Indlæg af Krasser

    Du vil bruge penge på en en 500GB SSD til lager? til en computer der skal spille spil og browse på nettet. Det giver ingen mening at bruge pengene på hurtig lager. Hvad har du af ting som skal på lager som kræver 500Mb/s?


    Det var nok mest ud fra en "nice to have" tankegang, da jeg tænkte at hurtigst muligt var bedst, også ift. at have spil installeret på en SSD kontra en mekanisk harddisk. Men nu er grunden til at jeg spørger jer "kloge hoveder" jo også at jeg ikke selv ved vildt meget om det, så input er altid rart :)

    Tak for jeres svar.



    Jeg tænker at omkring de 7000 kr. og så Win 10 derudover er
    omkring det maksimale jeg vil lægge i det, og hvis det blev lidt mindre end
    det, så ville det bestemt ikke gøre noget. For mig handler det også lidt om ”value
    for money”, så hvis det fx ville være direkte dumt ikke at smide lidt ekstra
    efter for eksempel et GTX 970 i stedet for et 960 så ville jeg da muligvis være
    åben.



    Jeg har allerede en SSD-Harddisk på 120 GB, som jeg tænker
    at tage med og derudover også en ”normal” HDD på 1 TB, så på det punkt kunne
    der måske også spares nogle penge. Grunden til jeg havde skrevet en 500 GB SSD
    på, var så at køre med den som ”lager” og den på 120 GB til Windows – og så
    evt. også min 1 TB hvis man kan have så mange eksterne harddiske i? Min SSS er
    dog nok ca. 3-4 år gammel, så jeg ved ikke hvor meget de har udviklet, ift. om
    den er værd at tage med over? Men ja måske at spare nogle penge og købe en SSD
    på 250 GB også kunne være en mulighed.



    Ift. det som du skriver ift. skylake system, så tænkte jeg umiddelbart
    at købe det + DDR4-Ram, da computeren vel så også er mere fremtidssikret, men
    igen, hvis det ikke giver mening, så kom gerne med et bud med noget andet end
    det ;)

    Hej!


    Jeg overvejer at kaste mig ud i at prøve at samle min egen første computer – med en livline i baghånden ift. at samle den, da jeg er ret så uvidende på dette område ;) Jeg har prøvet at læse mig lidt ind i ”feltet”, ift. til hvilken hardware jeg skal investere i, men det virker lidt som en jungle, så jeg håber at nogle af jer har lyst til at komme med lidt input. Mine behov ift. en ny computer er, at den meget gerne må
    kunne køre de nyeste spil i relativ god opløsning i, i hvert fald de næste par år og at den generelt vil kunne bruges i relativt mange år frem til både at spille
    på og til at surfe med osv. Det set-up som jeg oplister nedenfor, er et som jeg har fundet på nettet. Den samlede pris er dog lige i overkanten af hvad jeg tænker at investere, og i hvert fald det maksimale. Så jeg vi meget gerne høre noget input ift. hvad i generelt synes om det, kan det spares lidt nogle steder – er noget
    ”overkill” ift. det andet, og er det i det hele taget kompatibelt med hinanden?


    SSD-Harddisk: Samsung
    850 EVO MZ-75E500 500 GB, til 1136 kr.


    CPU: Intel Core
    i5 I5-6500 3.2 GHz (Intel Boxed), til 1622 kr. ELLER Intel core i5-6600K 3.5 GHz (Intel Boxed) , til 1977 kr. – Der er 350 kr. i
    forskel. Er det værd at ofre det mere?


    Bundkort: Gigabyte
    GA-H170N-WIFI - Rev. 1.0, til 1208 kr. Er det billigere alternativer, som er
    lige så gode? Her tænker jeg på at det hedder noget med ”WIFI”, og jeg kører
    med kablet internetforbindelse.


    Grafikkort: EVGA GeForce GTX 960 FTW ACX
    2.0+ - Grafikkort - GF GTX 960 - 4 GB GDDR5 - PCIe 3.0 x16 - DVI, HDMI, 3 x
    DisplayPort, til 1832 kr.


    RAM: Her anbefaler de: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB)
    DDR4 DRAM 2133MHz (PC4-17000) C13 Memory Kit - Black (CMK16GX4M2A2133C13). Dem
    har jeg ikke specifikt kunne finde. Så hvad vil I anbefale af RAM til dette
    set-up?


    Strømforsyning: eVGA
    600B Bronze, til 501 kr.


    Kabinet: Corsair
    Carbide Series SPEC-01, til 438 kr.


    DVD-drev: Har
    allerede et eksternt drev.


    Styresystem: Hvis
    der fulgte en Windows Vista licens med til min nuværende computer og jeg
    derefter har haft købt en opgraderingspakke til Windows 7, som så i dag er
    opdateret til Win 10, vil jeg så kunne bruge denne kode igen på en ny computer,
    eller skal jeg investere i Win 10 på ny?

    Er det nogle ting jeg overser/mangler eller skal købe ved
    siden af?

    Eftersigende skulle der ikke være behov for mere køling til
    nogle af tingere, er det korrekt?

    Og vil jeg med dette set-up kunne køre med to skærme?
    :dance: