Indlæg af Mikio

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Hvis du ikke selv gør noget aktivt så fordeler windows selv kerner. det bliver aldrigt gjort ligligt.


    Jeg går ind og dedikerer de enkelte kerner. Kerne 0 eller 3 hos mig står f.eks. for antivirus osv. i den dur. de programmer får ikke lov til at bruge andre kerner og andre programmer får ikke lov til at bruge denne kerne. Det betyder at mine programmer ikke bliver holdt tilbage på samme måde af nødvendige aplikationer.
    hvor om alt er at det giver bedre performance at en kerne tager sig af standby aplikationerne meds programmer ikke skal dele noget med den slags resurseforbrugere. Man skal bare lige huske at Chashen også er delt mellem kredsene. jeg ved ikke om det er delt 2 og 2 eller 4 og 4.



    Hvordan finder jeg ud af hvilke opgaver der bliver kørt på de forskellige cores ?


    På forhånd tak.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Det virker nu ellers fint her i vista64, det er den nyeste version ? De første var nemlig xp only..


    Ja det bare mig som er noob, virker nu =)


    Real Temp:


    Idle.
    Core1: 33
    Core2: 36
    Core3: 55-58
    Core4: 55-58


    100% load.
    Core1: 40
    Core2: 43
    Core3: 59
    Core4: 59



    en smulle lavere, men stadig meget =(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    tro på coretemp, prøv at brug realtemp måske viser den lavere eller samme temp som coretemp


    Jeg bruger Vista 64bit, Realtemp vil ikke starte den siger "Driver not Loaded Try running as Administrator" suk =(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Tror du selv på at den faktisk er 67 grader ? for så er der et problem.
    under load kommer jeg ikke over 50.


    Jeg ved ik hvad jeg skal tro kære ven, og om der er et problem er jo det jeg prøver at finde ud af =)


    Under 100% load på alle 4 kerner siger den:


    SpeedFan:


    Core 0: 48c
    Core 1: 51c
    Core 2: 65c
    Core 3: 65c


    Core Temp:


    Core 0: 53c
    Core 1: 56c
    Core 2: 70c
    Core 3: 70c


    Tak for dit hurtige svar.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Hvis du ikke selv gør noget aktivt så fordeler windows selv kerner. det bliver aldrigt gjort ligligt.


    Jeg går ind og dedikerer de enkelte kerner. Kerne 0 eller 3 hos mig står f.eks. for antivirus osv. i den dur. de programmer får ikke lov til at bruge andre kerner og andre programmer får ikke lov til at bruge denne kerne. Det betyder at mine programmer ikke bliver holdt tilbage på samme måde af nødvendige aplikationer.
    hvor om alt er at det giver bedre performance at en kerne tager sig af standby aplikationerne meds programmer ikke skal dele noget med den slags resurseforbrugere. Man skal bare lige huske at Chashen også er delt mellem kredsene. jeg ved ikke om det er delt 2 og 2 eller 4 og 4.



    Så meget tjek på tingene har jeg slet ik endnu, men med 6% load er temp 67 grader. Virker det ik lidt voldsomt =...( ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    tænkte på, du laver ikke noget mens du ser temp vel, for tyder på der loades på core 3 og 4, for så meget udsving har jeg sjælen set


    Nej laver intet ved de temp´s jeg har skrevet i mit inlæg. Når jeg laver noget 100% load er der ik den store forskel, ca. +5-10c grader. Men i Core Temp 0.98.1 kan jeg se at Core 3 & 4 har større load end 1 & 2 =( hvad kan det skyldes ?


    Core#0 : 6%
    Core#1 : 6%
    Core#2 : 18%
    Core#3 : 3-15%


    (idle)


    >_<

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Måske køleren der er sat skævt på...
    Prøv med at afmontere køleren, og gi den lidt nyt pasta, og sæt køleren på igen !




    Det vil jeg da prøve ! tak for dit råd.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Hvilke køler har du på ?
    Mine kerne følges pænt ad. Jeg tror slet ikke det er muligt at lave en forskel på 20 grader på min q9450.



    Jeg har en Gigabyte 3D Rocket II CPU cooler

    Jeg har et problem på min nye comp, Core 3 og 4 på min Q9450 er alt for varme. Maskinen er ikke overclocked.


