Indlæg af Kareelia

    Jeg har en masse små mpegs jeg kunne tænke mig at lægge over på min Creative zen x-fi player.


    Er der nogen der kender til et program der kan konvertere mpeg filerne til et format der dur på min Zen?


    Hvis jeg leder på nettet, hvad skal jeg så kigge efter? -eller undgå?


    Det kunne være super hvis nogen her kender til noget troværdigt freeware. Er lidt bekymret for bare at downloade noget fra nettet uden at vide om det er sikkert. Derfor håber jeg at kunne drage nytte af jeres erfaring.. :-)


    mvh K

    Hej.


    Jeg har lige fået min nye Toshiba med posten..


    Tasterne LARMER.. (min game hp er så lydløs!)
    Kan jeg skifte det?


    Og skærmen er meget blank.. Men jeg mener at have hørt at man kan købe en slags film til at sætte på?


    Det er sikkert et pjattet grundlag at fortryde et køb på, -men alligevel..

    Jeg ville faktisk aller helst have en hp..


    Men jeg har virkelig ikke fundet en HP der kunne matche disse specs, og i forvejen har jeg sprængt budgettet.. (Jeg startede med at finde en til 3000,-). Min nuværende hp har valgt et virkelig dårligt tidspunkt til at ville pensioneres!!! :roller:


    Der stod desuden ved beskrivelsen af Toshibaen at prisen ville blive sat 1000 kr op snart..
    Måske er det et let salgstrick, -det er i hvert fald ikke første gang det virker.. Så nu har jeg købt den og den er sendt.. Jeg har også fundet ud af at den har blank skærm, hvilket jeg frygter ikke dur på kontoret, men jeg må jo sende den tilbage på mandag, hvis det er..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Flyttet til Hardware & Tilbehør.


    Brugerguides og artikler er til folk der allerede har skrevet en guide eller en artikel de vil dele med andre, og derfor ikke direkte en afdeling til at spørge om hjælp i. Lad os kalde det en anden måde at vidensdele på :)


    Ups!! Det var en fejl, - Jeg troede jeg havde startet tråden i "Begyndere"..


    Og jeg er ikke engang fuld!! :$



    dkwolf: Tak!!! der var lidt opklaring og så kan jeg jo bruge resten af aftenen på Wikipedia.. :cheers:

    Hej i forum.


    Jeg er i tvivl om betydningen af nogle af de computer specs der angives når man kigger på bærbare.


    1)
    Når der står:
    Processornummer T5870 hhv T8400??
    Hvilken betydning har det? Hvordan vil man kunne mærke forskel?


    Jeg havde først taget fejl og troet det angav rpm... :ohmy:


    2)
    Er 5400 rpm OK for en 320 GB harddisk?
    Min gamle pc's harddisk er på 60 GB også med 5400 rpm ??


    3)
    Hvad betyder Serial-ATA300 og hvorfor er det bedre end Serial-ATA150


    4)
    Front side bus?? Hvad er det vigtigt for?
    Den jeg har købt har 1066Mhz
    Min gamle har 400 Mhz
    Hvordan kommer jeg til at mærke den forskel?


    5)
    Den nye kommer med Vista og XP downgrade..
    Jeg har hørt så meget dårligt om Vista og er faktisk fristet til helt at skrotte MS og gå linux vejen. Hvad er det smarte ved Vista, -hvis der er noget!?



    Jeg håber nogen kan give en god forklaring, eller sende link til "PC specs for super-Dummies" ;)



    På forhånd tak

    Jeg har en lille dyst til jer.. Jeg har fundet 2 computere der kunne være gode afløsere til min elskede hp zt3449 der med nød og næppe trækker de programmer jeg gerne har åbne samtidig.. (excel, PP, Word, Mozilla samt msn.. især ved sidstnævnte får den akut gigt eller andre slo-mo prægede symptomer)


    So here goes:


    1st contender, i højre hjørne.. :boxing: Ikke så fedt navn, men vinder måske på indhold:
    http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2496


    En Toshiba Satellite A300-1E7 også 15.4"



    2nd contender, i venstre hjørne :boxing: Det velkendte navn, men kan inholdet klare kampen?
    http://midtdata.dk/asp/product…uctinfo&func2=&sparpris=&


    En hp 6735s -15.4"



    :crazyeyes: Håber I kan få mig tættere på en beslutning, så jeg kan få sendt den gamle på velfortjent otium..

