Indlæg af urbananen

    godmorgen.
    Har netop købt en router med moden i , så jeg slipper for at bruge fullrates router. :) . Jeg prøver her snart at se om jeg kan komme ind i den gamle, og tjekke op på hvad løsningen var der.
    Men ellers ja, en normal router, skal igennem udbyderens egen.

    Jeg har brug for et klogt hoved til at løse et problem.


    Jeg har købt mig en ny router m. indbygget modem.
    En Netgear Dgnd4000
    Det var lige umiddelbart den bedste jeg kunne finde, og jeg er simpelthen så træt af den Zyxel som fulgte med Fullrate.
    -Skal ind og tænde og slukke flere gange dagligt, for at komme på nettet.


    Efter at ha udskiftet routeren, kan jeg ikke komme på nettet.
    Den skriver at der er problemer med DNS-serveren.


    Har prøvet at ændre DNS ip'en til flere forskellige.
    Bl.a.
    208.67.222.222 (primær)
    208.67.222.220 (sek.)


    Og har også prøvet Googles


    Når jeg gør dette, skriver den i stedet at den ikke kan komme i kontakt med DNS-serveren.


    Når jeg skriver ping 8.8.8.8 i cmd, skriver den mislykket på alle 4.
    (Fik af vide jeg skulle prøve, men aldrig hvad formålet var)


    Når alt dette er sagt, havde jeg faktisk samme problem med min Zyxel, da jeg blev kunde.


    Dette fik jeg dog ordnet via en rar mand hos deres support.


    Men de vil desværre ikke hjælpe mig med dette problem, da det ikke er deres router.


    Så jeg ville logge ind på min gamle Zyxel, og se hvad det nu var jeg gjorde, men kan ikke komme ind i den.


    Har prøvet alverdens måder:


    brug. - Admin (Den er jeg sikker på)


    Password - password eller 1234 eller admin eller blank eller 123456 (Er alle prøvet uden held)



    Så derfor...


    Er der nogen der lige sidder med løsningen?

    Opdateringer kommer somme tider ud i en mærkelig rækkefølge.


    Hvis jeg husker rigtigt, "sender" de ud til et par lande af gangen.


    Og hvis din er fra Frankrig, kommer den nok ud på et andet tidspunkt end dem til DK.


    Jeg har 4.1.2 i dette øjeblik, og har lige hentet en ny.


    ......


    ....


    ..


    Imens den installere, tænker jeg på om de mon har stoppet den anden opdatering pga. fejl, og lavet denne nye. Det har de i hvert fald gjort før.


    .


    .


    -Kan se at det var en mindre software-opdatering, så kører stadig 4.1.2


    Men mon ikke den snart kommer til din.



    Og når vi nu er ved SGS3. Kan nogen så svare mig på følgende..


    Ved STD. tastatur.


    Hvorfor har de valgt at fjerne knappen "T9", så man med et enkelt tryk kan slå ordbog til og fra?


    Det er super irriterende når man vil skrive et ord den ikke kender.

    Har prøvet 3 budget-tablets, og jeg har ikke været positivt overrasket desværre.


    -De har alle haft deres forskelligheder, og bogstavelig talt ganske irriterende at bruge.



    Fordelen ved 2 af dem, i forhold til eksempelvis Samsungs, har været tilslutningsmulighederne, men derefter er der kun ulemper. Men man sparer selvfølgelig lidt.


    Ville dog aldrig bruge penge på en middel-mådig tablet, da man bliver bims i låget af at bruge dem.

    Synes det er noget fis at i siger det er røv.
    -Jeg ville til en hver tid foretrække kaffe fra disse maskiner m. org. kapsler.

    Det er godt nok pisse dyrt, men hva fanden, det er der så meget i livet der er.
    -Det er jo en priotering.

