Indlæg af Barney

    Hvis du fra din computer kan måle en hastighed på 90-100 Mbit/s, så kører din forbindelse mellem router og computer også hurtigere end 10 Mbit/s.

    De 90-100 Mbit/s er uden routeren.....så det er direkte på stofa's modem
    Sætter jeg routeren ind i netværket, og tester. er der KUN 10.
    Nej jeg bytter ikke rundt på benævnelserne
    Med router, er der en max. hastighed på netværket med 10 Mbps
    Uden router, er der en max hastighed på netværket med 100 Mbps
    Windåse "forhandle" sig til den optimale hastighed på netværket, og med routeren er det kun 10 Mbps den får lov at køre med, UDEN routeren får den 100 Mbps, altså den optimale hastighed

    Jo det er LAN
    Og ved ikke, men den rapporter kun 10 Mbit ved test med router
    og direkte til modem får jeg de 50 Mbit som jeg har til rådighed i internet hastighed
    altså de 100 Mbit over switch i lan på stofas modem.
    Kun 10 mbit på tplink switch.
    Min WAN kan jo kun køre 10 når det interne net ikke er hurtigere end de 10 med routeren
    så uden routeren har jeg jo de 100 internt, så derfor kan jeg jo opnå de 50 som jeg har fra udbyder

    Nu skriver du godt nok at du har prøvet dit kabel af andet steds, men prøv alligevel med et andet kabel mellem din computer og den router.

    Har prøvet andre kabler, det er desværre samme problem



    Du skriver at kablet virker efter hensigten mellem router og modem, betyder det at du kan se på diverse LEDs at den forhandler sig til 100Mbps?

    Jeps, kan se den forhandler, har endda prøvet at tvinge til 100 både halv og hel, det hjælper desværre ikke


    Det kunne også være en ide at opdatere driver til netkort og routerens firmware (for at rette autonegotiation problemer), men fordi det har fungeret tidligere, er jeg mere tilbøjelig til at sige at det nok ikke er det, men man skal aldrig sige aldrig

    Alt er desværre opdateret, hmm måske derfor egentligt. opdaterede routeren's firmware og det var derefter problemet var der, tror jeg skal se om det er muligt at gå tilbage til den gamle firmvare på routeren


    Har du tjekket at du ikke anvender en forkert strømforsyning til routeren? der kan også være noget spøjst der.

    Det er den rigtige strømforsyning, men iden var god

    Hej
    Jeg har eksempelvis testet med speedtest. 10 Mbit igennem routeren, med comp direkte på modem har jeg fuld knald på nettet.
    Windåse rapporter også 10 Mbit ved router, og 100 ved direkte på modem, altså Lan siden ;)
    Barney

    Hejsa


    Jeg har for et stykke tid siden købt mig en tplink router TL-WR842ND.


    Den virkede ok det første stykke tid, jeg har så fået ryddet lidt op i kabel rodet ;) efter denne oprydning, kan jeg kun opnå 10 mbit mellem com og router, connecter jeg direkte op til mit (stofa) modem får jeg 100 mbit på LAN på samme kabel, har også checket kablet mellem router og modem, dette virker efter hensigten, jeg kan ikke finde noget i opsætningen på routeren der skulle kunne ændre noget så det har den rette effekt. lige nu er comp i stofa's modem, router er sat til modem pga printer(trådløs), men kan ikke opnå kontakt til printeren.


    Skal jeg ud og kigge efter en anden router, eller hva pokker er der galt her




    Barney

    Hejsa Tweakers


    Sidder her og overvejer om det ikke snart er på tide at opgrader mit GF.


    Har et 8800 GTS (92 Kernen. den rigtige ;) ). Teknikken i det er jo af lidt ældre dato, men det spytter jo det meste ud rimelig godt, faktisk ret godt...
    For at få en "se" bare opgradering, uden at det koster kassen(er det muligt ?) hvad skal man så op i...
    kan i anbefale noget godt....desværre er der en max pris. 1500 Kr. men billigere kan også bruges !


    Barney

    Den ene af mine blæsere vil ikke starte op, ved start af maskinen, så den skal lige hjælpes igang med en finger, det har været så'en et stykke tid, men nu begynder samme blæser at "sætte ud" efter et stykke tid, også går alarmen på min blæserstyring. IRRITERENDE LYD ;)


    Altså, jeg har en Zalman ZM-MFC2 fan Controler i maskinen, + 3 Scythe S-flex 1200
    Nu er det, at det virker som om den ikke kan trække de 3 blæsere...
    Det kan ski da ikke passe vel ??
    Det må være den blæser det er galt med, ikk ??
    Er ikke lige den gode til det med udregning ang. strøm såå


    Jeg overvejer om de 3 blæsere skulle skiftes ud, evt. med 3 Nanoxia FX12-1250, men kan zalman'en styre dem evt. ud fra hvad jeg kan se, vil jeg tro det..


