Indlæg af Digitall

    Når nu man læser at en mobil enhed som eks. appel itutch, HTC S730, mobil tlf. osv.
    har wi-fi eller IEEE 802.11 b/g/n. betyder det så at man kan, via sin trådløse ruter, gå på nettet med de mobile enheder på sit internet der hjemme?? Hvis ja, koster det så noget?

    Det et ret blæret tastatur. Min bror har det, og er godt tilfreds med det. Jeg skal selv til og købe et tastatur, men fravælger dette grundet at det ikke er med flade taster. (se bærbare taster).
    Jeg vælger at købe et Roccat Valo keyboard. som kommer ud her midt i januar (boomtown).


    Ser her: Roccat

    Nu kom jeg lidt sent ind i denne tråd.


    Jeg ville havde rådet til et 37", da 32" ikke kan levere 'full HD' altså 1920 x 1080 frem for 1366 x 768. Der er væsentligt forskel på billedekvalitet!


    I nærmere fremtid, omkring 2009, der nedlægger man det analog signal, og sender i digital. Og hvem ved hvornår, men high def. vil også komme en dag. Og så er det da ikke særligt fremtidsikret hvis man ikke invistere i et full HD tv.


    Ud over det, så sørg for at få så mange HDMI stik som muligt. Det er fremtidens stik til at koble alt sit Hifi, EDB osv. sammen. Eks. Et HDMI stik til BlueRay, HD DVD, HDD optageren, videokammeraet, kammera, bærbar computer, computeren, media center, selectoren, OSV. der kommer meget mere med HDMI. og i dag sælges fladskærme gennemsnitligt med 2 HDMI, hvilket i kan se er alt for lidt til fremtiden.


    Plasma tv har stadig det bedste billede, men koster også det dobbelte i strøm. Plasma er også begyndt at sende i Full HD. og enda med det nye 1920 x 1080p24 ! Se panasonic's vierra serie.
    Google og og forstå hvad forskel er på 1080i / 1080P / 1080p24.
    p24 er når tvet kan køre 24 fps ved x antal herz.


    Men jeg ville holde mig til samsung eller philips. hvis plasma, så panasonic. Altså, når vi snakke pris vs kvalitet.


    vælg M serien fra samsung. Den store forskel serierne ligger i specifikationerne. eks. FUll HD.

    Min næste opgradering:


    Strømforsyning 700 watt. NorthQ 700 kr.
    Processer Intel Core 2 Quad Q9450 2.66Ghz 12MB FSB 1333 2219 kr.
    Bundkort ASUS P5E3 Deluxe AiLifestyle Series 1600mhz 1800 kr.
    Ram Corsair XMS3 DHX 2 x 1 GB 1600 mzh 3000 kr.
    Grafikkort 2x NVIDIA GeForce 8800 GT (G92) 1600 kr.
    Lyd X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional 700 kr.
    HDD WD Raptor WD1500ADFD 150 gb 1200 kr.



    DDR3 Ramene er vildt dyre, men falder dræstisk.


    Lige pt. er pengene der ikke til det, så starter med et enkelt 8800 gt, og WD HDD. Hvilket
    jeg stadig kan bruge på den nuværende computer. Og så falder resten på en gang. Netop også
    for at undgå komplikationer med at hardwaret ikke hænger sammen..


    Lige en hurtig. Hvordan fremviser i jeres harware i jeres indlæg? Copy paster i hver gang, eller kan man oprette det i profil e.lign?

    Den ryger lige ind her:


    xtremesystems.org


    "9600 GT expected to be announced in mid-February"


    "will be clocked at 500mhz/2000mhz (Gpu/Ram)"


    "The performance of 9600GT will be somewhere between 8800GT and HD 3850"


    "9800GTX are expected to be announced in late March or early April"

    Jeg kan give dig nogle råd.


    Dette link kan du både samligne priser og finde forhandlere på bærbar mm.
    Edbpriser



    Du vinder mest ved at vælge en "Intel core 2 duo" processor.


    Når vi snakker den prisklasse, så skal det tage op til overvejelse om det skal være med Windows Vista eller XP. Vista er et tungt styresystem for bærbare i den lille klasse. Så jeg havde nok valgt XP.


    Minimum 1 GB RAM og helst 2 GB


    Grafikkortet skal minimum have 128 mb men helst 256 mb. eller opefter.

    21fps single
    27fps SLI


    ??? Ehm, hvilke kort er dette der er tale om. For ja hvis man tage 2x7950 GTX vs. 8800 Ultra, ja så ligger det sikkert meget nært. Men eks. 2x 8800 GTS vs. 8800 ULTRA, så er det vel en hel anden snak??
    Eller har jeg misforstået noget?

    Hvis folk har nogle links hvor der er testet de nyere grafikkort, plz tilføj. Jeg har følgende samlet lidt:


    8800 GTX / 8800 GT / 8600 GTS / 7950 GT / HD 2900 XT / X1950 XTX...
    edb-tidende


    8800 Ultra / 8800 GTX / 8800 GT (G92) / HD 3870.....
    23.tomshardware.com/graphics


    8800 Ultra / EN8800 GTS TOP / 8800 GTS Alpha D.E. / 8800 GT / HD 3870...
    hardinfo.dk - se ude i siden, Crysis, Bioshock,COD 4, Quake.


    En masse test med SLI
    edb-tidende.dk - fra januar-07. En del SLI





    Skriv løs, så tilføjer jeg dem i tråd.

    Nu er farcry også et spil med noget tid på bagen, og derfor kan de flestes hardware køre det som ingen ting. Det var bare et målestoks forhold


    Jeg sidder med en 24" Xeox skærm der kan klare 1920 x 1440, og i COD4 køre jeg med
    1920 x 1200, men hvis jeg gør det i Crysis, så er jeg på spanden!
    Derved ville jeg få mere ud af 2 x grafik end 1. Efter min mening.