    Helt enig i at frisk-malet sort kaffe fra en stempel er at fortrække, og også billigere.
    -Men det er bare aldrig noget vi ville få gjort. Det ville bare ligge og blive gammelt.
    Og da er Nespresso en glimrende erstatning.
    Der er rigelig med kapsler at vælge imellem, så måske i har smagt en forkert? ;)

    Den grønne lungo svarer til en forholdsvis normal stærk kop kaffe.
    Jeg hører dog til ekspresso-delen.

    Nej, det er sgu ikke populært! Haha....
    For søren jeg kan høre forskel i stuen, på om jeg har billige kabler, eller mine nuværende kabler.
    Trods de kun koster 100kr meteren, synes jeg virkelig jeg kan høre forskel.
    -Eller det bilder jeg mig i hvert fald ind.

    Har du prøvet at afinstallere Logitech -driveren?
    Har haft 2 Logitech-muse, og hver gang jeg installerede den org. driver, gjorde den det nummer der.
    Efter at afinstallere driver og medfølgende program, stoppede det.

    -Har nu en MX518, som der aldrig har gjort det.

    Det var min MX1000, og en anden lign. model som gjorde.

    jeg har også brugt det fra harald.. Du får ikke noget ud af dyrere kabler til de højttalere. har prøvet at sætte det helt dyre grej på. kunne sgu ikke høre forskel. det er jo nu engang ikke jordens bedste højttalere :)
    -er dog stadig meget glad for dem ! ;)

    jeg håber stadig på noget mere mobilvenligt, som virker uden om tapatalk.
    Ekstrabladet har ligefrem kunne lave en mobilside, og med de tosser som sidder bag det firma, må Hr. Brain da hurtigt kunne bixe noget sammen.
    -ved godt i har sagt der er noget på "tegnebrættet." ;)
    Tweak.dk er kun tung at arbejde med når man skal kommentere i forummet.

    Keyzer - Nej, synes ikke her mangler noget..
    Måske Grilrotten og Bentzen? :pokey:
    Anyway, efter jeg fik mobil med stor skærm, har jeg næsten ikke været på Tweak
    Den mobile del har simpelthen været alt for dårlig.
    Har ikke prøvet det sidste års tid på mobilen må jeg indrømme.
    Har brugt telefonen som computeren.
    Den stationære er nok max tændt 2 timer om ugen, i forhold til 4 timer om dagen før i tiden.
    -Og så har man fået kone, barn, hus, bil, hund, fisk, osv... Andre ting har bare fanget ens fritid.
    Prøver da lige den mobile del igen i weekenden.
    Kunne ikke skrive på siden på mobilen sidst jeg prøvede.
    Og jeg er helt sikker på at jeg ikke er den eneste som er hoppet til den mobile browser.

    Jeg er også med på SGS3 bølgen.. Har haft galaxy siden 2'eren kom, og de år jeg har siddet med mobilos i hånden, har jeg ikke været skuffet.
    -Som alle andre mobiler, kan man jo altid finde noget.
    Mit problem med galaxy, er at man ikke kan slå ordbogen til og fra når man sidder og skriver, uden lige at skulle hoppe ind i instillinger (som der er en knap til) .
    Dette har jeg så ordnet ved bare at købe et andet tastatur. Meget simpelt, men stadig irriterende.
    Har anbf. SGS3 til alle som har spurgt, og der har ikke været nogen sure miner fra hverken mor, pap-mor, eller gammelfar, som ellers også bruger den en del.
    -De har dog alle også fået et andet tastatur.
    SGS2 er også meget tilfredsstillende, især efter den nye opdatering. Dog har den fået opdateret tastaturet til den samme på SGS3, men ellers kører den nu godt.
    Så vil du spare lidt, så køb 2'eren.
    Vil du ha det nyeste, med en lidt større skærm, så nap 3'eren.

    Nå for sørensen.. Havde jeg ikke engang opdaget.
    Synes altid det har været den rigtige som stor i hjælp, men det har i da også så ret i