Indlæg af P.Viby

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Astral
    De trækker bare dobbelt ampere hvis du sætter dem parallelt, som ikke burde betyde noget i de små størrelser.
    Men du skal nok kun forbinde den ene blæser til sensor ledningen.


    Yep. Det er rigtigt.

    Absolut ALT på max settings. Stabilt og 100% flydende. Dog lidt ærgeligt at gamet ikke udnytter alle 4 CPU kerner. Spillet med 1280*1024 med shades or alt det lir slået til. Vista OS.


    Happy hunting :evil:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Nu ligger det hele i at X48 er så tæt på og endnu er X38 ikke at se nogen vegne...


    Jeg kan sagtens følge dig. Jeg tror bare måske man kan ende i at når X48 er kommet så er der bare noget andet er "så tæt på" :D


    Held og lykke med din upgrade.

    Lige meget hvornår du køber så vil dit udstyr altid være "gammelt" 1 mdr efter. Vi kan vente for evigt hvis vi lige skal vente på det nyeste ram, cpu, mb, gfx kort mm. der er på trapperne. Det er jo sjældent med mindre vi snakker vi en sjælen gang ser på gfx kort at der bliver taget kvantespring inden for ram, cpu eller mb. Så mit råd er at købe når man har brug for det og så ikke ærve sig over at der 1 mdr senere jo selvfølgelig er kommet noget der er lidt hurtigere og lidt smartere.


    Mvh.
    P.Viby

    Hehe nogen elsker Instagib og andre bryder sig noget mindre om det. Jeg høre nok til den sidste af slagsen, men UT3 gamet brænder vi jo alle for. Jeg savner dog vildt meget dodge jumpet. Skidt at det ikke er med netop hvor eksempelvis mantaen er blevet meget nemmere at styre, så er det sku´ lidt skidt at man selv er blevet så tung om røven :)) Men de kan jo stadig nå at fixe det.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kimk
    Helt præcis.
    Jeg bruger ingen form for køling som ikke normalt er i kabinettet. Det vil sige 2x kabinet blæsere og cpu køler. Siderne har været lukket. på 3.82 har jeg haft den til at kører prime natten over, det må da være det man kalder stabilt?


    3.82 Ghz stabilt er saterme også flot med luft. hvad lå dine temp på under prime load ?

    Ja, min Logitech MX518 Gaming mouse er jeg super glad for. Den er blandt mange stadig at betragte som en af de allerbedste spil mus på markedet.


    Men en vigtig ting er også hvordan de ligger i hånden så prøv dem og så sørg for at have en ordentlig mussemåtte.

    Stabil i min verden er at køre Prime95 eller et andet load program for fuld hammer uden at have dyret skildt af i atomer med 20 blæsere, is, vand, reserve dunke mm. koblet på. Det gælder vel om at man kan underholde sig med puteren uden at skulle være bekymret over CPU, RAM, NB, SB eller MB temp mens man leger med puteren eller er væk fra den. Alt andet er lidt gejlet men vel ikke rigtig kunsten eller hvad ? :$ Jeg ved godt jeg er lidt oldschool når det kommer til det her og at mange herinde sikkert mener det er en kunst at få en computer op på 6 Ghz med flydende kvælstof :roller: Jeg er nok bare typen der hvis jeg nu har en Fiat 500 ikke forsøger at sænke den og putte sportudstødning på den, men derimod er glad for hvis den køre mig på arbejde hver dag og hjem. :hb:

    Tak for svaret hot-fifty. Jeg er også ved at bevæge mig den vej mod at planslibe eller lapping som de kalder det på engelsk. Køleren brude jo være fin nok og Kabinet flow bliver nok ikke meget bedre end det man kan få med Antec 190 med 5 fans.


