Indlæg af Purp

    Quote

    Oprindeligt indlæg af MrFlash
    Glæder mig virkelig til der kommer en SOFII server, det er klart min nr.1


    QFT!


    SoF2 1.03 Gold, OSP 1.0L mod & normal damage, inf, dem eller ctf, tak! 8)

    Hej, fyrer lige en rant af da jeg er rimmelig pissed!



    Soldier of Fortune: Payback RANT


    Dette spil er en kæmpe skuffelse. Fans af serien har skreget i 4 år på en efterfølger til Ravens 2 mest geniale spil(sammen med q3). Og endelig starter rygtet om en 3'er.. Folk, helt vilde af begejstring, pre-order som aldrig før i blinde af kærligheden til de 2 første spil. Mod crews og klaner fra den gamle skole samles atter en gang for at genopstå. Happy days.


    Så lyder det at Raven ikke længere udvikler spillet, men I stedet en 3rd world budget udvikler(Cauldron), og skal udgives af Activision Value. Altså en 'value title'. Det forklarer den manglende advertisement for der har stort set ikke været nogen. Hvad værre er, den officielle hjemmeside er mercenarieswanted.com. Hmm, noget tyder på at Cauldron havde et andet spil på programmet. Og Activision, i sidste øjeblik, omdøber titlen til en af de mest ventede efterfølgere de holder rettighederne til. Hvilket ville forklare den meget sene officielle udmelding, 1 måned før udgivelsen.


    Folk tabte håbet om en værdig efterfølger, og med god grund. Men et pre-order exclusive sticker der reklamerede med en kode til at 'unlock' en ellers så hemmelig sniper rifle, trak stadig folk til. Koden var en kombination a forkellige pil-retninger som vi kender det på en gammel Nintendo. Koden blev posted på nettet og dermed offentliggjort samme dag som spillet blev udgivet.


    Spillet kan heller ikke undskyldes. Det kunne ikke køres på Vista før patch 1.1 kom et par uger efter. Udover dêt er det en direkte port fra Xbox 360 med absolut ingen tweaks til PC udgaven. Med onscreen keyboard til game name, ingen advancerede video settings(kun opløsning) og ingen visning af ping på server listen. Chancen for at vælge en server i USA er 50/50.
    Men det stopper ikke der. Der er ingen text eller voice chat in game, overhovedet ingen måde at kommunikere på!
    Ingen dedicated server support. Alle servere er hosted på PC'ere.


    Der er ikke det der ikke er i vejen med dette spil. Mangler især den crouch-lean strafe-free-feeling man har i SoF2. I payback føles bevægelserne "låste". Men værst af alt er dog den manglende CD key!! Hvilket gør det umuligt for admins at identificere folk på en player guid, for at aktivere en handling (kick, ban etc.).


    For fans a SoF2(2002) er dette et mega skridt tilbage, selv 6 år efter. Activision har direkte pisset på deres mest loyale fans. I stedet for at fylde glasset vridder de karkluden. Har hørt folk undskylde det med at det ikke er SoF3 så derfor ikke en officiel efterfølger. Ehm nej, Vice City og San Andreas var heller ikke GTA 4 men man forventer squ da samme kvalitet. Desuden hedder exe filen sof3.exe! GG!


    Det der gjorde Soldier of Fortune speciel var den fleksible Quake engine, der sammen med et SDK værktøj gjorde det muligt at mod. alt til det ukendelige og dermed konstant forlænge levetiden. Payback tilbyder ingen SDK og er allerede et tæmmeligt dødt spil online. Fremtiden er derfor efterladt til skæbnen.



    Purp, SoF fan since 2000


    Boycott Activision

    Har præcis samme problem, efter at have købt denne PC fra todata: http://topdata.dk/product.asp?product=4718&sub=260&page=1



    Skuffende. maya 5.1 siger i? ;(

    Pac, hands down! imo, den eneste troværdige rapper med et budskab, delivery og passion. Og ik' "all about the money". Han var real. Originalitet er sjældent at finde idag, mainly fordi de fleste rappers har pikken i hånden (50 Cent's).

    Cibox ftw!


