Indlæg af roldsgaard

    Hej


    Pga. opgradering af min PC, har jeg nu fået nedenstående dele til overs.


    Delene er alle ca. 2½ år gammel og er alle købt hos Datagården i Kolding via mit tidligere job.
    Delene har fungeret upåklageligt i den tid jeg har haft dem.
    Der er tale om nedenstående dele:


    - CPU: I7-950 3066 MHz (aldrig OC'et)
    - CPU Køler: Freezer 7 Pro Arctic Cooling
    - Bundkort: Intel DX58SO inkl. backplate
    - RAM: 6GB Corsair DDR3 PCI 1600 CL8


    Alle delene er pt. monteret på selve bundkortet og org. kasser mv. haves desværre ikke længere.
    Jeg vil helst sælge alle delene samlet (bl.a. pga. delene allerede sidder på bundkortet). Da jeg ikke er 100% sikker på hvad delene kan indbringe, har jeg valgt at sætte en HBO 1.000 kr., hvilket synes absolut rimeligt – taget i betragtning at der både er en rigtig fin CPU, køler og nogle fornuftige ram med.


    Unødige bemærkninger samt useriøse bud ignoreres.


    Jeg kan kontaktes via denne side eller via mail: roldsgaard snabel a hotmail.com


    PS. Foretrækker en face-to-face handel, da delene kan være lidt svære at sende nu hvor køleren er monteret på. Alternativt kan vi også mødes ”på halvvejen” såfremt vi ikke lige bor i helt samme by ïŠ


    Glæder mig til at høre fra jer!

    Har kigget lidt på de opgraderingskits inde hos Komplett og de ser faktisk ganske udemærket ud, MEN....de har eks. ikke en opgraderingspakke indeholdende en i-2500k procesaor (som efter sigende skulle være ganske udemærket).


    Jeg har fundet frem til følgende:


    - ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 (kr. 1.229)
    - Intel® Core™ i5-2500K Processor (kr. 1.349)
    - Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 (kr. 549)
    - Corsair H60 Hydro Series CPU Køler (kr. 545)
    - Corsair HX 650W PSU (kr. 789)
    - Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-37 (kr. 429)
    - MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX "Twin Frozr III PE" (kr. 2.399)
    - 2 stk. Western Digital Caviar® Blue 500GB (kr. 538)


    I alt = kr. 7.827,-


    ...vil som sagt gerne genbruge mit P182 Antec kabinet - hvis det er stort nok?!


    Synes bare ovenstående bliver lige rigeligt dyrt ifht hvad jeg havde forventet mig.


    Nogen ændringsforslag? Er den ekstra køler unødvendig? Er min nuværende strømforsyning stor nok til ovenstående opgradering?


    Hvad med grafikkortet? Er det "for stort" eller kan jeg evt nøjes med mindre?


    Nogen kloge bud?


    PS. Vil gerne have Intel og gerne en af de nye sandy bridge.


    Tak for hjælpen.


    PS. Skulle jeg evt. i stedet sælge hele min gamle computere - inkl. kabinet og derved opnå en evt. højere pris end ved at sælge delene hver for sig? Hvad tror I min oprindelige computer evt. kan sælges for samlet?

    Min gamle computer står efterhånden og skriger lidt til mig, da den ikke rigtig bliver brugt efter jeg fik min nye for ca 7 måneder siden.


    I den forbindelse kunne jeg evt godt tænke mig at få den opgraderet så også den kan benyttes til at spille på - både som gamer computer nr 2, men også til når jeg får besøg af andre fellow gamere.


    Computeren indeholder nedenstående hardware.


    - CPU: Q6600 @2,4 GHz
    - Bundkort: Gigabyte P35-DS3
    - Ram: 4GB DDR2
    - Harddiske: 1 stk 320 GB og 1 stk 80 GB (til Windows). Tror de er af mærket WD, men de er nok ca. 5 år gamle.
    - Grafikkort: GTX 260
    - PSU: Corsair HX520
    - Kabinet: P182


    Jeg havde egentlig tænkt mig at genbruge kabinettet og EVT. PSU'en hvis den ellers er stor nok til opgraderingen. Muligvis også harddihskene, men omvendt er jeg lidt i tvivl om de stadig er gode nok.


    Nogen med et godt forslag til opgraderingskomponenter? Computeren skulle gerne kunne køre eks BF3 tilfredsstillende, men omvendt skal det ikke være en ny super computer.


    Computeren skal køre med Windows 7 64 bit.


    Jeg er naturligvis også interesseret i at sælge nogle af komponenterne såfremt opgraderingen bliver en realitet?!


    Ville blive super glad for en samlet oversigt over de komponenter som der skal opgraderes og hvad opgraderingen samlet vil koste.


    På forhånd mange tak for hjælpen og fortsat god sommer


    //Roldsgaard

    Hej alle,


    Jeg har et lille, men meget irriterende, problem med mit Inno3D 8800GT grafikkort!


    Ved ikke hvorfor eller hvordan, men nu her efter ca. 1 uges brug er det begyndt at "støje" lidt. Det er ligesom det er selve blæseren på kortet der går imod et eller andet...for hvis jeg eks. trykker ned ved strømstikket laver den ikke lyden mere, men slipper jeg igen kommer lyden igen.


    ...og kortet er monteret korrekt så vidt jeg kan se?!


    Det er meget belastende at høre på og det kan vel egentlig heller ikke være godt for kortet!?!?!?


    Nogen der har en idé til løsning af dette eller kender til problemet?!


    Ellers er jeg blevet anbefalet at skifte køleren ud med en anden en, da man jo derved fjerner den gamle køler (som sikkert er skyld i larmen).


    Jeg er blevet anbefalet en Zalman VF1000 LED køler...


    Læser man testen på linket nedenfor snakker de dog om, at man også skal bruge en anden ramprofil (ZM-RHS88).


    http://www.hardwareonline.dk/s...


    Dog lyder det ikke som om at denne (den nye ramprofil) passer på et 8800GT kort alligevel (se link nedenfor).


    http://www.tweak.dk/forum/thre...


    Og jeg må derfor indrømme at jeg ikke rigtig ved hvad jeg/man skal tro!


    Nogen der kender ovenstående produkter og evt. selv har monteret den Zalman og den nye ramprofil på et 8800GT kort?!


    Kunne virkelig godt bruge lidt hjælp!


    NB. Hvis nogen kender problemet med at org. køleren går imod et eller andet og kender et løsningsforslag til dette ville det naturigvis være at foretrække fremfor at skulle skifte hele køleren...


    På forhånd tak for jeres svar!


    Mvh


    Roldsgaard