Indlæg af Faerge

    Den er interessant, har dog ikke kunne finde den til salg i DK og i udlandet til 200+ dollars, hvilket jeg synes er lige i overkanten.


    Tak anyways

    Hej


    Kigger på en udskiftning af min larmende bærbar jeg har tilsluttet tv'et i soveværelset, med evt en Intel NUC - er dog lidt i tvivl om at Intels NUC'er støjer lige i overkanten når det er under belastning


    Nogen der har erfaringer med disse fanless NUC'er fra akasa:


    http://www.electrola.dk/shop/nuci5f-barebone-495p.html

    eller bør jeg holde mig til min første Indskydelse og leve med en smule computerstøj i soveværelset?:


    https://www.komplett.dk/produc…bone/intel-nuc-nuc5i5ryk#

    Kom med jeres erfaringer :)


    Mvh Mads

    Hej


    Jeg er ved at bygge mig en ny HTPC og har derfor kig på lidt forskellig hardware.


    Budgettet ligger i omegnen af 10.000
    Kravene til PC'en er at den skal være støjsvag (MEGET)
    Vil gerne have muligheden for at kunne spille de nyeste spil, med pæne grafikindstillinger
    Den må gerne have et forholdsvist lille og smart kabinet, dog ikke et krav.


    Min nuværende HTPC består af følgende:


    Intel i7 950
    GeForce GTX 470
    12GB DDR3
    Mobo: Gigabyte X58A-UD3R


    Har i tankerne at købe følgende:


    2x
    Noctua NF-P14s redux-900 140mm Fan (NF-P14s redux-900)
    136,00
    1x
    Fractal Design Define S Black
    702,08
    1x
    Samsung 850 EVO MZ-75E500 - Solid state drive - krypteret - 500 GB - intern - 2.5" - SATA 6Gb/s - buffer: 512 MB - Self-Encrypting Drive (SED), TCG Op... (MZ-75E500B/EU)
    1.379,00
    1x
    Monitor Asus Gaming VG248QE 24inch 3D TN FHD 144Hz 1ms, HAS, HDMI, DP, 350cdm2 (VG248QE)
    2.269,00
    1x
    Corsair RMx Series RM550x - 80 PLUS® Gold-zertifiziertes, vollmodulares Netzteil mit 550 Watt (CP-9020090-EU)
    764,00
    1x
    MSI GeForce® GTX 1060 GAMING X 6G - Grafikkort - GF GTX 1060 - 6 GB GDDR5 - PCIe 3.0 x16 - DVI, HDMI, 3 x DisplayPort

    Har i nogen indvendinger/forslag inden jeg bestiller?


    På forhånd tak


    Mvh Mads

    Gode bud!


    Lad os lige opsummere hvad jeg skal have anskaffet mig :)


    Så vidt jeg kan læse mig frem til så er MSI Gaming X 1060 det mest støjsvage grafikkort i 1060 serien:
    https://www.computersalg.dk/i/…kaAjME8P8HAQ&gclsrc=aw.ds



    Kabinet:
    https://www.computersalg.dk/i/…tal-design-define-s-black



    2 x 140mm noctua blæsere?
    https://www.computersalg.dk/i/…ux-900-computer#specsarea



    Ny støjsvag cpu køler og psu?


    Samsung SSD:
    https://www.computersalg.dk/i/…g-850-evo-mz-75e500-solid



    Ellers noget du synes jeg skal tilføje?


    Tak for hjælpen indtil videre!

    Ja både larmen og så vil jeg have mit et nyt grafikkort med HDMI udgang til mit tv.


    Tænkte at en ny pc var på sin plads, men undgår da gerne at købe nyt hvis det ikke er nødvændigt :)

    vil gerne have muligheden for at game på den samt at se 4k


    Har ikke de store krav til kabinettet udover det skal være støjsvagt og gerne minimalistisk design.



    Min gamle stationær som nu fungerer som HTPC:


    Intel i7 950
    GeForce GTX 470
    12GB DDR3
    Mobo: Gigabyte X58A-UD3R


    Vil det være en ide at bygge noget ud fra den? :)

    Hej



    Jeg går og overvejer en udskiftning af min nuværende HTPC (home theater PC), da min nuværende er ret larmende.


    Budgettet ligger i omegnen af 10.000
    Kravene til PC'en er at den skal være støjsvag (MEGET)
    Vil gerne have muligheden for at kunne spille de nyeste spil, med pæne grafikindstillinger
    Den må gerne have et forholdsvist lille og smart kabinet, dog ikke et krav.


    Findes der nogen modeller af HTPC'er i kan anbefale, eller er bygselv vejen frem?


    Planen er at computeren tilsluttes mit tv med HDMI og tv'et forbundet med Toslink til min BogO Transmitter box 1, hvortil 2 Beolab 18 højttalere er tilsluttet trådløst. Giver det mening?



    Jeg har en del erfaring med at bygge computere fra mine teenage år, så det afskrækker mig ikke. Ser frem til at høre jeres meninger


    Mvh Mads

    Hej


    Jeg har en Dell XPS M1730 bærbar
    jeg har nu i længere tid haft det problem at fx internet explorer fryser samtidigt med proceslinien, det sker efter kort tids brug, jeg kan så gøre det at jeg trykker alt+tab og så kan jeg navigere rundt i internet explorer igen.


    sidder jeg og bruger stifinder og kigger rundt i mapper fryser den også efter kort tid, jeg kan så gøre det at jeg trykker ctrl+alt+del, går ind i joblisten og så derefter kan jeg bruge computeren igen, i kort tid før samme problem opstår.