    Din nuværende skærm har en langsom responstid (20 ms) i forhold til Cibox 5 ms, for ikke at nævne 22">19". :9xo


    16 ms er max for optimal fps gaming ifølge diverse anbefalinger. FlexScan fails! :pokey:

    Jo, tak for rådet. Makes sense. Men som sagt har jeg aldrig før samlet en computer selv. Men har da mod på at prøve. Og hvis det skulle gå helt galt, kunne jeg vel smide det i hænderne på bygpc(bbec.dk) her i Esbjerg. Det kan da vel ikke koste det store at de færdiggører og evt. retter hvad jeg har fucked up lol.


    Men er det væsentlig billigere, og bedre? Som sagt den skal bare bruges til at spille på, men på "high settings" gerne, og være nogenlunde fremtidssikret. Det er mine behov. Nogen forslag med et budget på ca. 10k?

    HP 19" LCD (SXGA), mener den har en opdaterings hastighed på 16ms.. lige på grænsen af hvad godt er mht. spil, I guess.


    Har aldrig før samlet selv, men med lidt research på nettet skulle det vel nok kunne lade sig gøre eh. Bare jeg har de rigtige dele, som er kompatible med hver andre.


    Så du mener at de 2 computere fra topdata er noget lort I take it? lol

    Hej, har i en lille måned nu kigget forskellige steder på nettet efter en ny comp. Jeg startede med at samle en på føniks(fcomputer.dk) til ca. 10,000 kr. men fandt så topdata.dk.


    Så i øjeblikket tænker jeg på at købe denne:


    ::::::::: STØJSVAG :::::::::::::::


    - INTEL CORE2QUAD Q6600, 8MB CACHE (2x 4MB)
    - ASUS P5K SE BUNDKORT, INTEL P35
    - 512MB DDR3 GEFORCE 8800GT (2X DIGITAL DVI), NVIDIA
    - 250GB SATAII HARDDISK, 7200RPM, MAXTOR
    - 4GB DDR800 *DUALCHANNEL* DDR2, PC6400
    - 20x DUALLAYER DVDBRÆNDER +/-, SATA
    - 550W XILENCE (ATX 2.2) ULTRA STØJSVAG STRØMFORS.
    - COOLERMASTER ELITE KABINET
    - UNDERSTØTTER SATAII OG SATAII-RAID
    - LPT PORT
    - 6 USB PORTE (2 PÅ FRONT)
    - 7.1 SURROUND LYDKORT
    - 10/100/1000MBIT (GIGABIT) NETKORT (ADSL M.M...)
    - SPDIF IN, SPDIF OUT


    Pris DKK 7.699,00


    http://topdata.dk/product.asp?product=4474&sub=260



    Spørgsmålet er så, kan det gøres bedre med et budget på omkring de 10k? Tilsyneladende understøtter Intel P35 mobo ikke SLI. Bliver dette et problem i fremtiden? Og burde jeg gå efter E6850 istedet? Eller er Q6600 bedre?


    Vil helst gerne være så "fremtidssikret" som man nu kan være for omkring de 10k. :)


    Eller burde jeg smide 4,000 kr. mere i hatten og købe denne:


    - INTEL CORE 2 QUAD Q6600 CPU, BOX, 64BIT (8MB CACHE), 2x4MB CACHE
    - GIGABYTE GA-P35-DS3L (INTEL P35)
    - 768MB DDR3 GEFORCE 8800GTX, TVOUT, HDTV
    - 4GB DDR2 KINGSTON *DUAL CHANNEL* RAM, PC5400
    - 500GB Western Digital WD SATA2 HARDDISK, 7200RPM *SILENT FLUID* (16MB CACHE)
    - 18x NEC DUALLAYER DVDBRÆNDER (BRÆNDER: DUALLAYER, DVD+, DVD-, CD'ER)
    - 750W ULTRA LOWNOISE CORSAIR TX750W STRØMFORS. 140mm FAN (ATX2.2)
    - KABINET (VÆLG MELLEM FLERE)
    - 7.1 SURROUND SOUND LYDKORT
    - SATA2 CONTROLLER
    - CPU KØLER INTEL ORIGINAL BOXED
    - 6 USB PORTE I ALT (2 I FRONT), BÅDE1.1,2.0
    - 10/100M/1000M BIT LAN (GIGABIT)


    Pris: DKK 11.999,00


    http://topdata.dk/product.asp?product=4179&sub=305&page=1


    Er den de 4k mere værd? Vil gerne ha' mest mulig "bang for the buck".


    Nogen gode råd? Måske en helt tredje mulighed? .. Computern skal bruges til gaming, og skal helst kunne køre de nyeste spil med 'high settings'.


    På forhånd tak