Indlæg af Neo1

    Du skal have fat i et 7800GS, det kan sagtens klare opgaven tilfredsstillende, og er et af de hurtigere kort der er fremstillet til AGP. (Det hurtigste er et HD3850 men det er dyrt og overkill)...


    De kan godt være lidt svære at få fat på som brugte, så enten må du gøre op med dig selv om du vil købe et nyt, eller prøve at finde et 6800GT eller X800 eller lign. til AGP brugt, det skulle kunne lade sig gøre, og den slags kort er også en tand eller to hurtigere end dit nuværende, om de er nok til det ro-program der skal jeg ikke kunne sige.

    Quote


    ja.. men den hastighed er den eneste de kan, ellers skal jeg kører på 12xxmhz.. og det kan de nok ikke lige holde til med mindre jeg giver volt..


    Hehe, og hvad er problemet med flere volt ;)?

    Velociraptor giver jo heller ikke særligt meget for pengene, de koster jo kassen! Jeg ville foreslå 3x WD Caviar Black, de er rimeligt hurtige og med 3 i RAID rykker det ret hårdt! Men spørgsmålet er jo om du har brug for så meget plads, de fåes også i 500GB modeller svjv.


    Du kan starte med at give MCHen en lille sjat volt mere. Istedet for at bruge 2-3000 kroner på vand, så få lapped din køler (og CPU hvis du har boller af stål eller vælter dig i penge), det skulle give RIGTIGT meget på en TRUE.


    Og dine RAM kører et stykke under hvad de er rated til, hvis du vil have mere ud af systemet så gå lidt op i FSB : DRAM multiplier, de kan sagtens tåle lidt mere!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    sikke da noget vrøvl ... 1 eren koster kun 600, og den bruger jeg selv. den følger fint med de bedste luftkølere, men kan self ikke følge med et rigtigt sæt til 2000kr....2eren kan jeg godt se kan være et problem at montere i mange kabinetter (medmindre de er lavet til vandkøling eller man kan finde ud af at bruge en dremel), men 1 eren er nem nok hvis man har plads til en 120mm blæser bagtil. og til 3 ghz oc ca, så kan den så rigeligt følge med uden at larme....min E8400 kræver masser af volt og den kører 4 ghz dagligt uden at den larmer af den grund.



    2eren er ikke mere lydløs end en rimelig luftkøler, den koster langt mere, og den yder det samme. Derudover er den stor og svær at få plads til, og den giver et slemt ledningerod.


    Hvorfor dog købe den istedet for en stor heatsink og 2 120mm fans? Som kan fås meget billigere...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    northQ siberian tiger enten 1 eller 2 ...


    Dybt dybt dybt uenig, i BEG to differ. Siberian Tiger er noget klamphuggeri, de er nærmest umulige at montere, og har du set hvad de koster!?!? 900 Kroner for Siberian Tiger II, og så yder den ikke engang bedre end en luftkøler til 450!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    kan se på mit g15 tastatur at der bliver brugt ca 60% af ram når jeg spiller, så jeg kan nok ikke mærke 4gb istedet for 2gb?


    BF2 er gammelt men totalt RAM liderligt, prøv at sætte "Memory Usage" til Max, så laver den bare en all your RAM are belong to us ;)

    Der skal IKKE være Thermal Paste på hele heatspreaderen, kun en lille klat.


    Hvor langt op i temps ryger den? Over 70? Har du prøvet at køre et sensor tjek med RealTemp. Ser ud til den ene sensor måler lidt forkert.


    NFSU: Undercover er fyldt med bugs, det crasher også på min E8500 som ellers kører fint, medmindre jeg kun kører det på én kerne, så det ville jeg helt sikkert prøve. Bare åbn spillet, ALT+Tab ud i Windows, CTRL+ALT+Del og så under processer finder du NFSU.exe, højreklikker og trykker "Affinity", her fjerner du alle hakkerne på nær i Core 0 eller Core 1 eller whatever.