    Har prøvet at formatere, men uden bedring.
    har kørt dells diagnostic tool uden at finde nogen fejl


    Har aldrig oplevet noget lign. med de mange computere jeg har haft igennem tiden. Synes det er et ret så mærkeligt problem.


    Nogen bud på hvad der er galt ?


    MVH Mads

    Hej


    Jeg er på udkig efter et hdtv til mit soveværelse
    det skal minimum være 25 tommer og max 35


    jeg har MAX 3000 at gøre godt med, men vil gerne ned på omkring 2000 hvis man altså kan få et ordenligt fladskærms tv til den pris.


    Kom med nogle bud :)



    har lige et ekstra spørgsmål


    jeg har en yousee hdtv box, vil jeg kunne tilslutte både mit stue og soveværelses tv til samme box eller hvad ville være smartest ?



    MVH Mads

    Hej


    står og skal til Portugal og arbejde det næste stykke tid og vil gerne kunne se noget dansk tv en gang i mellem.


    Kanalerne jeg er mest interreseret i:
    TV2/Zulu
    TV3/3+
    Kanal 5
    6'eren/9'eren


    Mit spørgsmål er hvor jeg finder den bedste og mest stabile Web-tv udbyder uden det koster en krig for de 2 uger det handler om?


    Mvh Mads

    Hej alle


    Jeg er ejer af en Dell XPS m1730 bærbar, jeg var så uheldig at tabe den på gulvet så en plastic-fli af kabinettet knækkede af, den har dog kørt upåklageligt i 2-3 måneder efter, indtil for et par uger siden.


    Proceslinien fryser efter få minutters brug, kan åbne programmer, de fryser dog også efter kort tid hvorefter de ikke kan lukkes, dog kan jeg stadigvæk åbne andre programmer som også bare fryser...


    Mit bedste gæt er ram fejl.


    Hvad kan jeg smartest gøre for at undgå at skulle smide spidsen af en jætjæger i reperation ? Vil en indbo forsikring kunne dække reparationen ?


    Nogen forslag ?


    MVH Mads Færgemann

    Hej


    Står og mangler en bærbar jeg hovedsageligt skal bruge til gaming, musik og film. Så går efter en god skærm (17" minimum), godt grafikkort, stor harddisk og evt, god lyd.


    Spillene jeg oftest spiller:


    World of Warcraft
    Counterstrike
    Call of duty
    GTA


    Mit budget ligger på omkring 10000.-


    Har selv kigget på nogen forskellige, men min viden om hardware er hovedsageligt til stationære computere, så tør ikke slå til før jeg har fået en second opinion :)


    MVH Mads

    Hej alle


    Jeg er på udkig efter et program til at få ryddet op i mit musik. Programmet skal kunne fjerne de kopier i ringest Bitrate(Lydkvalitet) og så selvfølgelig beholde filen med højest Bitrate.


    Findes sådan et program ?


    MVH Færge

    Hej alle.


    Efter jeg har formateret min computer har jeg ikke kunne finde mit Mirai DTL-522P201 HDMI fjernsyn i min nvidia driver, når jeg prøver at tilføje et fjernsyn kan jeg kun vælge B/PAL og G/PAL som signal hvis jeg så tilføjer mit tv som enten B/BAL eller G/PAL så tror min computer bare at den har tilsluttet et tv, men der er intet signal eller billede på mit tv. Det er mærkeligt for det virkede fint inden formateringen.


    Mit TV og grafikkort er tilsluttet med et HQ High Quality HDMI-DVI Kabel og mit grafikkort er et Inno3d Geforce 8800GTX.


    Hvad er problemet ?


    MVH Færge

    Hej alle


    Efter jeg har fået min computer tilbage fra reperation og fået sat ny cpu køler i (Titan amamda TEC cooler) og nyt bundkort (Asus P5B Plus).


    mit problem er at når jeg spiller spil så genstarter min computer efter kort tids spil (2-3min).


    Mit hardware:


    CPU: Intel Core2Duo E6600 2.4Ghz


    RAM: 2 x 1024MB Corsair CM2X1024-6400C4 DDR2


    GFX: Inno3D 8800GTX


    MB: ASUS P5B Plus


    CPU Køler: Titan Amanda TTC-NP04TZ


    Lydkort: Creative SoundBlaster X-Fi Platinum


    Harddiske: Samsung 300GB


    Drev: Labelflash


    PSU: NorthQ NQ-4775-500S 500W


    Kabinet: NZXT Zero


    Har gjort følgende:


    - Formateret
    - Resat BIOS
    - Testet med Memtest86
    - Stress testet CPU og tjekket temp - full load. (Temp under 40 grader)
    - Renset kabinet for støv (renset cpu og gfx køler for støv)


    Har på fornemmelsen at det er grafikkortets temperatur under spil den er gal med.


    Har jo begge PCI porte i brug så PCI controlleren til Titan amanda køleren sidder få mm under selve grafikkortet, kan det være et problem ? hvad kan jeg gøre for at kunne spille spil igen ?


    Kan ikke engang give jer en fejlkode fra BSOD da jeg ikke får nogen, også selvom jeg har fjernet fluebenet i "Genstart automatisk" under "Start og genoprettelse".



    MVH Færge