    Eller hva vil i anbefale af blæsere

    Hejsa..



    Lavede en kæmpe bommert forleden..
    fik endelig Vista x64 til den nye maskine, så fik lavet en backup af alt, og så skulle den bare ind.. ;)
    Glemte bare lige at alle Boot info bliver lagt ind på ATA Primary, før SATA...
    Nu er det den "pokkers" gamle ATA disk skal ud af systemet, så jeg kun kører SATA... MEN min boot info ligger jo på ATA disken.....


    SKAL jeg virkelig til at installer om, har fået maskinen op at stå som den skal, bare med den smutter med den pokkers disk.....



    Maskinen består af
    Asus P5N-E SLI + (E6750)
    ATA Maxtor 160 Gb (Boot info)
    1 Sata Seagate 160 Gb (Vista installeret)
    2 Sata Seagate 250 Gb


    I bios er Sata 1 sat til primær boot, derefter Sata 2 så ata disken...


    man kan jo ikke bare "flytte" boot info fra ATA'en til SATA'en, eller kan man det ??
    Den gamle disk laver ravage i mit sys, så den er mega langsom ved opstart. Bios billedet i start står fremme i ca 20 sekunder før den læser bios, og starter op !!


    Plz hjælp...
    Vil ikke til at installer alt om igen...



    Barney

    Det behøver det jo netop ikke være, men hvis de skifter mediakode ud med noget andet end der står i og accepteres af FW, kan de jo være ulæselige....mener jeg da !!
    Men er ikke sikker.


    Se min lille notits i første post, tror det vil forklarer lige mere hva jeg mener !!



    Hvem er ikke et vanedyr, til det man tager for givet ;) hehe

    Hejsa


    Lige for at opsumerer,
    Brænder Liteon LH-20A1S
    Skiver RITEKG05.. "Fullface Fullprintble"
    I forgårs sad jeg og brændte en 10 - 15 Dvd, uden problemer....
    Idag skal jeg så lave de sidste skiver...
    Men nu acceptere brænderen ikke skiverne mere, den står bare og prøver at læse mediet..
    Det er så en ny bestilling af skiver der er kommet ind af døren, men samme producent, og samme mediacode... hva sker der lige, det skal måske lige nævnes at jeg også har opdateret Windåsen, med SP3, men det burde jo ikke gøre noget ved hardwaren.
    I samme åndedrag, som brænderen ikke ville accepterer skive nummer 4, opdaterede jeg Firmwaren på brænderen...
    Prøvede at smide skiverne ind på en anden maskine, samme prob, skiverne findes ikke...
    Er det skiverne der er dårlige, det er jo ligesom ikke "billige" medier...



    Barney


    Af et mærkevare, forlanger man jo ens gode produkter.
    ved efterhånden ikke hvad alternativet skulle være ! ??. har efterhånden brændt over 2500 Skiver(på forskellige brændere), og skægt nok er det et problem der gentager sig, efter et stykke tid..

    Hejsa alle Tweak'ere


    Jeg vil til at opdatere min gamle spand af computer.
    jeg har valgt min CPU, en Wolfdale E8400 3,0Mhz
    Jeg har egentligt valgt et Asus P5N32-E/SLI/PLUS. men er i tvivl om det,
    men har øje på et alternativ kort "XFX MB-N680-ISH". som jeg egentlig gerne vil have


    på Asus side står der at dette kort vil understøtte de nye 45NM cpu'er, så kortet understøtter altså en wolfdale processor.


    På XFX´s hjemmeside står der intet om 45NM eller wolfdale til dette kort, men har hørt at de skulle understøtte den nye cpu......


    Er der nogen af jer, der ved noget om xfx´s understøttelse


    Jeg har mailet til support ved xfx, og deres svar var, "køb et 780i kort istedet"
    ikke lige det svar jeg ønsker ! og det er ikke lige det kort jeg ønsker....


    Barney



    Nyt setup ville være
    XFX MB-N680-ISH "Fedt kort, og opfylder mine ønsker"
    Zotac GeForce 8800GT AMP "Læst meget godt om dette kort"
    Wolfdale E8400 3,0Mhz "er meget opsat på denne"
    Ram er jeg i tvivl om, men 4x1024 ddr2. Uden at blive fattig dog :))