Indlæg af naw

    Okay, det lyder jo ikke umiddelbart dårligt med en Edge 14 så..


    Jeg er også kommet til at tænke på, at hvis jeg selv smider lidt penge i computer-opsparingen, så kunne det jo blive til en MacBook. RÅD? :)

    Heys!


    Jeg skal finde mig en skolebærbar til når jeg starter i gymnasiet her efter sommer. Jeg har kigget lidt, og faldet over Lenovo Thinkpad Edge, som jeg er blevet lidt lun på.


    Lenovo Edge 13 tommeren synes jeg ser ret lækker ud, og så er den jo ikke så stor, hvilket er meget praktisk når man skal have den med hver dag. Eneste problem er, at den ikke har noget disk drev. Men så tænker jeg på den anden side - hvad skal jeg bruge et drev til på en skolebærbar? Jeg skal jo ikke installere nogle spil eller noget.


    Ellers kan man jo få Edgen i en 14" som har drev og bedre specs ser det ud til. Men så er den jo større..


    Så - what to do? Kan I anbefale den ene eller den anden, eller har i tredje forslag?


    Den skal som sagt bruges i skolen, og så nok lidt web surfing når man sidder i sofaen herhjemme. Budgettet er på omkring 5.000. :)

    Undskyld, selvfølgelig. :)


    Maskinen er en Zepto 3415W, intel core 2 duo processor, nVidia GeForce 8600 MT.. som sagt har jeg problemer med at finde trådløst internet, og jeg er ikke computerklog nok til at vide om det har noget med drivere at gøre..;)

    Halløj tweakere!


    For nyligt skete der noget mærkeligt med min computer, der kører Windows Vista. Jeg kunne ikke logge ind på den, og geninstallerede derfor Vista. MEN, nu kan jeg ikke få computeren til at finde vores trådløse - eller nogen andres trådløse - internet, hvilket jo må siges at være noget af et problem.. Jeg kan ikke finde driver CD'en, der fulgte med dyret.. Nogen der evt. ved hvor drivere kan findes, hvis det er her problemet bunder i?

    Hej Tweaks!


    Jeg er forelsket - i MacBook Pro. Derfor overvejer jeg at sælge min Zepto Znote 3415W. Men det kunne da være rart at vide, hvor meget man kan være bekendt at kræve for denne maskine.


    Computeren er købt i april sidste år, og jeg har selvfølgelig kvittering på den. Jeg har også et styk Windows Vista Home Basic, som kan sælges sammen med maskinen. Desværre er den driver CD, som fulgte med computeren blevet væk.


    Maskinen er i dette øjeblik til reparation, så når jeg får den tilbage, skulle den være i tip top stand.


    Så altså, hvad ville I vurdere min computer til?


    Zepto Znote 3415W


    Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
    4 GB ram
    320 GB harddisk
    nVidia GeForce 8600 GT


    Altså med Windows Vista Home Basic, kvittering haves

    hi guys


    En bekendt sælger sin Macbook Pro 13" til en pris af 3700 kr. Umiddelbart synes jeg, at det lyder rigtig billigt, da den samme computer koster næsten 9000,- som ny. Men jeg ville da lige forhøre mig om handlen herinde, da der sikkert sidder nogle som ved en del mere om tingene end jeg gør.


    Mac'en skal bruges til skolearbejde, net surfing, måske lidt billede- og musikredigering. Til spil kan jeg bruge min nuværende computer, så der skal Mac'en ikke tages i brug.


    For lige at få alle med på, hvilken computer jeg snakker om:


    Macbook Pro 13"
    Intel Core 2 Duo 2,26 GHz
    2 GB ram
    160 GB harddisk
    NVidia GeForce 9400M


    Computeren blev givet som en julegave, og alt originalt udstyr samt kvittering medfølger. Altså til en pris af 3700 kr. Er det en god pris? Og lige et sidste spørgsmål; hvor længe kan jeg blive ved med at bruge denne Mac?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    For det førse kan du give din lokale computerekspert et spark i skridtet for at sige, at en computer som starter op med skype osv. fejler noget med bundkortet. prøv lige at koble en ekstern skærm til og se hvordan det går, men derudover så lyder det jo til at spørgsmålet ikke er om den er pengene værd men derimod om lortet holder:).