    Til Malk, Du må næsten køre XP for under Vista burger den alle 4 cores stort set ens i idle. Med mindre du æder en masse gammel software som ikke understøtter flere kerner. Min egen vista i idle viser dog et CPU load på 0% stort set hele tiden :D

    Dog lidt underligt med 7 graders forskel på coretemp mellem 1 og 3. De skulle gerne være mere eller mindre ens.


    Nogle kommentar til mine temps ?

    Se vedhæftet billede er dette helt ude i skoven eller hvad ?


    Noget jeg undre mig lidt over er at Coretemp skriver en anden CPU freq end AI ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Kan nu godt lade sig gøre, min ilde ligger pt 3-4C over rum temp.
    Med vand, ikke noget highend..


    Ja, okay. Med Vand er det jo en komplet anden snak. Så kan du næsten få hvad end temperatur du ønsker alt afhængig af vandtemp og flow.


    Okay så 7 graders rise på en luftkølet overclocket maskine er lad os kalde det et meget unikt resultat. At Vcoren er sænket giver lidt men jeg tror nu ikke det er så meget når det kommer til stykket.


    Jeg må som sagt vente små 200 timer før jeg ved om jeg skal smide Asus Silent Knight køleren af H.. til og købe mig en billigere NorthQ køler :rolleyes: Kan ikke gøre meget mere nu.

    Anyway Malk. dine 25 grader som det laveste ved idle på 400*8 den tror jeg nu ikke helt på med mindre du bor i en dybfryser. Ved normal stue temperatur på 20 grader er det jo i såfald kun et rise på 5 grader på en OC maskine... :finger:


    Status pt er stadig at jeg ved 266*9 har en idle temp på 42 grader (Asus Probe II) og det ved en ambient temp på ca. 22 grader. (uden throttle på CPU´en) Jeg ved Artic Silver foreskriver at der går op til 200 timers brug før man kan regne helt med temperaturen så jeg må vel vente og se hvad der sker. Håber dog at den kommer længere ned.

    UT3 bliver så fedt et spil. Den nye Unreal gfx 3 engine, byder på grafik som vi kun har set ligende i gears of wars og andre meget få andre spil. Specielt glæder jeg mig til at se det nye Warfare gamemode. Rygterne går også på at Lightning gun og Shock rifle bliver lidt mindre dødbringende så der bliver mere closecombat fights.


    Nu er der så bare tilbage og vente og vente og vente........... :$


    Mvh.
    P.Viby alias Morpheus[ApA] :evil:

    Der er lidt specielt med idle temperaturen. Mange bundkort / CPU´er går i et Throttle mode så når der ikke efterspørges CPU kræft sænker den hastigheden og dermed temperaturen. Mine 42 grader i idle er uden Throttle og derfor med 2.4 Ghz på alle cores hele tiden.


    Vigtigt også. Hvad program måler du med ?

    Okay, fandt pakken CPU´en kom i. Læser jeg det rigtigt er forskellen at endten står der:


    PCG 05A = GO og produkt code BX---------LACR
    PCG 05B = B3 og produkt code BX---------L9UM


    Hvis det er rigtigt så har jeg en GO CPU. :dance:

    Aner ikke ikke om det er en B3 eller en GO. Så vidt jeg har læst mig til kan jeg kun se det ved at pille køleren af og se hvad der står på selve CPU´en. Ikke noget jeg lige gider gøre lige nu. Men er klar over at GO modellen skulle være lidt koldere.


    Med hensyn til at brænde CPU´en af og om man kan det overhovedet tror jeg bare jeg satser på at holde den under 80 grader 8)

    Hej Kimk


    Damn 3.67Ghz, flot. Flotte temp spec du har, selvom de 82 C. nok er lidt mere end jeg tør satse på. Hvad program måler du din CPU temp med ?


    Det sjove her er jo lidt at det ikke er fordi man rent faktisk går og mangler den sidste Mhz endnu. Med Q6600 er der rigeligt smæk på dyret, og stort set ingen spil understøtter Quad cores endnu. Men det er jo lidt sjovt at rode med :T