Indlæg af Warspite

    Hej igen Tweak.


    Nu har jeg købt et Sapphire RADEON HD 5850 og kører fint i BFBC2 i bedste indstillinger, men må sige at jeg er skuffet over dets præstationer i wow. Bliver nødt til sætte indstillingerne på medium for at kunne kører en 25 mands instance. Derudover har jeg indstillingerne på ultra med shadow quality og view distance nedgraderet for at kunne lave BG eller bevæge mig rundt i zonerne (omkring 45-50 fps). Sammenlignede med en af mine venner som har et 260 og hans ser ud til at præsterer bedre. Læste om nvidias kort kører wow bedre, skal man søge mod nvidia hvis mnan hovedsageligt eller gå et skridt op til 5870 for at spille wow uden lag i høj kvalitet??


    Hilsen Anders

    Står og skal bruge et nyt grafikkort, det skal erstatte et gammelt 7950gfx. Budgettet ligger på 2-2.5k og skal være i stand til at trække BFBC2 og wow cataclysm som udkommer sidst på året.


    Spec:


    GA-EP45-UD3LR
    Processor: Intel Q9550
    Win7 64 bit


    På forhånd tak


    Anders

    Okay, så vidt jeg kan forstå skal jeg gå efter et bundkort som passer til mit nuværende system, og det egentlig ikke kan betale sig at gå efter et af de nyere hvilket passer mig fint. Men skal have et nyt grafikkort inden længe (RMA på mit tidligere som brød sammen) og der regner jeg med at gå efter et Radeon 5870 eller noget i den dur, påvirker det jeres forslag af bundkort eller går det fint sammen med jeres forslag?


    Jeg har forøverigt 7gb DDR2 ram på 800MHz


    Hilsen Anders

    Goddag Tweak


    Efter at have lavet noget troubleshooting fandt jeg ud af at mit bundkort formegentlig var brudt ned.


    Derfor leder jeg efter et nyt bundkort til et gamer system og priser omkring 1-1.5k.


    CPU: q9550
    GPU: 7950gfx (I know, det er et jeg har lånt lige pt.)
    PSU: TX corsair 750w


    Mit spørgsmål er om det kan betale sig et købe et bundkort som passer til det hardware jeg har her, eller om jeg skal ud og købe et af de nye bundkort men så samtdig købe nye ram og cpu for at udnytte der.


    Har set på disse so fare.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=450893


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=450893


    På forhånd tak
    hilsen Anders

    Jeg smed 1 Ram blok over på hans bundkort, 1 HD, satte min PSU og GPU til, dog brugte jeg hans CPU (samlede jeg uden for Kabinet). Og det kunne godt starte, blæserne kørte og windows startede op. Men kan en CPU alene (hvis vi antager det er min CPU der hindre mit system i at boote) hindre en boot?

    Okay, jeg kan prøve at smide min brors gamle bundkort over og så tager jeg den derfra, eller hvad syntes i? Virker hans bundkort i så fald går jeg ud fra det er mit bundkort og bestiller et nyt.


    Tak for de mange replies og hjælpen.

    Jeg har tjekket om CPU sidder rigtig, 1 HD, 1 Ram blok og stadig de samme reaktioner. Muligt det var den gamle PSU som muligvis har ødelagt mit Bunkort og i så fald kan det have skadet min CPU? Kan det tjekkes?

    Jeg pillede batteriet ud, ventede lidt satte det i igen, trykkede på start knappen, satte strømstikket i igen og forsøgte at starte men ingen reaktion og knap/reset-knapperne på motherboardet står stadig og blinker.

    Jeg har nu smidt den nye PSU i og tilsluttet, da jeg satte strøm til systemet blinkede onboard switches (reset button og start button) og der er ingen reaktion når jeg forsøger at starte systemet. Nogen der har et bud på hvad der kan forårsage dette og hvad jeg kan gøre?