    Prøv evt. at hente Orthos, wPrime eller Prime95, og kør en stress session på en times tid eller to. Hvis den kan klare det er det hverken en defekt CPU eller dårlig køling, så er det bare NFSU:Undercover som stinker, og det gør det virkeligt, det er så ufatteligt dårligt kodet det spil, virkeligt pinligt for EA!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    det har jeg prøvet - når den er færdig med at formatere så genstarter den og så er der ikke styresystem på


    Skriver den NTLDR is missing? Eller hvordan ved du at der intet OS er på? Du har tjekket boot priority i BIOS ikke? Din F1 skulle gerne være #1 jo...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    hvad skal man bruge x58 til ?


    cpu/gfx/ram/hdd ect. løber ikke hurtiger ind på et x48/p45


    Øøøh nej, men hvor vil du lige finde et P45/X48 mobo til LGA1366?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    så skal du godt nok have gang i noget OC og stadigvæk kan et 700 kroners board sikkert clocke lige så godt


    kunne aldrig drømme om at give mere ind max. 1000.- for et mobo, det jo ikke her pc`ens performance bliver sat


    Men det kan OP jo ikke bruge til noget, da man ikke kan få et X58 motherboard til 700,-


    Faktisk tror jeg det er ret svært at finde noget til bare under 1700,-


    Mit råd ville være at købe et Gigabyte GA-EX58-UD4P. Er du sikker på du har brug for SAS diske og alt det andet fis som ASUS P6T tilbyder? (På bekostning af prisen..)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    har fået afvide at det faktisk er spild af penge begge dele på techpowerup.com der er nogle som siger jeg bare ska oc min processor noget mere og så skulle den være i vinkel og så købe et GTX 2xx el. Radeon HD 48xx kort istedet.


    Fuldkommen enig! Du kan få et Zotax GTX260 for tiden til 1699,-
    Jeg ville helt sikkert snuppe det! Det er en opgradering hvor du kan mærke forskel..


    Hvis den er rated til 700 watt så skal den kunne levere det, afhængigt af mærke og model kan de til tider godt tåle en smule mere end hvad de er rated til også.


    Og nej, hvis et system bruger 300 watt vil det bruge 300 watt uanset om PSUen er rated til 450 watt eller 1000 watt. Der kan dog være en lille fordel ved at købe en overdimensioneret PSU til sit system, da de oftest er mere effektive når man kører dem langt under specs...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af flyleaf
    Omkring 40 i windows. Under belastning vides ikke da min pc genstarter.


    Genstartet den med det samme når du starter en 3D app? Og hvilket mærke er din PSU og hvor gammel er den?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Ehm. Jeg har et andet spørgsmål. Jeg synes det er spændende men jeg er tvivl om jeg ved nok til at kunne. Hvis jeg kigger på tests som http://www.tweak.dk/tests2.php?id=2389 ved jeg at dette er langt over mit niveau. Men hvis det handler om at finde ud af om jeg ville være tilfreds med ydelsen af et produkt og teste i 3dmark og nogle spil så kunne det godt være interessant.


    Du vil jo ikke blive bedt om at skrive en tech artikel om noget hvis du ikke føler du har styr på det! Så det skal du ihvertfald ikke bekymre dig om...

    For at tilføje til hvad JuiCe skriver:


    I og med man må beholde størstedelen af hvad man tester, skal man ikke bruge penge på at holde sit system up-to-date, og penge sparet er penge tjent jo ;)


    Desuden, arbejdet bærer jo lønnen i sig selv! :T


    Mht. selve det at skrive en test, langt det meste af arbejdet ligger i at tage billeder af det hardware man modtager, samt at (af)montere det i maskinen, og det er jo alligevel det de fleste herinde bruger deres tid på :roller: Kom igang folkens, det kan godt anbefales! (: