Indlæg af Jupiter Downs

    Jeg har været utrolig glade for mine
    http://vcore.dk/shop/nb-blacksilentfan-xl2-684p.html
    &
    http://vcore.dk/shop/nb-blacksilentfan-xl1-683p.html


    Også vil jeg komme med den påstand at det er hip som hap hvilke blæsere man køber, hvis man skruer ned for dem. Jeg har en mcubed BigNG blæserstyring - og så godt som alle blæsere bliver 'lydløse' når de kommer under dens kærlige behandling.


    Så køb nogle gode og stilleblæsere og smid en blæserstyring på, så er du godt på vej.


    I sidste ende ender det alligevel med at det så er pumpen, og dine hdd's, psu, osv der larmer! Også skal du til at skifte det til noget mere lydløst - det er en evig kamp man aldrig vinder! ;(


    p.s. Lydisoler evt dit kabinet med gamle tæppestumper eller nogle lydisoleringsmåtter - det gør også underværker.......

    Har ingen idé om hvor varm din GPU må blive - men tjunction ligger på almindelige kort omkring 120grader... Men over 100 vil jeg ikke se som anbefalelsesværdigt.


    Angående CPU så kan jeg tilføje at min T7200 slukker når den bliver 104-105grader.... :$


    Og det er en mobile, så den er bygget til at blive varm - så alt under 100 grader kan den sagtens køre med.


    Du svarer jo selv på det :pokey:
    1. Din køler sidder løst 8o
    2. Den er sikkert også støvet :roller:
    3. Du har nadas airflow 8o
    4. Du har kommet formeget kølepasta på :ph34r:


    Ret op på de ting som du selv nævner også skal du se - så kommer der nok en løsning på dine temperatur porblemer :9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK


    Ok prøver jeg snere, men hvor giver jeg ramne 2.1volt?


    Altså når du hverken ved hvor man sætter det ene og det andet - så lad vær! for du ender bare med at fucke det op ved at sætte spænding til noget forkert! Eller et helt forkert sted.....


    Du skulle gerne ikke ligge og lege med at ændre nogle spændinger før du når 3.2->3.3 GHz og måske først omkring 3.35GHz.


    Men du skal til at holde seriøst øje med temperaturene på din cpu - for den er lun i forvejen og den skal ikke meget længere før det er temperaturen der gør den ustabil!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Hvad jeg giver af volt? pass- hvor instiller jeg volt, og hvor meget skal den have?


    Jupiter Downs: Hvis mine ram er lavet til 1066MHz, så er det da mærkeligt at de køre 1104MHz nu, men kunne jo prøve at nedsætte RAM Frequncy.


    Ikke så mærkeligt!!! overhoved! Det er nogle god RAM med nogle gode chips. Hvis du giver dem 2.1 volt som producenten har rated dem til, så render de også mere! Din CPU render jo fx også hurtigere end 2.4GHz :9xo


    Men jes - sæt dem ned i hastighed :) så kan du også komme længere!

    Alt burde kunne stå på auto - undtaget FSB, Vcore og Ramhastighed.


    Hvad giver du af Vcore? hvilken strap kører du med? Og hvad står dine ram til i bios?


    Det jeg tror du kan have problemer med er enten vcore, din strap, eller ram hastighed...


    EDIT: Dine ram er 'bygget' til at køre 1066MHz. Hvis de kører auto=stock volt så er det måske derfor du har et problem. Sæt din divider så du ikke overstiger 1066MHz på dine ram. Så kan du altid når du har fundet CPU-max finde RAM-max.

    FSB styrer du helt selv - 108MHz per gang bliver dog lidt hidsigt efterhånden når du når 3.3->3.4 ville jeg nok skære den ned til det halve! Alt efter temperatur og temperament....


    70->80 grader er der intet i vejen for - tjunction er som sagt 100 grader :) Men det er din risiko at løbe :9xo det er jo dig der overclocker.... :evil: