Indlæg af jksorensen

    Hej Tweakere. Jeg har det problem at min browser (google chrome) viser en bestemt hjmmeside i meget højere opløsning end alle andre. Det er sket efter at jeg sad og scrollede på siden. underligt nok zoomede scrool kanppen på musen ind og ud (altså satte opløsningen højere og lavere) istedet for at scrolle. Jeg aner ikke hvordan jeg skal ændre dette tilbage, så hjælp er værdstat!


    på forhånd tak, Jeppe

    Hej.


    Jeg har haft problemer med at mit gfx kort bliver for varmt når jeg spiller for krævende spil. Nu har jeg så kigget ind i den og har fundet ud af at blæseren på selve grafikkortet ikke kører (alle andre blæsere kører). Nu vil jeg så lige høre om der overhovedet kan være andre grunde end at den er brændt af( eksempelvis hvis den ikke er sat ordentligt til.) På forhånd tak for hjælpen!


    Jeppe

    Lyder mærkeligt, jeg kunne godt få billede på inden jeg skiftede PSU, computeren gik bare ud når den blev for varm. Det er først efter jeg har skiftet PSU at det er et problem. Kan det ikke tænkes at jeg har sat noget forkert sammen?

    Hvordan sætter jeg bios op når jeg ikke kan se hvad jeg laver?


    Red: Har nu haft grafikkortet og batteriet ude, uden nogen bedring. Hvis blæseren på kortet kører er det vel et godt tegn på at det er sat korrekt til?

    Nu har jeg så selv skiftet min PSU, og det ser ud til at det meste virker meget fint. Blæserne går igang og lamperne lyser når jeg tænder. Men der kommer intet på skærmen! Når jeg sætter skærmen til siger den bare "Check PC or signal cable" men umiddelbart ser det ud til at det hele er fint.. Hvad skal jeg gøre?

    Hej tweakere. Min PC slukkede forleden dag uden nogen advarsel. Jeg mistænker min strømforsyning for at være problemet. Og ganske rigtigt da jeg åbner kabinettet og tænder computeren kan jeg se at blæseren i min strømforsyning ikke kører. Nu lyder mit spørgsmål så på om jeg kan nøjes med at udskifte blæseren eller om jeg skal have en helt ny forsyning. Altså hvordan kan jeg tjekke helt konkret hvor problemet er?


    På forhånd tak

    Hej kære brugere på tweak :) Jeg har 2 problemer.


    1: Jeg får ikke noget særligt spam, til gengæld er meget af min normale post begyndt at blive puttet i spam mappen på serveren så outlook ikke engang henter mailsne ned. Så jeg skal selv til hver gang at gå ind på serveren og manuelt flytte posten over i indbakken så outlook kan hente det. Jeg har prøvet at finde ud af hvordan man lemper lidt på spam reglerne i outlook men uden held. Håber i kan hjælpe.


    2: Vi er to der bruger min computer og vi har begge en brugerkonti. Nu er velkomstskærmen imidlertid forsvundet og i stedet skal man nu taste brugernavnet ind istedet for bare at klikke på ikonet med sit navn. Når jeg forsøger at ændre dette i kontrolpanelet siger den at hvis jeg vil genoprette velkomstsiden skal jeg fjerne "Client services for NetWare". Sagen er bare den at jeg ikke har noget der hedder NetWare på computeren og ved derfor ikke hvad jeg skal fjerne. Igen håber jeg i kan hjælpe :)


    Og på forhånd undskyld hvis jeg har postet i det forkerte forum.


    Mvh Jeppe

    Hej alle. Som det er tilfældet med mange flashdrev mp3-afspillere er line in i min bærbare computer (Inspiron 9400) efterhåndet holdt op med at give lyd. Nu er jeg i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Kan man skifte line in indgangen til en rimelig pris? Eller kan man få mic in indgangen til at opføre sig som line in? Al hjælp er værdsat.


    Jeppe

    Jeg er ret overbevist om at det er nogenlunde følgende, selvom jeg ikke er helt sikker..


    Dell Inspiron 9400


    Intel CoreTM Duo Processor T2250 (1.60GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)


    Integrated Intel Graphics Media Accelerator 950


    1GB Dual Channel 667MHz DDR2 Ram


    80GB 4200RPM SATA harddisk


    17” WUXGA 1920 x 1200 skærm


    Dual-layer DVD-RW DVD-brænder


    SigmaTel High Definition Audio


    NetGear trådløst netkort


    80 GB Lacie (Porshce modellen) bærbar hdd


    IEEE 1394 integrated port
    6-USB 2.0 compliant 4-pin connectors
    5-in-1 integrated memory card reader
    Video: 15-pin monitor connector
    Digital Video Interface (DVI)
    S-Video: 7-pin mini-DIN connector
    Audio jacks: Stereo headphones/speakers miniconnector (same as line-out), microphone miniconnector


    _______________________________________________________


    Det var vidst nogenlunde det..

    Hej Alle. Jeg har et stort problem med min comp. som lige nu gør at jeg ikke kan bruge den til noget som helst. Hvis jeg prøver at boote normalt fra hdd fryser den nærmest på velkomstskærmen. efter et stykke tid kommer et vidue. "Enhedstimeout, den angivne I/O handling på \device\harddisk\DR3 blev ikke udført, før timeout-perioden udløb" Jeg får 3 muligheder, annuler, forsøg igen og fortsæt, men alle giver samme resultat.. intet. Alle forsøg på at formatere eller boote fra cd mislykkedes og med min begrænsede computerviden har jeg nu ramt muren. Hvis der er nogen der kender problemet og kan løse det er de alle tiders helte :-) på forhånd tak..


    Jeppe


    ps: styresystemet er windows xp pro service pack 2 og er fuldt opdateret..

    Det sjove er sket at jeg selv fandt ud af det denne gang. Men der kommer sikkert flere spørgsmål fra min side i fremtiden. Så må vi se om jeg kan placere dem rigtigt :)

    Jeg får en masse tal for det stadig ukendte vga kompatible skærmkort. .IRQ, port og hukommelse, kan jeg bruge det tilo noget?


    Og mange tak for velkomsten, jeg spørger hvis der er noget :)

    Jeg aner ikke hvordan man åbner denne her kolods af en bærbar, og jeg er også bange for at jeg ikke ville kunne se forskel på hvad der er hvad..

    Jeg har fået fat i en brugt computer for nylig (Dell Inspiron 9400). Da jeg fik fat i den var den blevet formateret og manglede derfor drivere til alt hardwaren. Ved hjælp af everest har jeg fået identificeret og installeret drivere til det hele.. på nær grafikkortet. I enhedshåndtering er der to ukendte skærmkort hvoraf det ene er vga kompatibelt. Everest vil ikke fortælle mig hvilke(t) kort det er og hverken ATI eller NVidia drivere vil genkende noget grafik kort. Så på mange måder virker det som om der ikke er noget i den, selvom jeg er 99% sikker på at det er der. Jeg ville blive så glad hvis der er nogen der har et godt forslag til hvordan jeg løser dette problem, får sat mit grafikkort op, så jeg for alvor kan nyde computeren..


    Jeppe