    Enig! Jeg har virkelig fået set på nogle ting de sidste par dage, og er ude i noget med finansiering, så jeg kan få en lidt bedre løsning. Men jeg synes stadig det er et forvirrende marked.. Har dog lært meget af jer herinde.. :)

    Tak fordi I brugte tid til at sare, - måske skulle jeg have placeret denne tråd i "begyndere" -for jeg synes det er virkelig svært at overskue.. :O


    Men kan den bruges til Office, dvd-afspilning og musikafspilning uden at kløjs alt for meget i det?
    Så kan den vel være OK i et års tid..


    En anden ting.. Skærmen hedder Bright View, er det en af de meget blanke?

    Jeg paster lige specs såå I ikke behøver finde dem.. Kan stadig ikke se hvor den halter..


    Produktbeskrivelse Toshiba Satellite Pro L300-1CZ - Pentium Dual Core T3200 2 GHz - 15.4" TFT
    Dimensioner (B x D x H) 36.2 cm x 26.7 cm x 3.8 cm
    Vægt 2.5 kg
    Indbyggede enheder Stereeohøjttalere, trådløs LAN-antenne
    Processor Intel Pentium Dual Core T3200 / 2 GHz ( Dual-Core )
    Cachehukommelse 1 MB - L2
    RAM 1 GB (installeret) / 4 GB (maks.) - DDR2 SDRAM - 800 MHz ( 1 x 1 GB )
    Harddisk 120 GB - Serial ATA-300 - 5400 rpm
    Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
    Visning 15.4" TFT 1280 x 800 ( WXGA ) - TruBrite
    Grafik controller Intel GMA 4500MHD
    Hukommelses Allokations Teknologi Dynamic Video Memory Technology 5.0
    Lydudgang Lydkort
    Telekom Fax/modem - 56 Kbps
    Netværk Netværksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
    Trådløs NIC Realtek RTL8187B
    Notebook-kamera Integreret - 0,3 megapiksel
    Indgangsudstyr Tastatur, touchpad
    Effekt AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
    Batteri Litiumion
    Driftstid (op til) 2.5 time(r)
    Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium - dansk/ engelsk / finsk / norsk / svensk
    Producentgaranti 2 års garanti

    Hej.


    Jeg overvejer at købe nogle dvd'er online, men bliver advaret med følgende:


    "Region 1 encoding (requires a North American or multi-region DVD player and NTSC compatible TV)"


    Er der nogle af jer der ved hvad dette betyder? Det er meningen jeg vil afspille dem på min PC da jeg ikke har en dvd-afspiller.. Er der nogen problemer med det?


    Mvh og på forhånd tak,

    Hold da op.. :rules:


    Så har jeg fået lidt at tænke over!


    Jeg er helt med på det med de 2 harddiske.
    Vil hellere tage backup ofte og så slippe for suset!


    Jeg har brugt lidt tid inde på Dells hjemmeside, og det er bestemt værd at overveje! Har hørt mange anbefale Dell, og priserne er endda temmelig gode ser det ud til..


    Når jeg så alligevel tøver er det lidt fordi jeg ikke helt har overblik over hvad man så skal vælge til.. MAO jeg kender min gamle pavilion og ved at jeg med den får, som du selv siger "en checkliste med det man ønsker sig af en bærbar", så grunden til at jeg kiggede efter sådan en er at så vil jeg få det samme, men opdateret til "nutiden"..


    Er højtalerne gode i Dells maskiner? Er skærmen god? (til mikroskop-billeder og afspilning af film).


    Nu vil jeg prøve at finde ud af hvad jeg vil kræve af min nye PC..


    I forbindelse med ansættelsen på universitetet får man heldigvis adgang til alt Windows og antivirus man skal bruge, så det er heldigvis ikke en udgift der kommer oveni alt det andet.


    Mvh
    Karina

    Hej igen!
    Tak for de gode svar!


    AK409: Ja, jeg skulle have postet et link, det gør jeg en anden gang. :) Ser ud til at globulus har gjort det for mig! :$


    Globulus: Maskinen har en hardwarefejl som bliver ved med at spøge, og har i øvrigt haft det hårdt på farten sammen med mig. Jeg skal starte på en længere studieoverbygning, og jeg vil gerne have den er stabil, så jeg ikke behøver frygte hvornår den krakker med alle mine data..


    Din løsning med ekstra RAM ville jeg bestemt overveje, hvis de 512 var det eneste problem!


    De andre småting med mikrofon og kamera er jo netop det, småting. (derer ikke et pinhole som du nævner).


    Kommentar til den nye maskine..
    Du har ret i at den er stor, men det vil jeg få meget glæde af, så jeg lever med at den er lidt klodset. :)


    Jeg forstår ikke helt det med harddiskene.. Hvad er alternativet?
    Og hvad skal jeg se efter hvis jeg ønsker mig en støjsvag maskine?


    Tak fordi I brugte tid på at svare!



    Mvh Karina