    Efter replies her og andre forums, har jeg valgt at bestille ny PSU fordi jeg frygter den energon kan gå hen og skade andet hardware i computeren og formegentlig er i stykker. Bestilte en 750 Watt Corsair TX750W efter mange anbefalinger og så må vi se om PC'en starter ellers vil jeg vende stærkt tilbage :)

    Tak for replies.
    Jeg vil se om jeg kan smide en anden PSU i og se om det virker. PSU er en 750W energon og har fået replies på andre forums hvor de helt fraråder at bruge dette mærk, ved ikke om i har andre indvendinger at gøre på det punkt.


    btw så fik jeg et tip om at man kunne forme en papirsklip til en U-form og stikke den i tredje og fjerde pin hvorefter PSU gerne skulle kører, men fik ingen reaktion. Ved ikke om det er et tip der holder?


    Skulle det være PSU'en, er der så nogle forslag til en ny PSU (gerne 750W) og omkring de 600kr hvis muligt.

    Hej hwt


    Den har kørt udmærket i 1 år nu og havde lige skiftet CPU køler da PC'en ikke gad starte igen. Der var lys i dioderne på GPU'en og motherboardet og alle blæserne virkede bortset fra PSU fanen, samt der var ikke noget signal til skærmen, og dioderne i hverken musen eller keyboardet virkede. Jeg forsøgte mig med nogle ændringer men så gad computeren ikke engang starte, ingen reaktion kun lys i motherboardets tænd/sluk knap og reset kanppen. Så prøvede jeg at hive strømestikket ud, trykke et par gange på tænd/sluk knappen sætte strøm til og så tændte den, men stadig samme prbolem som tidligere:


    Ingen signal til skærm
    PSU fan kører ikke (som den eneste fane)
    ingen lys i keyboard eller mus
    Diverse dioder på GPU, Lydkort og Motherboardet virker.


    På forhånd tak for hjælpen.
    Anders

    Har 2 PC systemer som jeg behøver lidt rådgivning for at vælge imellem. Computeren vil udelukkende blive brugt som gamer PC. Bl.a. Warhammer online, Spore og generelt kommende spil. Begge pc'er er samlet i forvejen.


    MM-vision.dk


    Core2Quad Q9300 4x2,50GHz FSB1333
    Motherboard: Gigabyte GA-EP45 DS3L bundkort
    (PCI-E, Intel P45 chipset)
    CPU køler: Temperaturstyret Low-noise køler
    Ram: Original 8 GB DDRII-800 PC6400 RAM DualChannel
    Harddisk: Samsung 750GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid (32MB cache)
    Grafik: ATI Radeon 4870 512MB PCI-E Grafikkort (Nyhed)
    Kabinet: AeroCool ExtremEngine 3T Miditower
    Strømforsyning RaidMax 1000W ATX strømforsyning SuperSilent
    Lyd: 6 kanals audio codec RealTek (SoundBlaster komp.)
    Drev: Sony S-ATA 20x DVD-brænder +/- Dual layer
    Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek, Supports ACPI Power Management


    8000kr


    Computerland.dk


    Geforce 280gtx PCI-E 1024mb GDDR3
    Harddisk samsung HD502LJ 500bg
    Kabinet NZXT Lexa alu
    Procceser intel core 2 quad Q9450 2,66ghz 12mb
    ASUS RAMPAGE FORMULA socket 775 fsb1600 intel 48x A
    PSU 750W


    Pris 10.000kr


    Vil begge systemer være i stand til at håndtere et grafikkort mere af samme slags?
    Takker på forhånd

    Heyza står og skal til at købe ny gamer computer så tænkte jeg lige ville smide en pc herind og høre folks mening om den.


    Computeren skal være istand til at trække nye kommende spil, og har et budget på 10.000-11.000.


    Intel Core 2Quad Q6700 2.66GHz 8MB S-775
    ASUS P5N-D nForce 750i SLI S-775
    4GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (4x1GB)
    1024MB Leadtek GeF 9800GX2 GDDR3 PCI-E
    RAID - 500GB (2x250GB 7200rpm) SATA2
    NZXT Apollo Steel Sølv u/PSU
    750W Energon EPS-750 120mm
    Standard Intel Køler
    48x16x Lite-On DVD Sort
    Windows Vista Home Basic 32bit (DK)


    Pris: 10.200


    Computeren er en komplet pc fra føniks. Udover computeren ville jeg gerne høre folks mening og erfaring med føniks.
    hjemmeside: http://www.fcomputer.dk


    På forhånd tak for hjælpen.