Indlæg af Jupiter Downs

    Det med temperaturer er noget gøjl X(


    Hvis din probe sidder tæt på din nordbro, så er det jo ikke motherboard temperaturen du måler, men en temperatur der ligger et eller andet sted imellem dit case-temp og nb-temp. Dessuden måler proberne i din pc hammer skævt. De kan sagtens ligge med +/- 10grader fra den angivne temperatur. Hvorimod proberne plejer at være ret præcise hvad angår ændring af temperatur.


    Hvis du her et ordenligt airflow i dit kabinet og en blæser over nb'en så skulle der ikke være nogle problemer med at overclocke.


    Husk at finger metoden altid er tilladt..... Hvis du ikke får brændsår, så er det ikke varmt nok :hb:

    Jeg fixede min 7.1 surround sæt til et 5.1 lydkort på mit mb ved at bytte om på orange og sort.... Ved ikke om det kan hjælpe dig...


    Fandt nemli ud af bassen kun kom i højre-rear højtaler og venstre-rear spillede i sub'en :-s


    Ellers kan du vidst i de fleste programmer til opsætning lave test-lyd til hver højtaler. Også er der ikke andet for end at prøve sig lidt frem til noget der virker ordenligt....


    Jeg vil dog sige at det stadig ikke lyder ordenligt - 7.1 sæt er bygget til 7.1 kort - og dermed basta....

    Jeg vil give de andre ret - Raptors er til hvis man vil have gode søgehastigheder. Raptors overfører ikke hurtigere end normale diske, men søgetiden er mindre.


    1.) Hvis du har brug for en almindelig stationær, så brug almindelige diske.
    2.) Hvis du vil have høj overførselshastighed så sæt dem i Raid. Men husk at raidopsætninger ikke mindsker søgehastigheden, men kun overførselshastigheden.
    3.) Hvis du har brug for søgehastigheder, så køb en raptor-, sas-, ssd-opsætning


    Jeg er personlig glad for mine 2-raptors. 1 til OS og 1 til spil/programmer. For så er kommunikationen mellem de 2 diske hurtigst mulig.


    Er man sart har har svage ører, så vil jeg dog vælge dem fra. Jeg kan personligt godt li' at mine diske 'snakker' til mig når de bliver brugt 8) men ellers synes jeg at støjgenerne er få... Min gamle Maxtor Diamond 10 larmede mere... X(

    Det kan være at det er strømforsyningen eller printet i boxen der er dødt - Du kan prøve at tage harddisken ud og sætte den i en stationær...


    Ellers vil jeg mene at du er BuTTfucked, da det er røvdyrt at få reddet data fra døde-diske...

    Jo - det ser helt klart noget mere fornuftigt ud. Også er det spørgsmålet om du vil gøre rammene med divider eller med 1:1 ?


    Hvis du skal gøre 1:1 så skal du have et par pc2-8500.


    Rasmus_yamaha's bud er ret gode på hvilke bundkort du kan vælge....

    Der står jo at du måske også skal prøve et andet kable til din HDD - Kan være at dine satakabler er døde - Det gav mig store problemer for et årstid sidenb X(


    Eller også kan du få brændt noget HDD-dianogstic tools ned på en CD også se om det er din HDD der er er død.

    1.2kW er i hvert fald way skudt over målet! :crazyeyes:


    En god 500W til 650W er rigeligt. Kender flere der sidder med ca det samme system som dig, og én der incl 8 sas-diske også overclocker! Og de bruger lige omkring 600W.


    3xHDD = ~30W
    MB+RAM = ~35W
    Drev = ~5W
    GFX = ~100W
    CPU = ~50W->250W - Alt efter opsætning :$


    Dvs 220->420 - Så du får slet ikke max'et en 600W ud, medmindre man laver en tosse-kortslutning :razz:


    [SIZE=7]P.S. Watt-forbrug er vejledende[/SIZE]

    Så er X48 helt klart et godt valg! det chipsæt understøtter fuldtud yorkfieldkernen - Hvilket vil sige qx9650 - qx9770 - E8500 osv.


    Hvis du 'bare' er på udkig efter et nutidigt system, så er der ingen grund til at købe noget større end p965, da dette board er udemærket til dualcores i Conroe serien.


    Hvis du satser lidt højrere og gerne vil have noget som du også kan bruge om ½år->1års tid, så køb enten et board med P35 chipset eller et x38 chipset.
    P35 boardet gør det helt fint med de quad/dualcores der er i dag - fx q6600 som jo er blevet meget kendt
    x38 chipsettet fungere fint også til quad og fungere også til Penryn, men har den ulempe at det ikke er skide godt til dualcores ifølge min egen erfaring ved fx OC.


    Så det kommer helt an på om du vil have dualcore eller quadcore - om du vil OC eller ej.

    5min - mere havde jeg ikke tålmodighed til - heldigt at det holdt tæt :))


    Hvis det er utætheder, så ser man dem hurtigt, da der er forholdsvis højt tryk og højt flow i slangerne. Så max 1 time - men det er jo op til dig. Det er jo dit system der bliver vådt :razz: