Indlæg af jesperh

    Nu har jeg prøvet at putte cpu´en i en anden maskine, og dens cpu i min maskine, og der er stadig problemer. Min cpu E8400 virkede fint, og lå på 35 grader i bios, men da jeg puttede en E6850 i mit bundkort var det samme problem... 55 grader, og stigende. Hvad kan der dog være galt?


    Har biosupdated

    citat: (har kølepasta, og køler sidder korrekt.)


    Jo har prøvet med 2 forskellige kølere. og det er samme problem, har påmonteret pasta

    Jeg har et problem med en varm cpu. Har lige bygget computeren.


    motherboard: Asus P5N32 SLI Plus
    Cpu: core 2 dou E8400
    Grafikkort: BFG 8800GT
    Ram 4Gb Geil
    Psu: Thermaltake 600W


    Jeg har prøvet med en coolermaster cpu-køler, men ligemeget hjælper det, inde i bios starter temperaturen på 50 grader lige når jeg tænder den, og så stiger den ellers. Hver gang jeg spiller et lidt krævende spil, kommer der "blue screen of death" ellers slukker computeren. Jeg har prøvet at måle temperaturen med Realtemp, og den siger at cpu´en kun er Ca. 55 grader.


    Skal lige siges at der er kommet 3 ekstra blæsere i kabinettet, så der er air-flow.


    Nogle der har en ide om hvad der kan være galt? defekt måler på bundkort eller lignende?
    På forhånd tak.


    (har kølepasta, og køler sidder korrekt.)

    Jo tak for svaret... Som sagt har jeg ikke så meget forstand på hvor varme delene må være, og at 45 grader er den standard indstilling asus har sat på mobo. altså 45 grader. Jo jeg kan godt ændre det til en anden temp. Ved hvilken temp skal jeg begynde at tænke på at gøre noget?

    jo det er sådan en jeg har... hvis den ikke giver nok strøm burde systemet vel ikke kunne køre op til max... Det eneste jeg kan sige er at jeg i 3dmark03 får 40520 point. Ved ikke om det er hvad jeg skal have eller om f.eks. gfx ikke får nok strøm?

    Har opdateret bios, ikke købt køler endnu, skal være hvis den kan hjælpe med at få noget varme væk fra mb kun, ellers er cpu´en ikke for varm.


    Hardware:


    kabinet: linket tidligere


    MB: Asus p5k-e wifi/ap


    Ram: 2 gb kingston hyperX pc-6400


    Psu: http://proconsult.dk/katalog/m…-atx/psu-cft-650-14c.html


    Gfx: BFG 8800GTX OC


    Cpu: Intel E6850


    hdd: Maxtor 250 gb sata


    dvd Nec. kan ikke huske nummer på den.


    92mm blæsere 2 stk: http://tjdata.dk/silenx_ixtrem…1a7a8dfb90a1f103595395250


    120mm blæser: http://proconsult.dk/katalog/m…kab1/cool-12025gt12z.html

    Gfx har jeg heller ikke nogle problemer med, det køre bare, problemet er at når det bliver presset kan jeg ikke få varmen ordentligt væk fra mb. Men nu har jeg kigget alle steder hvad mit bundkort kan klare af temps, men kan ikke finde noget nogle steder. Nogle der kender til specs på det kort? Asus P5K-E WIFI/AP

    Jeg har et spørgsmål angående et asus p5k-e wifi-ap


    jeg har lagt asus probe II ind, og alt er fint, men når jeg begynder at game kommer der error. Den siger at MB er for varmt (45 grader) Er det for varmt eller? har ikke så meget styr på det nemlig.


    Har en 120mm køler i, 2 x 92mm kølere og en 140mm i psu


    Hardware:
    Kabinet: http://proconsult.dk/katalog/m_komp/s_ko...


    Grafik: BFG 8800GTX OC (standard køler)
    Cpu: Intel E6850 (standard køler)
    2gb Kingston HyperX pc-6400
    Lyd: Creative X-fi Xtreme music
    Harddisk: 250gb maxtor


    Kan jeg med det jeg har få temperaturen ned, og hvor er det bedst at sætte de forskellige kølere i kabinettet? Eller eventuelt flere kølere. Chipset eller alm. kølere.
    Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe. Er der for varmt, eller er det asus der sætter alarmen for lavt?
    Cpu´en kommer op på 50 grader ved gaming (pc probe II)
    Og henholdsvis 17 (pc probe II) og 38 (core temp) idle. Ved ikke hvad for en der måler rigtigt.

    nej tallene taler vel for sig selv.


    Men hvis i så skulle komme med en sammensætning af komponenter og havde 11000 at bruge hvordan ville setupet så se ud?

    Har ikke planer om oc. da jeg ikke har vitterlig forstand på det. Men kommer de nye spil ikke til at understøtte sli eller er det bare lir? kan ikke finde nogle tests omkring 2 gts vs. ultra.

    Jeg er ved at finde dele til en ny computer...


    Mit budget ligger på omkring 11000. ( kun selve hardware. minus skærm mus ect. )


    Kravene er sådan set simple, den skal kunne trække alle spil på markedet.
    Cpu: Enten en dual eller quad fra intel.



    På nuværende tidspunkt kører jeg med SLI og vil gerne fortsætte med det. Havde øje for 2 stk. 8800 gts 640mb


    Men hvad for et bundkort ville være det bedste til de 2 kort, og hvilke andre komponenter ville være at foretrække? Håber der er nogle der vil tage sig tid til at sammensætte en god computer, da jeg har været fra "hardware-markedet" et stykke tid, og ikke har helt check på de nye ram etc.


    På forhånd tak.

    Jeg er i gang med at kigge mig om efter en ny pc. Har i tankerne selv at samle den, så det er hardwaren jeg er ude efter.


    Mit budget ligger mellem 10.000-12.000 kr.
    Den skal primært bruges til spil. Håber der er nogle der kan komme med nogle hints til et nyt setup. (Det er alle dele jeg mangler)


    På forhånd tak.