Indlæg af Kugle

    Hejsa alle sammen


    Efter som jeg skulle starte i skole i mandags. Satte jeg mig for at formatere min bærbar computer (Fujitsu Siemens Amilo Pi 1536). Og dermed reinstallere Windows 7.


    Well først og fremmest har jeg haft problemer med overhovedet af boote fra cden.


    Har haft disse 2 errors:


    bootmgr is missing, samt


    Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer. I dette tilfælde forslog den at disconnecte eksterne elementer som f.eks. usb osv.


    Efter tilpas mange reboots fik jeg adgang til Windows 7 setuppen. Her har den crashed efter jeg har valgt hvilken Windows 7 version, før partition vinduet, ved 0% af installationen og andre %'er. Derudover har den været stuck ved "Completing installation".


    Herefter læste jeg mig frem til at shift+f10 og herefter skrive "explorer.exe" skulle virke for at færdiggøre installationen. Det virkede dog ikke, selvom 9/10 havde succes med det.


    Efterfølgende prøvet jeg uden at lave nogle partitioner. Altså lade min hdd være til "unallocated space". Hvilket gav pote.... Windows er nu rent faktisk blevet installeret.


    Nu får jeg så beskeden "Windows failed to start" da filen ntkrnlpa.exe er korrupt. Jeg har herefter prøvet at disable driver signature enforcement og selvfølgelig bruge windows repair tool.


    Herefter læste jeg mig frem til at chkdsk /r var en mulighed i tilfælde af min hdd var beskadigt. Men chkdsk stopper ved 4% :/


    Nogle foreslag til hva jeg gør?. Føler lidt at ethvert løst problem erstattes med et nyt....


    På forhånd tak

    Hejsa jeg har lige fået mig en ny PC og i den forbindelse skal jeg have flyttet en masse filer fra mine gamle IDE harddiske over på den nye PC.


    Jeg har derfor skilt min gamle externe harddisk ad og koblet min harddisk til. Computeren kan godt finde harddisken og siger også den fungere korrekt. Men kan ikke se den under denne computer.


    I diskhåndtering står der "Offline (Disken er offline på grund af en politik, der er angivet af en Administrator" og dermed ugyldig. Hvis jeg sætter den til online viser den blot Dynamisk ugyldig.


    Jeg har forsøgt at sætte den externe til høj ydeevne dog uden held.


    Nogle forslag til hvorledes jeg løser dette problem :)?

    Hey her i dag har jeg haft en del problemer med Catalyst control center. Og har derfor reinstallet både drivere og catalyst.


    Men når jeg prøver at launche catalyst får jeg beskeden "Could not load file or assembly 'CLI.Implementation' or one of its dependencies"


    Mit grafikkort er raedon x1600 og driveren samt catalyst er versionen 8.12


    Nogen der har oplevet lign. problemer ?

    Det er bare et hidsigt beep også går der lidt tid også kommer det igen.


    Har set i manualen men synes ikke rigtig jeg kan se noget info over forskellige error beeps.


    Dog er cpu overheat warning beep slået fra i BIOS... så burde ikke være det.

    Får ingen beep lyde når jeg starter den op lige efter. Og de gange den bare er slukket har jeg ikke selv været til stede, den har bare stået i WoW.

    Hejsa igennem de senere uger er min computer begyndt at lave høje beep af og til. Det sker stortset kun når jeg er inde i World of Wacraft. Samtidig lslukker computeren også af sig selv af og til. Jeg tror ikke det er fordi cpuen er for varm, for efter computeren er beepet osv. er cpu temperaturen kun på omkring 44 grader


    Mit motherboard er ABIT NF7 series, grafikkortet er raedon x1600 og 2gb ram.


    Nogen der ved hvad der kan være galt ?

    Hey min computer er på magisk vis begyndt at køre disk check af mit C drev når jeg booter min computer op. Den gør det hver gang, og hver gang er der ingen beskadiget sektore eller nogen andre former for problemer med disken.


    Der står den tjekker for "konsistens".


    Nogle ideer til hvorfor den gør det og evt. hvordan jeg stopper det ?

    Hejsa har haft ekstremt mange problemer med min computer på det sidste....


    For det første tager den ekstremt langt tid om at komme videre fra "velkommen" skærmen når xp starter op. Når den så kommer videre viser den bare min baggrund uden noget på skrivebordet, start eller processlinje. Til sidst starter den så op. Dog vælger den også at fryse i velkommen skærmen af og til.


    Den fryser også på andre tidspunkter dog mere tilfældigt herefter bliver jeg nødt til at reboote den. Når den fryser går lyden også i hak.


    Derudover har jeg haft problemer med at CS lukker ned også nogenlunde randomt.


    Af og til kommer der intervaller hvor computeren laver små bip lyde hvert sekund. Lyder til at komme fra harddiskne


    Nogle ideer? er ved at være godt træt af det :(


    Det eneste jeg har rodet med er mine harddisks. Det er sådan at jeg har 4 harddisks, men strømforsyningen kan ikke klare dem alle. Så har kørt med en i lidt tid. Imorges satte jeg så 2 andre til. Og siden i morges er det blevet værre og værre.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    disable onboard i bios.


    Det eneste der hedder onboard i bios er under "integrated Peripherals" og det er lan controller...


    Er ikke den skarpeste til computer. Kan du give en bedre beskrivelse af hvor det præcist er :)?

    Hejsa efter mange problemer med reinstall af XP. Er det endelig lykkdes. Nu er problemet bare at jeg ikke kan få drivere til mit lydkort.


    I min computer er der både onboard lydkort samt soundblaster live 5.1. Jeg startede ud med at forsøge at opdatere soundblaster live, men når jeg starter driver opdateringerne op siger den at min computer ikke indeholder et soundblaster live produkt.


    Herefter har jeg så forsøgt at få onboard lydkortet til at fungere (har taget soundblaster live ud af maskinen). Men det vil heller ikke virke...


    Nogle forslag?


    Skal i øvrigt lige siges at computeren selvfølgelig finder et multimedielydkort.