Indlæg af sToreBatFar

    Jeg har en Intel I7 975 med en Noctua NH-D14 køler. Jeg bruger hertil Noctua's kølepasta.


    Hvilken temp skal min cpu ligge med i idle og work mode?


    Cpu'en er ikke overclocket.

    Jeg er ved at installere mit ASUS P6T Deluxe V2, og hertil 6GB OCZ DDR3 1600 ram. (3x2GB)


    Jeg har det problem, at jeg kun kan få en ram blok til at virke, altså kun 2GB.


    Jeg ser så i manualen, at der står flg:


    Due to Intel spec definition, X.M.P. DIMMs and DDR3-1600 are supported for one DIMM per channel only.



    Kan dette være fejlen, eller lyder det mere som en fejl med bundkortet?

    Hejsa...


    Jeg har købt et ASUS P6T Deluxe V2 bundkort, og skal nu finde nogle ram dertil. Min CPU er en i7 975 EE. Jeg skal som udgangspunkt ikke overclocke, men havde tænkt på ram på min. 1600mhz. Hvilke skal jeg vælge og hvordan får jeg dem til, at køre med deres normale hastighed?


    PS. produkterne skal kunne købes hos shg.dk

    Tak for de mange svar. Jeg har fået tilbudt en en Intel i7 975 Extreme Edition ES for ca. 3500 kr. Er dette et fornuftigt køb og hvad står "ES" for i cpu beskrivelsen?

    Hejsa...


    Jeg skal til at opgradere mit system til en Intel i7 platform. Jeg skal dertil bruge lidt rådgivning til hvilken cpu, ram og bundkort jeg skal vælge? Jeg vil gerne have min. 6GB DDR3 Tri channel ram, og cpu'en sal være efter hvad I mener er det bedste køb til prisen.


    På forhånd tak!

    Jeg skal i dag købe SSD harddisk på min. 128GB. Jeg har set på på en Corsair P128 og har hørt og læst mange gode ting om denne.


    Jeg vil dog høre om hvilken SSD disk der her på sitet anbefales. Disken skal være hurtig men også meget stabil. Den skal bruges til Windows 7.


    På forhånd tak!

    Hejsa...


    Jeg får i morgen fingrene i en Synology DS409+ Nas enhed, samt 4x2TB WD harddiske.


    Jeg skal primært bruge denne enhed som underholdningsserver med medieinhold som film, billeder og musik.


    Jeg er dog meget i tvivl omkring hvilken harddisk opsætning jeg skal indstallere enheden med. Jeg har læst lidt på div. hjemmeside om RAID, men er stadig meget usikker.


    Jeg vil helst have så megen plads som muligt, men vil heller ikke droppe alle sikkerhedsforhold.


    Hvad vil I mene er den bedste løsning for mig?



    PS. Synology enheden kan ses her: Synology

    En fil med varighed 41 sek tager ca. 18 min om at konvertere i Pinnacle Studio 12. Det kan gøres meget hurtigere i andre programmer, men så bliver kvaliteten også meget dårligere. Jeg vil helst ikke miste kvalitet.

    Først vil jeg beklage hvis jeg har postet denne i en forkert sektion.


    Jeg har købt mig et Sony HDR-CX105E videokamera. Dette kamera filmer i HD og gemmer filerne i formatet *.M2TS


    Jeg ønsker nu at kunne se disse videofiler på min Plasma skærm, via min Xbox360.


    Jeg har læst mange forskellige guides på nettet, men synes ikke at jeg kan få det til at fungere.


    Det ser ud til at fungere perfekt hvis jeg konvertere filerne til WMV HD formatet, men dette tager en evighed med Pinnacle Studio 12.


    Jeg håber der er nogen som ved hvad jeg skal gøre ??

    Jeg skal bruge lidt teknisk hjælp.


    Jeg har 2 NETGEAR WNR854T routere.


    Den ene er sat til netter og har 4 lan porte, som alle er brugt.
    Nu skal jeg bruge flere porte og vil gerne bruge den anden NETGEAR WNR854T router.


    Hvordan skal jeg sætte dem sammen så jeg får 4 ekstra porte, og samtidig at de bruger ip adresser fra den første router?

    Et lille fysisk opsætningsspørgsmål...



    Jeg har i dag en pc, hvortil der sidder 1xUSB mus, 1xUSB Tastatur, 1xDVI skærm, 1xLyd.


    Jeg får nu en pc mere, som har sin egen skærm.


    Det jeg ønsker er at hver pc har sin egen skærm, men at jeg kan bruge den samme mus, tastatur og lyd til begge maskiner.


    Er dette muligt og hvad skal jeg evt. invistere i??



    /Thomas

    Hey all...



    Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg er ved at gå amok over at jeg ikke kan finde ud af det.



    Her er mit problem:


    Jeg har erhvervet mig en Synology DiskStation NAS backupsystem, som er sat til netværket via min Netgear WGR614 router. Jeg ønsker at benytte systemet som FTP server, hvor jeg skal kunne få forbindelse ved hjælp af DYNDNS.org, så jeg ikke behøver gå og huske min ip-adresse.


    Jeg har konfigureret min router således at jeg har åbnet FTP port 20/21, samt en masse Passive porte. Dernæst har jeg aktiveret både ftp og dyndns på min diskstation.


    Jeg har også registreret mig ved DYNDNS.org og har downloadet deres DynDNS IP updater.



    Når jeg forsøger at få forbindelse sker der intet...



    HJÆLP!!!

    Hejsa.



    Jeg skal have lavet et lille hjemme backupsystem i form af et NAS netværk system.


    Jeg skal derfor bruge 2 stk. 500GB harddiske som kan køre 24/7, og være gode som SATAII RAID diske.


    Jeg har kigge på både Seagate og WD diske, men er meget i tvivl om hvilke jeg skal vælge??


    Nogle gode råd???





    På forhånd tak!

    Jeg har nu haft Windows Vista Ultimate DK siden det udkom og jeg må sige, at jeg er ret skuffet over hvor langsomt Vista er når jeg skal kopiere/flytte filer fra en HD til en anden HD. Også en simpel ting som at slette filer og mapper tager en evighed.


    Hvad kan dette skyldes og kan jeg evt. gøre noget ved problemet??


    Mit system:


    AMD 64 4400+ X2
    2GB DDR400
    3 x SATA II Harddiske
    GeForce 6800GT



    Mvh
    Thomas