Indlæg af maxt3r

    Windows er ikke det samme, som linux det skal du vide, (det er bedre hvis man ikke gamer :D)


    hvorfor smide linux ind hvis man vil bruge win programmer, der er de programer du skal bruge i linux,
    og der er nemmere, hvis du nu skal have vlc ind


    er det bare at skrive i en shell\bash


    apt-get install vlc



    ang ubuntu så hellere hent linux mint, det er ubuntu men du skal ikke rode med codec osv,



    mange spil virker også i linux, iden nogen emulater ((stave) er på vej ud af døren)



    men det er bare gogo prøv dig frem hjælpen er derude


    evt linuxin.dk er der rigtig god hjælp

    Jeg kan godt mærke min server sluger en del strøm derfor søger jeg et server kabinet,


    jeg har nemlig et Mini-itx bundkort som jeg skal bruge så det behøver ikke være et stort kabinet, aligevel skal der være plads til min 5 diske,


    jeg har svært ved at finde hvad jeg søger nogen der har en ide.


    et rack kabinet kunne være sejt men de er meget dyre

    Netop dette bundkort, har det siddende i et morex mini-itx kabinet, hvis du står og mangler sådan også, har kvittering på begge dele,



    Ja hvad kan jeg bruge,


    måske et kickass Servertower
    måske et Intel cpu dual/quad core
    hvad har du, du gerne ville bytte med ?

    nok din router der d driller, ring ind og spørg om de vil åbne nogle porte, de ved hvad for nogle det er, havde også en del bøvl med min jeg fik fra, CC så nu har jeg selv købt en linksys W54, bad CC om at åbne alt i deres modem/router og så styrer jeg selv via min egen hvad der skal åbnes,

    Måske du skulle få dig en Server istedet, med feks 3 tuner kort,
    Og så have små lydløst klienter i resten af huset,


    så kan du have din server til at streme Tv ud, musik, film, billedere, og så kunne serveren optage hvad der skal optages, direkte på Harddisk,


    Nu ved jeg ikke om man kan have en windows backend media server, men så må du hoppe på den anden vogn,

    jeg har dette kort som jeg ønsker at bytte,


    Ting jeg leder efter..


    Godt tvtunerkort
    Server kabinet
    2Gb ram DDR2
    eller hvad i nu måske skulle have


    et nyt gfx pci-e kort, er til min server så det skal bare være crappy

    ubuntu er en meget bruger nem dist, til folket... til folk der ikke vil rode så meget selv de har også lavet et server udgave..


    Men installer du nu bare win xp, og smide dine spil server på disse,

    tror nok du skal sætte dig meget mere ind i hvad linux er, det er ikke noget du bare lære fra den ene weekend til den anden,


    Men jeg har brugt google utrolige mange timer og fundet en masse god hjælp,


    Men hvis du vælger debian som os, er du godt på vej...
    Den har en meget nem pakke manager, hvis du feks. skal have et desktop system, altså en brugerflade som du kan se på og arb, istedet din consol skriver du


    su <-- efterfulgt af root pass


    apt-get install gnome


    så installere systemet gnome som er en kanon gui brugerflade med alt hvad den skal bruge af andre programmer



    der finde mange forskellige gui systemer til linux, såsom xfce, kde, osv



    Cs server software findes så tilgæld ikke på debian serveren, så det skal du hente selv,
    dette synes jeg er meget nemt, men her er en guide til dig på dansk


    http://www.linux-support.dk/?id=9

    Øh spendere penge ?


    Linux er gratis, Vælg feks debian, det er nemt hvis man sætter sig ind i det, det kræver tid det er ikke windows.
    Du skal nok have 1 Gb ram og en cpu på ca 3000Mhz til en bf2 server.
    Gfx kort er ikke særligt vigtigt
    En masse HD-plads er altid godt, Jeg har alle mine ting liggende på min server, så kan jeg nemt tilgå dem fra mine maskiner...


    smid serveren i kælderen, så hører du den ikke...


    jeg købte et billigt bundkort til 300kr og en am2 cpu til 300kr havde en 1gb ram og HD og kabinet havde jeg også. så billigt kan det nemt blive. hvis du vil have en spil server skal du tænke på, din internet forbindelse,