Indlæg af anton-anton

    Jeg syntes til dels det er fair nok. Selvfølgelig er det ikke klart at de påstår de har et ekspert panel, der ikke aner en skid.


    Men jeg ser bilka som et sted man finder sin vare, og køber den. Ikke så meget hjælp at hente, da dette er overladt til kunden. Hvilket i sidste ende giver lavere priser.


    Hvorimod man i de store elektronik-kæder får væsentlig mere hjælp/service. Men dette skal man selvfølgelig også betale for.
    I de store kæder kan man bede om en computer til ditten og datten. Og så kan man sammen med den (forhåbentlig) velvidende ekspedient som ved hvad han taler om.


    Men at bilka så tror de kan være både billige og bedst til service. Det er helt hen i vejret. Ligeså at de store kæder en gang i mellem har medarbejdere der ikke aner en pind om det tv de nu vil sælge dig.


    Men overall syntes jeg Bilka er en slags gør det selv, og de store kæder er "samlet"

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvilke programmer bruger han til at lave video redigering?


    Hvis applikationen er optimeret til multithreading, vil en quad core nok være sagen (ala. athlon II x4).


    Sony vegas 9. Som understøtter multi-thread. Så en core 2 quad eller måske i5 hvis der er råd.

    Min kammerat skal bruge en ny stationær til at redigere video, da hans gamle HP laptop ikke kan følge med mere.
    Det er stort set det eneste computeren skal bruges til. Og størrelse og larm er han lige glad med.


    AFAIK får man mest for pengene ved selvbyg, så dette er foretrukket. Det skal siges at vi ikke har bygget en komplet PC før, men jeg da opgraderet ram + harddisk i et par bærbare. Burde vi så ikke kunne klare dette?


    I så fald er budgettet 4000kr gerne mindre. Og han har skærm, keyboard mus osv. Så det er kun computeren der mangler.


    Hvad vil i foreslå? Saml selv så vidt som færdig byggede bud modtages med et smil.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    [quote]Oprindeligt indlæg af Mogphenu
    Hov... jeg troede at de 300,- for filtrene var en fast pris... anyways, byder 350,-


    Kan du evt. forklare mig hvad fordelen kan være ved at den har en fast blænde på F4? :)


    Det kan jeg ihvertfald. Normalt så vil blændetallet stige når du zoomer. Fast blænde betyder i dette tilfælde den kan holde f4 gennem hele brændvidde området.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvis du bare slukker DHCP i din egen router og tilslutter denne via LAN porten til din Zyxel så vil den slet ikke fungere som router længere men kun som Acces Point. Dette vil være klart det nemmeste at styre (hvis du da har adgang til admin-delen af din Zyxel.


    /ask


    Det har jeg. Jeg kan bare godt lide tanken om det hele er samlet i airport. Men på den anden side er det også rart at det trådløse er adskilt.


    Men hvis jeg gør ovenstående, så skal jeg portforwarde i zyxel routeren ik sandt?

    Jeg står og skal igang med noget portforwarding til min PS3, og i den anledning kan jeg ligeså godt få ordentlig står på mit netværk.
    Jeg har fullrate som udbyder og har derfor en ZyXEL Prestige 2602R-61. som skal sidde på inden min trådløse router. Og en af de to skal så køre i bridge mode.


    Men hvilken af de to ville det være smartest at køre i bridge?
    Umiddelbart tænker jeg at det smarteste er at fullrates router sættes i bridge mode, således at det hele styre via min egen. (airport extreme)
    Men er der nogen faste regler om det er første eller sidste led der skal bridge?


    På forhånd tak

    Har lige haft formatteret lillebrors computer, og er gået igang med at installere drivere.
    Jeg startede med Nvidia driverne til det usle geforce fx 5200, og alt gik fint. Til sidst genstartede jeg, og da den starter op kører den med 4BIT farver.
    Jeg tænkte at det skulle da bare ændres, så jeg prøvede at starte nvidia control panel, men det vil den simpelthen ikke starte.


    Så hvad gør jeg nu?

    Jeg har en belkin G+ router, som deler min fullrate forbindelse.


    Jeg ved at IP'en til belkin routeren er blevet ændret, men ikke til hvad.
    Så er der nogen måde at finde IP'en på min trådløse netværks router?

    Min lillebror står og skal bruge en stationær, til omkring 3000,- (uden skærm, tastatur osv.)


    Den skal primært bruges til spil (eller så meget spil man nu kan få for 3000) og så har jeg en idé om at den skal være fremtidssikret sådan, at han kan opgradere graffik kort, processor osv. senere hen.



    Hvad kan anbefales? evt. byg selv?

    Jeg har en Cybercom MT6 computer som der skal reinstalleres.
    Jeg har desværre smidt driver cd'en væk, så er der nogen der ved hvor jeg kan hente driverne? har selv googlet lidt rundt, men uden held.


    på forhånd tak.

    Står og skal bruge en ekstern harddisk, men har ingen erfaring mht. mærker osv.


    Mit budget er 500,-


    Jeg har selv en bærbar, så er jeg nød til at have en med USB ik? eller findes der andre løsninger?

    Hvad skal jeg købe?

    jeg skal reinstallere windows og slette hele harddisken osv.
    jeg har så meget tis og lort og syntes alligevel det er tid til at få ryddet 100% op..




    nogen der har en guide til hvordan og hvor ledes jeg bærer mig ad med dette?


    på dansk tak.







    på forhånd tak

    arh det er da lidt komisk du først fandt ud af det nu..


    til min icemat fulgt der 6 små allerede udklippede teflon skates med og det giver altså virkelig en mærkbar forskel på de der dårlige der er standard på mus..


    nu mangler der bare at gamer musene er lavet til teflon skates og at de ikke har deres egne plastik skates...

    Davs..


    jeg er begyndt at opleve et meget mærkeligt fænomen.'


    når jeg går ind i spillet er alt normalt bortset fra når jeg flytter på fx "instillinger" vinduet følger det lidt forsinket efter musen.
    når jeg så går ind på en server er der lidt forsinkelse fra når jeg trykker på en knap til det sker på skærmen..


    det løses ofte ved jeg bare genstarter og vinduerne i cs følger 100% med og ingen forsinkelse i spillet.



    nogen der ved hvad der er galt eller hvordan man løser det?




    på forhånd tak :)