    Sjovt du siger det, for jeg har netop fået et opkald derfra, og de siger netop at det er bundkortet. Er du helt sikker i din sag?

    Renegger


    Nej, for 2300 kan man få den hvide Macbook, ikke Macbook Pro unibody. Så vidt jeg ved kan den normale Macbook dog ikke fås i sort mere efter den nye kom. Og det er også en del af mine spøgrsmål faktisk: Er den normale Macbook pengene værd eller skal man op på en Macbook Pro?


    Nu gik jeg lige ind på dba.dk og kiggede, og her er der faktisk nogle af de nyeste Macbook Pro's til rimelig billige priser -- bl.a. en til 5500,-. Men er det sikkert at købe sådanne ting brugt? Og hvad er en fair pris?

    @Helmer


    Jeg tror desværre at det første strider mod loven. Jeg har prøvet at sætte en anden skærm til, men også den forblev fuldstændig sort.


    Kigger mig lige lidt omkring, tak for tipsne.

    Altså, jeg bruger mest min computer til at være på nettet, lave lidt grafik, lave skoleting og så spille en lille smule CS eller TF2 engang imellem. Jeg skal i gymnasiet næste år, hvor den også skal kunne bruges. Desuden spiller jeg en del musik, og kunne godt forestille mig at indspille noget, så mulighed for at redigere her, ville da være fantastisk. -- Det er dog ikke noget jeg er begyndt på eller er sikker på vil ske inden for den nærmeste fremtid, men muligheden er jo god at have.


    Jeg vil gerne have en hurtig computer, hvor tingene fungerer. Min gamle computer var jeg ved at være godt træt af -- nogle gange blev den langsom, blæseren larmede og jeg ved ikke hvad. Og man siger jo at Mac gør disse ting bedre -- passer det?

    Heyho folk.


    Jeg er en knægt på 15 år, som desværre står i den situation at min bæbare computer er gået ned. Dvs. at skærmen forbliver helt sort på trods af at jeg kan høre computeren tænde, logge ind og starte Skype. Jeg har nu afleveret den bærbare hos den lokale computer ekspert, og der sagde de at det muligvis var bundkortet, den var gal med, og i det tilfælde ville det stort set ikke kunne betale sig at reparere den.


    Altså skal jeg muligvis ud og anskaffe mig en ny bærbar computer -- forældrene giver mig et tilskud på 5.000,-. Jeg har ikke vanvittig mange penge, men burde kunne skrabe de sidste 2.300,- sammen til en Macbook. Spørgsmålet lyder så: Er en normal Macbook pengene værd og hvor længe vil den holde?


    Taks for forhånd ;)

    Ja, jeg har kigget derinde, men kunne ikke umiddelbart finde noget. Men jeg har skrevet til Steam support og et par andre fora, så nu håber jeg bare, at nogen kan hjælpe mig.

    eyey!


    Når jeg vil loade en gemt fil i HL2, går den i stå, når den har loadet 75-80%. Dette sker også hvis man prøver at starte et nyt spil, så jeg kan faktisk slet ikke spille. :( - Den går altid i stå samme sted.


    Jeg har både genstartet steam, genstartet min computer og geninstalleret spillet, men intet hjælper what so ever.
    Hvad er der galt, og hvordan løses det?


    Min computer er en bærbar fra Zepto:


    Windows Vista Basic
    Intel Core2 Duo 2,4GHz
    4GB RAM
    NVIDIA 8600GT
    320GB harddisk
    --------------------------------
    Heeeeeeeeeeeeeeeeelp!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det kan du da vist kun selv svare på. Er wifi en funktion du har brug for? Hvis ja, så har det en stor betydning, at det ikke er der ;)


    Tjoeh, nu har jeg jo som sagt aldrig haft en HTC eller nogen anden mobil med Windows og alt det der. Så jeg ved ærlig talt ikke om wi-fi er en vigtig funktion..?


    Nå, men jeg tror at jeg udelukker Touch Cruise, da jeg egentlig gerne vil have et tastatur af den ene eller den anden slags.