Indlæg af poli

    jeg bruger browser
    192.168.1.1


    jeg kan self kun få forbindelse til den fra den pc der har et ip der sterter med 192.168.1.x


    Jeg tror jeg har opdaget fejlen, men er ikke sikker endnu:) jeg har ikke isat kablerne rigtigt der er en port som hedder Wan på routeren her havde jeg sat en pc til. mens modemmet sad på en af de andre porte:)


    Total dum fejl

    Det er kabel det hele..
    alle pc'r står til automatisk:)



    NAT kan jeg ikke finde
    DHCP lader til at være slået til:)


    Den ene pc får en ip fra tdc.. 80.163.xx.xx


    Den anden pc jeg har tændt får først en ip fra router. men kan ikke komme på internettet med denne. (adressen ligger inden for den række af ip jeg har sat routeren op til at give)
    Går jeg ind og trykker på reperare netværks forbindelsen, får den tildelt en fra tdc.. men ved forsøg på at komme på internet skal den aktiveres hos tdc.
    Hvis jeg gør dette kan den første ikke komme på nettet??

    alle pc'r til router
    router til modem
    modem og router sidder i samme strømskinne..


    Jeg tænder for router og modem, på samme tid. derefter for pc..


    Der er også kommet et nyt problerm som ikke var der i går:( mine tre andre pc går ikke på nettet?, jeg prøver at slukke for alt sætte pc til router tænder router og tænder der efter for modem.. så må jeg se om det hjælper hvis ikke skriver jeg lige her igen

    Jeg har et problem :crazyeyes:
    min internet levenradør er tdc(eller hvad de nu hedder) webspeed


    Jeg havde glemt pw til min hama DR-20 router, nå tænkte jeg så... reset yes der.. :oops:


    Nu har jeg 3 com der får tildelt ip fra router og en der får fra webspeed.dk
    Jeg vil godt have at mine pc'r har en nognlunde enslydene ip, det giver foredele i visse spil og apps:)


    hvordan får jeg den fjerde pc til at hente ip fra router?