Indlæg af jim2

    hej min ven vil gerne have hans q6600 lidt op i ghz.. men vi mangler lidt hjælp.. vi kan ikke finder ud af at sætte rammende ned så de ikke bare følger med op..?


    sys:
    q6600 (2,4)
    4gbram 667 mhz
    2x 8800gts 32omb
    1000watt xilence
    mobo: asus p5n32-e sli plus

    hej min ven har lige købt et slisystem.. men han score mindre od yder mindre med sli end han gør uden.. :/ nogen der ved hvad der kan være galt.. han har sat broen mellem kortene på..

    hej jeg er nu fået min cpu op på en bus speed på 344mhz og multi på x9 det er en q6600 B3 den er 21-23 c i windows og ca 40 i load. ratet fsb er 1375mhz vcore 1.288 volt.



    tror i at jeg ken give den noget mere eller?

    jeg forstår det godt nogenlunde.. men hvordan låser man rammenes hastighed? så de ikke følger med.. eller kan man bare under-oc dem lidt og så oc ens cpu til rammene køre de normale hastigheder igen som i mit tilfelde er 400 mhz x 2 dvs. 800 mhz

    synt os selv det lyder underligt hehe.. men det er hvad driveren fra min bundkort skriver.. og i load stiger den til ca 35-40grader


    men det besvare baer ikke mit spørgsmål angående oc.. :)

    hej jeg har en q6600 som kun er 17 grader i idle som standart og tænkte derfor at jeg ville oc den lidt.. :)



    men er ikke så klog på de pungt.. mit bundkort er et asus P5E og min psu er en thermaltake thugpower 600w


    hvis jeg kun vil oc min cpu.. kan jeg så godt nøjes med at sætte frekvensen på cpu op.. eller skal jeg også lave om på noget andet i forehold til rammene eller noget?


    lige nu er min på 300 x 9 som standart var den 266 x 9 men tør ikke sætte den højere end de 300 x 9 da jeg ikke ved om det kuner cpuens temp jeg skal kigge på og om der er andre til der os skal stilles på når jeg oc'er minn cpu

    hej jeg køber et HD 3870 her til den første.. men ved bare ikke hvilken af modellerne der yder bedst har bedst køling osv.. så tænkte at der måske var nogen her inde der vidste det?? hvilket HD 3870 burde man vælge..