Indlæg af AllBit

    Hej


    Jeg har et Antec Fussion kabinet.


    Blæsere og psu er dem der følger med og skulle være støjsvage men...


    Der er to 120mm Antec tricool kabinetsblæsere som kører på laveste hastighed. Men de kan godst høres. Virker de gummidimser man kan købe. Eller skal man hellere købe dem der ligner pakninger. Eller er det nogle nye blæsere der skal til?


    Kabinettet indeholder også en Antec EarthWatts 430 strømforsyning. Den kan også høres. Igen er spørgsmålet: Virker vibrationabsorberende sæt eller skal man hellere finde en anden strømforsyning.


    Håber nogen ved noget om emnet.

    Hej


    Er der nogen som positivt kender til en turner der kører under vista 64bit?


    Jeg har fået samlet aller tiders maskine. For at kunne udnytte ram har jeg købt windows vista home premium 64 bit udgaven.


    Alt spiller på nær en ting. Jeg har en Club 3D ZAP-TV860MP (DVB-T-modtager) som jeg købte for et halvt år siden. Den 64bit driver man kan downloade fra club 3d's hjemmeside giver blue screens. :(


    Som jeg ser det er der ikke anden udvej end at købe et anden tuner.


    Er der nogen som kender til en turner der med sikkerhed kører under vista 64bit?


    Mvh Allan

    Så kom de - kablerne fra England.


    De kom med morgenposten. De blev bestilt torsdag eftermiddag hos CableCity og kom med posten lørdag morgen.


    De er sat i og det spiller. Jeg er igang med at installere Vista.
    Så kære venner - skulle I få. samme problem - et GA-MAG9GM-S2H Radeon X1250 eller lignende bundkort hvor SATA-connectorerne ligger parallelt med med bundkortet og helt ud til kanten så der ikke er plads. Så er det venstre vinklede SATA stik der er brug for. De SATA kabler jeg har set på de danske web-steder er højrevinklede. Det fremgår ikke altid hvilken vej de er vinklede, men et foto af produktet afslører det som regel. Lidt spøjst ses det ofte, at man har oversat det engelske “right-angled” til “Rigtig vinklet” HA HA. Skulle “Left-angled” så oversættes til “Tilovers vinklet”? :D
    Nå men jeg må tilbage til min HTPC...

    Ja - jeg har købt en vista home premium 64-bit.


    - i øvrigt fik jeg besked fra CableCity i UK i går eftermiddags om at mine kabler er afsendt. Så jeg går og håber på at de når frem i dag eller i morgen.


    Det er vel ikke tilrådeligt at starte computeren uden Serial ATA enheder installeret?


    /Allan

    Alt i alt ser mit system sådan ud:


    Kabinet
    Antec Fusion V2 Media Center Case - 430Watt - 1.269 kr.
    Bundkort
    Gigabyte GA-MA69GM-S2H Radeon X1250 HDMI - 479 kr.
    cpu
    AMD Athlon X2 BE-2400 2.3GHz Box 45W - 689 kr.
    cpu-køler
    NorthQ NQ-3392 Combo Copper for VGA and AM2/7 - 211 kr.
    Ram
    Kingston Value RAM DDRII 1GB PC800 CL5.0 - 458 kr.
    HD
    Samsung Spinpoint T166 500GB 16MB SATA2 7200R - 699 kr.
    Optisk disk
    Samsung DVRW SH-S203D/BEBN bulk black - 219 kr.


    Så købte jeg for et halvt år siden en tv modtager:
    Club 3D ZAP-TV860MP DVB-T Dual tuner m. remote - 699 kr.


    Endelig har jeg bestilt de 2 sata kabler hjem for 13£


    Det ærgelige er at man ikke kan få fyret op under dyret før de sidste kabler er i.


    /Allan

    Hej


    Jeg har lige fået stumper til en ny HTPC.


    Bundkort Giga GA-MA69GM-S2H


    Kabinettet er en Antec Fusion



    (Edit: billed indsat)
    [Blocked Image: http://www.legitreviews.com/images/reviews/560/gigabyte_sataports.jpg]


    Problemet er at serial ata connetorerne på budkortet sidder meget tæt på rumdeler inde i kabinettet. Der skal en venstre vinklet serial ata stik til. Alt andet vil der ikke være plads til. Højre vinklede stik er nemme at få fat i. Men jeg kan ikke finde venstre viklede. Hjælp!


    mvh Allan

    Hej


    Jeg er ved at købe stumper til en HTPC.


    En AMD Athlon X2 BE-2400 cpu som jeg regner med ikke afgiver særlig megen varme i et antec fusion kabinet der har meget gode køleregenskaber.


    Med CPU'en følger en køler. Vil denne kunne anvendes som passiv køler?


    Ellers har jeg tænkt på at købe en NorthQ NQ-3310BLA UFO køler. Kan man anvende denne som passiv ved blot at undlade at sætte strømstikket i?


    mvh Allan

    Hej Henrik


    GA-MA69GM-S2H ser rigtig spændende ud.
    Den har Optical SPDIF Out port til forskel fra Asus M2A-VM HDMI
    Lyddelen bygger på ALC889A i stedet for ALC883 på ASUS.
    Den parallele port på Asus har jeg ikke noget at bruge til.
    Jeg tror også jeg vil vælge denne.


    Jeg har så tænkt på NorthQ NQ-3392 som cpu køler


    Mvh Allan

    Hej


    Jeg har været ved at se om jeg kunne finde noget der matcher ASUS M2A-VM HDMI men til celeron 440. Som jeg ser det skal det være intels G35 chipset for at understøtte HDMI. Der er ikke rigtivg noge micro atx kort.


    Jeg holder mig til Zulu's gode råd.


    Vil der i øvrigt være grunde til at foretrække vista i 64 bit frem for 32 bit eller omvendt?


    Mvh Allan

    Uh ha hvor jeg synes det tager tid at finde alle de stumper der skal til.


    Jeg kan godt se det var et meget bedre bundkort og cpu Zulu foreslog.


    Nu kommer hot-fifty så med en helt anden og interesant cpu, men hvad så med bundkortet?


    Jeg har været ved at kigge efter RAM.


    Jeg aner ikke om det ene er bedre end det andet. Jeg har nu tre kandidater.


    Kingston 2GB KVR800D2N5K2/2G
    2GB Geil DDRII PC800 2GB CL5.0 Du.Kit
    Corsair DHX DDRII PC800 2GB CL4.0


    Den første er billigst, den sidste får gode anmeldelser. Men er det over hovedet værd at bruge tid på at undersøge. Er foskellen ikke aligevel minimal?


    Mvh Allan

    Tak for de gode råd Zulu


    Nu ser min påtænkte konfiguration ud som følger:


    Kabinet: Antec VERIS Fusion 430 -EC
    Bundkort: ASUS M2A-VM HDMI
    CPU: AMD Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz
    RAM: 2GB Geil DDRII PC800 2GB CL5.0 Du.Kit
    HD: Samsung SpinPoint T166 HD501LJ
    DVD: Samsung SH-S203B/BEWN bulk white SATA
    Microsoft Windows Vista Home Premium


    Når nu BE-2400 er så energieffektiv vil den vel heller ikke afgive helt så megen varme. Er den medfølgende cpu-køler ok? (støjsvag etc).


    Jeg er ikke klar over om den ram jeg har fundet er best choice.


    Mvh
    Allan