandblok kan give den enkelte enhed langt bedre køling, da vandet vil cirkulere længere af gangen, ind i blokken. Men hvis pumpen ikke kan følge med, har din radiator altså ikke meget at lave.



    ADVARSEL! Hvis dit flow er blokeret, kan nogle fittings være ekstrem varme. Lige så du ikke brænder nallerne.

    Du skal ikke bekymre dig om trykket. Ved ikke lige hvad du har læst, men to pumper i et loop er overhovedet ikke nødvendigt, medmindre der er tale om et stor antal enheder der skal pumpes væske igennem. Jeg vil anbefale du overvejer en D5 pumpe, da disse er utroligt slidstærke og dem der afgiver mindst larm. En Swiftech H220-X/240-X kan dog også bruges, som har en ret god pumpe. Men denne enhed vil kræve en ekstra radiator for at være effektiv, og blæserne larmer forfærdeligt så de skal udskiftes.

    1) Nej det er faktisk ikke så underligt, da din CPU kun har 28 PCI-e lanes at gøre godt med. PCE-e lanes bruges til at køre alt hvad der bliver tilsluttet PCI portene på bundkortet, hvor alt der er onboard styres af bundkortets egne lanes. Nogle dyre bundkort (typisk server og workstation) kan have en PLX chip, som tilføjer ekstra PCI-e lanes (nvidias dual GPU grafikkort bruger bla. sådan en chip).


    Men du går ikke rigtigt glip af noget, da forskellen mellem 16x/8x og 16x/16x SLI setup er så minimalt, at du aldrig vil kunne mærke forskellen. Forskellen i benchmarks er ret minimalt, måske 2-3% ca. Men det betyder så også at du ikke kan bruge flere udvidselses-kort i dine PCI-e porte, da du har opbrugt alle lanes. 16 + 8 + 4 (NVMe) = 28. Skal du have flere lanes skal du op i en i7 5830K, som har 40 lanes.


    2) Intels NVMe kort er generelt langsomme til at boot, hvor Samsung's (M.2) er super hurtige. Mon ikke det er noget de fixer med tiden, via firmware updates.


    3) Hvis du selv synes det er fedt, så gør det :)


    4) Aner det ik.


    5) Alt afhængigt af alder og stand, har jeg set dem gå til et sted mellem 1200 og 1500 kr på det seneste. Ærligt talt synes jeg ikke det kan svare sig. Medmindre du har vil have et single GPU kort, tja... fisk.

    Jeg tænker at H100i vil være mere lydløs da der er dobbelt køler på

    Næppe! H100i klarer sig generelt dårlige end de nyere modeller. Ikke nok med det, så skal du også have køling på RAM og VRM modulerne, hvilket er bedst med både køler ribber, samt tilføring af luft. Det går hurtigt hen og bliver en dyr fornøjelse. Vil du absolut have Corsair AIO, så gå efter en H75 eller H105, så kan du også bruge NZXT Kraken G10. Der kan dog opstå problemer med slange længde, alt afhængigt af hvilket kabinet du bruger (slange længde er ca. 31 cm).


    Med den fra EVGA kommer din GPU til at ligge på max 55 grader, og du slipper for alt det bøvl og ekstra omkostninger. Eneste problemer er dog at EVGA aldrig har dem på lager i EU, de sælger som varmt franskbrød.