Indlæg af DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    du få et andet chipset basicly...hvad forbedringerne er helt præcist kan du søge på nettet, men skal du ikke oc helt vildt, så er der imo ignen grund til at give de 700 kr ekstra....x48 har dog nok pci-e 2.0 hvor p35 kun understøtter 1.0 ....hvad med en mellem ting..et med x38, de har da også pci-e 2.0 såvidt jeg husker.


    Ja, du har ret. Det havde jeg ikke overvejet. Gigabyte GA-X38-DS4 står til 1.100,- (og kører PCI-E 2.0)


    Tak for tippet.


    DocJames

    Jeg overvejer et Gigabyte GA-P35-DQ6 til 1.050,- eller Gigabyte GA-X48-DQ6 til 1.738,-


    Er der nogen der ved hvad jeg får for de 700,- ekstra?


    Kabinet - jeg tror det bliver ThermalTake Armor VA8003BWS.


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mattfan
    Jeg ville nok tage E8400, der er nemlig ikke andet end 500 kr og ubetydelige 0.16 ghz til forskel :)
    Så udjævner det sjovt nok ca prisen for dit nye GTS 512 ;)


    Noget imod at skrive hele spec'et som det ser ud nu? Er nemlig også ved at købe ny computer, men har kigget i flere måneder nu, så er maksimalt i tvivl om hvad der kan betale sig.


    Som det ser ud nu (priser er fra EDBpriser og bare billigst fundet):


    Bundkort: ??? (stabilt med 6 SATA)
    Processor: E8400 (1.200,-)
    Processor køler: ??? (stille)
    Ram: 2 x 1 GB DDR2-1066 (455,- hos SHG)
    Grafikkort: 8800GTS 512MB (1.750,-)
    Harddisk: 150GB 10.000 RPM (1.150,-)
    Kabinet: ??? (god plads - ikke behov for plexi lir')


    Strømforsyning og harddiske snupper jeg fra min gamle computer.


    Hvad har du kikket på?


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hvorfor tager du ikke en E8500? En stille køler findes der rigeligt i form af Thermalrights kæmpe luftkølere som bl.a. Coolerkit sælger.


    E8400 (3 Ghz) koster 1.200,-
    E8500 (3.16 Ghz) koster 1.700,-


    Er der nogen forskel, andet end 0.16 Ghz og prisen? Det er lidt meget at betale 500,- for 0.16 Ghz :)


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Den er landet, oghar været det et stykke tid. Du skal blot vælge et 8800GTS med 512mb ram. De har alle G92 chip. De ældre kort har enten 320 eller 640mb ddr.


    Det er virkelig kanon med hjælp og forslag :)


    Inno3D GeForce 8800GTS 512MB til 1.741,-


    Den er valgt.


    DocJames

    Quote

    Det er fordi det GTS (640mb ddr3) er med en ældre chip (G80). Nye 8800GTS med 512 ddr3 er med den noget hurtigere G92 chip.


    Okay, det lyder godt. Phew, det er svært at følge med.


    Det var derfor Fragman skrev "et 8800gts når de kommer [...]"


    Jeg håber forretningerne skriver hvilken chip (G80/G92) der sidder i deres GTS kort - ellers blevet det først forvirrende.


    Ved man hvornår G92 versionen lander?


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Der vinder du cirka 22% overall på 8800gt vs. 8800gt sli, for den dobbelte pris. Er det det værd? For en person, hvor penge hænger på træerne, og der er råd til at udskifte et sli system hvert andet/tredje kvartal, er det selvfølgelig fint. Men dem der køber et system, de håber holder et par år, er der mere fornuft i at købe ét mid/high end kort og opgradere til et nyere om et års tid.


    Du har faktisk ret. Jeg troede at man fik 30-40% ekstra ved SLI.


    Måske skulle jeg vælge et "ZOTAC GeForce 8800GT AMP! Edition" til 1.755,- Det har højere clock frekvens end de andre GT kort (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409780).


    Og så et godt solidt bunkort uden SLI.


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    et 8800gts når de kommer....og et gigabyte x38 chipset hvis du vil oc..ellers bare et med p35....men hvad cpu ender du med, for ellers hjælper en masse gfx power dig jo ikke.


    Jeg tror jeg hopper på E8500.


    Jeg har ikke så meget erfaring med OC (på trods af at jeg selv har bygget pc'ere de sidste 15 år). Abit bundkortet, jeg skrev om længere oppe, skulle være nemt at OC.


    På edbpriser kan man finde 8800GTS med 320MB ram fra 1.400,- (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400190)


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    hovedsagligt er det fordi 2 gfx i sli ikke giver dobbelt ydelse..så derfor spilder man en masse....udover det er sli bundkort heller ikke de bedste for tiden, men de er afgjort dyre.


    1 stort gfx gør arbejdet lige så godt som 2 mindre gfx i sli.....kører selv i den opløsning og det er ikke gfx der begrænser mig, men derimod min E6600 @3,4 ghz.


    Jeg kan godt se hvad du mener. Hvilket bundkort/grafikkort kombination ville du så vælge.


    Abit IN9-32X og 2x8800GT står i 4.100,-


    Jeg mener det er svært at finde en bedre kombination til samme prisleje.


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hvorfor tager du ikke en E8500? En stille køler findes der rigeligt i form af Thermalrights kæmpe luftkølere som bl.a. Coolerkit sælger.


    Det er faktisk svært at svare på. Jeg har en formodning om at quad core et vejen frem. Jeg skal bruge min computer til alt, spille, se film og udvikle (herunder køre virtual machines).


    Hvis programmet/spillet ikke understøtter flere kerner, så er E8500 hurtigere?


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hvilken bundkort har du??
    Sli er nok mere til blær og højere score i 3dmark sådan har jeg det i hvert fald.


    Så er bundkortet vist på plads.


    Det bliver et Abit IN9-32X MAX til 1.500 (http://www.tweakup.dk/article/1176/dk/).


    Så mangler jeg bare det løse. Gad vide om det findes en stille køler til Q6600 :)


    DocJames

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hvilken bundkort har du??
    Sli er nok mere til blær og højere score i 3dmark sådan har jeg det i hvert fald.


    Nu skriver du jo at "SLI er nok mere til blær". Jeg er lidt forvirret igen, hvorfor det? Man får da højere ydelse (i mit tilfælde bedre udseende - jeg er ligeglad med 3dmark)?


    Jeg har ikke købt endnu. Jeg er ved at undersøge sagen - det skal være til Q6600 Quad core processor, SLI 16x og have 6 x SATA. Men det lidt af en jungle ...


    Da jeg købte sidst (for et par år siden) var det lettere at finde rundt :)


    Nogen forslag? :)


    DocJames

    Godmorgen,


    Som så mange andre er jeg i gang med at bygge en gamer PC.


    Jeg overvejer 8800GT i SLI (2 x 8800GT = 2.600,-).


    Dog kan jeg se på mange tråde at man spørger "hvorfor vil du køre SLI?".


    Jeg vil gerne køre SLI for at få flotte spil der kører ordenligt. Jeg kører ikke i så stor opløsning (1680 x 1050) - men vil gerne slå alt lir til i spil.


    Her kommer mit spørgsmål: Hvorfor ikke køre SLI? - hvad kan jeg få for 2.600,- der kører bedre?


    (jeg har ikke lige tænkt på "total pris" så som dyrere motherboard og større strømforbrug)


    Hilsen
    DocJames