    P5E3-Deluxe
    Q9450 2.66GHz
    DDR3 PC-12800 2x2GB
    WD Raptor 150GB
    Gigabyte 3D Rocket II CPU cooler
    Radeon 3870x2
    Corsair 750W


    SpeedFan 4.34:


    Core 0: 39 c
    Core 1: 41 c
    Core 2: 63 c
    Core 3: 63 c


    CoreTemp:


    Core 0: 43 c
    Core 1: 46 c
    Core 2: 67 c
    Core 3: 67 c


    Alle temp er i idle (20% load max)


    Hvad kan dette skyldes ? Plz help =..(


    På Forhånd tak Mikio.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Det er så lige langt nok.
    Du kunne sagtens have lånt den hvis det var inden for kører afstand. Men der er jo lige et stykke vej til københavn. Men ellers kan du finde sådan en celeron cpu eller anden billigt. Prøv at følge med på hwt.dk de har en oc kunkurence igang lige pt og når de er færdige med at bruge deres celeron cpu til oc så burde man kunne købe den til en fornuftig pris :D



    Jeg fik lånt en E6400 og fik flashed bios. Ingen problemmer efter det =) Gazillian Thanks for hjælpen <3 Rasmus_yamaha =)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Ja du skal have fat i en anden cpu så du kan opdatere bios. Du kan jo låne min celeron 440 men det kommer selvfølgelig så også an på hvor i landet du kommer fra :D


    EDIT: Velkommen til tweak :cheers:



    wow =) mange tak for tilbudet, jeg bor i Albertslund ca. 15km fra kbh
    Godt nok flinkt af dig champ =)




    Ps. 1000 tak for velkomsten =)


    Opdagede lige du var fra Silkeborg så blir nok ik til noget, men igen mange mange tak for tilbudet =)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Nej så vidt jeg ved kan det P5E3 ikke tage en Q9450 uden at man skal opdatere bios.


    Ok, dvs jeg skal have fat i en anden CPU for at update biosen ? eller kan det gøres på andre måder ? =)


    Mange tak for dit hurtige svar =)

    Mange tak for dit hurtige svar =)


    Well når jeg kigger på deres site står der bundkortet understøtter Core2Quad cpuér, men lige præcis en Q9450 ved jeg ik hvordan jeg skal finde ud af =( (som du nok har lagt mærke til er jeg noob til det her)


    Jeg cleared bios ved hjælp af manual instruktionen, gjorde præcis som der stod =)


    Igen tak for dit hurtige svar.

    Jeg har et problem med min nye pc, hjælp =...(


    Efter lang vente tid havde jeg endelig alle delene og fik maskinen samlet.
    Da jeg så tænder den første gang, virker alt tilsyneladende som det skal bortset fra en ledning som
    har lagt sig op af en blæser(ledningen fra fart justering af cpu blæser) . Jeg slukker hurtig compen og retter ledningen.


    Her opstår problemet så =...( Da jeg ville tænde compen igen får jeg intet signal til skærmen?! Alle blæsere køre, hdd og dvddrev får strøm og den lille grønne lampe på mit bundkort lyser også. Mit ThermalTake Armor+ kabinet havde ingen Speaker leds til bundkortet så jeg kan høre advarsels bip.
    Men har et ac97 kabel sat på og headphones i fronten på kabinettet (ved ik om det virker, enten virker det ikke ellers kommer der ingen advarsel bip´s fra MB)


    Her er mine specs:



    Bundkort: Asus P5E3 Deluxe AiLifestyle iX38
    CPU: Intel Core 2 Quad Q9450
    Ram: Corsair XMS3 DHX 4GB DDR3 1600Mhz (2x2GB)
    Gfx: Sapphire RADEON HD3870x2
    Hdd: WD Raptor 150GB Sata-150
    PSU: Corsair 750W TX Series
    Blæser: Gigabyte 3d Rocket II



    Jeg har prøvet at skifte grafikkortet ud med et andet, skete det samme No Signal til skærmen.
    Har prøvet 3 forskellige skærme og 3 forskellige kabler fra pc til skærm.
    Jeg har testet ram modulerne hver for sig.
    Har taget batteriet ud af bundkortet og rettet jumpers så jeg kunne reset bios
    Intet har hjulpet. Virkelig trist =( Håber i kan hjælpe mig derude =)


    Mvh Mikio