Indlæg af thegrind2008

    Så lige dette indlæg på edbprisers forum :




    For relativ kort tid siden blev WD's Raptor væltet af pinden. Faktisk blev WD's Raptor i RAID OGSÅ væltet af pinden af én enkelt harddisk.


    Samsung's største HDD. En 1TB harddisk er, helt alene, hurtigere end 2 Raptorer i RAID. Jeg har selv sådan en harddisk, og kan kun give dem der har testet den, ret i at den er umanerlig hurtig, og meget støjsvag.


    Hvis man så kigger på prisen er den ved første øjekast MEGET dyr. Men hvis man så tænker på at den er hurtigere end to Raptorer i RAID og som kun har 150GB, så er den pludselig MEGET billig set i det forhold.


    Samsung's HDD koster i skrivende stund 1875pp. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?I…


    En Raptor med 150GB koster lige nu 1210pp og dem skal man så have to af i alt 2420pp og så har man 850GB mindre plads end med en Samsung 1TB HDD som er hurtigere.


    Så jeg vil mene Raptorens æra er ved at være slut.
    Jeg vil i hvert fald selv sælge min Raptor og investere i en mere 1TB HDD.

    Ja det blev jeg jo ikke meget klogere af ,, I må meget gerne uddybe.


    Som jeg har forstået Giver Raid 5 sikkerhed for hvis en HD skulle stå af , Og så giver det stor hastighed da der er 3 Hd´s der arbejder med de samme data , Er jeg hekt forkert på den.

    Hej . Er ved at samle en ny pc . Har spurgt meget til råds , Men især ved en ting er der virkelig mange forskellige meninger.


    Såkaldte eksperter der modsiger hinanden :)



    Det gælder mit harddisc valg.


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    Skal jeg vælge: " Raid 5 - 3 x 500 GB Barracuda ES.2 "



    ELLER



    Skal jeg vælge: " WD Raptor WD1500ADFD 150 GB til styresystem og spil "
    "og en alm 500 gb til Film, musik ,billeder osv "


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------


    HJÆLP !


    PS: Jeg er ude efter høj hastighed :)