Indlæg af gaming-king

    Jeg vil anbefale den nye DS213J


    Det er 2013-modellen og den giver virkelig et dejlig nøk opad i ydelse. Jeg er i skrivende stund i gang med at skrive anmeldelsen færdig og du kan godt glæde dig!


    prisen er på 1400kr.


    Det tror jeg du har 100% ret i :9xo

    Jeg har selv testet sådan noget LAN over Powerline. Og jeg synes det er noget af det værste man kan vælge.


    I teorien burde det være meget bedre end WiFi. For man tænker det jo går stærkt og stabilt når det er over kabel. Ergo må det være en mellemting mellem WiFi og LAN. Men det er det bare ikke. Dem jeg testede lovede 300Mbit/s. Det skulle gerne rundregnet svare til 30MB/s. Reelt havde jeg hastigheder på under 10MB/s.


    Så for mig, var WiFi altså en del hurtigere.


    Men om det produkt du har fået dig der virker godt, skal jeg self ikke kunne sige noget om.

    Min bærbar har kun 128GB SSD installeret. Det giver omkring 110GB i Windows. Jeg bruger den mest til sofa tid og med på farten. Og til skole før i tiden.


    Når det så er sagt, så er min primære arbejdescomputer en stationær med en 240GB SSD + 1TB lager harddisk. Dertil kommer en NAS på 4x2TB i RAID 5 = 6TB til backup af begge computere og lager til alt familie billeder/video + alt rippet DVD+Blu-ray.


    Jeg kan simpelthen ikke være mere enig.


    Mere er bare dumt!


    Gør som denne mand siger og du vil have noget de fleste ikke har uden at have brugt penge på noget der giver ganske få procent mere. :9xo

    Men er der ikke lavet en frihandels aftale med lige netop Syd Korea? Mener jeg helt bestemt at have læst sidste år i Ingeniøren hvor jeg tænkte at flere Ebay butikker ude i østen gerne måtte sende fra Syd Korea så jeg kunne få lidt billige ting hjem og lege med =P



    Jeg har aldrig selv hørt om følgende. Men jeg skal da ikke afvise det ikke findes. Jeg har dog selv handlet med en sælger fra Sydkorea og har selv skulle betale told på netop en vare fra Sydkorea indenfor det sidste år.


    Som privat tror jeg ikke sådan en aftale eksistere, men måske erhvervsmæssigt?

    .......


    Sydkorea har vi en handels aftale med så der er ingen moms + told på købet korrekt?


    .....


    Så snart det er uden for EU, så er der en risiko for, at varen kan blive taget i tolden.


    Reglerne hedder sig sådan her:


    under 80kr - Man skal IKKE betale noget og du kan frit købe uden for EU.
    80-1150kr - Man skal betale moms + importgebyr
    over 1150kr - Man skal betale moms + importbegyr + told.


    Først udregner man told (som man betaler af varens værdi + fragt).


    Dernæst regner man moms (som man betaler af varens værdi + fragt + told)


    og til sidst ligger man så importgebyret på (160kr) som er hvad postdanmark skal have for, at åbne pakken.

    Det jeg ikke helt stoler på, med de har korea skærme, er farvekvaliteten.


    For jo, det lyder som om du er imponeret. Men det betyder jo ikke det er korrekte farver - blot at der måske er flere farver og at de er skruet alt for højt op.


    Og bare fordi det er IPS, så betyder det ikke, at der er korrekte farver - det betyder blot, at der er en større sansynlighed idet, at IPS bedre kan reproducere farverne korrekte i forhold til TN-panelerne.

    http://www.minecraftforum.net/topic/737729-illegal-or-legal/
    Det er ikke lovligt at sælge Minecraft accounts mig bekendt ;)



    Det der tråd siger intet om, om det rent faktisk er lovligt eller ej.


    Der er en masse der kommentere på det. Men alle de argumenter de kommer med har intet på sig.


    Om det rent faktisk er lovligt eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Men de ting som de nævner i den tråd har i hvert fald intet juridisk på sig.

    Mit Panasonic fra 2012 P50ST50Y æder alt hvad jeg smider efter den gennem DLNA. Så har jeg blot en DLNA server kørende på min NAS (Synology DS412+).


    Der er sikkert mange formater den ikke kan tage, men alle dem jeg prøver (altså de mest gængse) klare den fint.


    Og nu er det jo ikke for at lyde som en idiot, men hvis du har eller køber er moderne TV, så har det vel heller ikke behov for at kunne æde 30+ formater. Man har vel bare 1-3 formater. Mest af alt skal der jo blot bruges ét format som altid er det samme når man ripper Blu-ray's eller DVD'er.

    Jamen det kommer jo meget an på opsætningen af kniven. Hvis du tager den på langs (alt IKKE fra siden) så vil der altid komme lidt slør i billedet, da det også er sådan det menneskelige øje fungere.


    Men hvis du vil have så meget af kniven skarpt, som muligt, så skal du vælge så lav en blænde du kan komme til (altså skal F-nummeret været højt (om du vil) fx, F22). Men om det virkeligt er det resultat du vil have må du jo så selv se.

    Så vidt jeg ved, så er det ikke noget du selv kan vælge - enten så har dit bundkort en UEFI BIOS eller en traditionel BIOS. og har den en UEFI BIOS, jamen så er der ikke noget du kan gøre, for så er det jo allerede den rette BIOS.


    Dog kan man på nogle UEFI BIOS'er godt slå "Legacy BIOS" til, og så fungere den som de gamle.. Men det har intet med RAID eller GPT at gøre.


    UEFI har altså ikke noget med boot at gøre, dog kan det give en hurtigere boot (fordi sådan er UEFI lavet), men det er ikke en speciel type boot der hedder UEFI.

    Movie Maker kan sagtens bruges til det - det er slet ikke det. Men jeg vil nu næppe kalde det en videoredigeringsmaskine, når formålet blot er, at køre Movie Maker.


    Det er nok nærmere en hjemme computer hvorom det normale behov eksistere.

    Bare det at du nævner Movie Maker og videoredigeringsmaskine i samme sætning giver mig kuldegysninger.


    Ja, man kan redigere video med Movie Maker men du får intet ud af at samle en dedikeret maskine til videoredigering hvis du bare skal lege i Movie Maker.


    Du kan næsten bruge hvilken som helst computer den smule redigering Movie Maker kan præstere.. Så længe den er dyrere end 6000kr kan du det. (både bærbar og stationær.)

    Jamen jeg kører backup af hele min system disk, gennem Windows 7's egen indbyggede backup. (kræver pro eller ultimate). Og så lægger den backup'en over på min NAS (Synology DS412+).


    Skulle min primære harddisk med styresystemet så gå ned, jamen så kan jeg bare købe en ny, installere Windows 7 igen og så kører en gendannelse af min backup. Så vil mit systemdrev se præcist ud som det gjorde før nedbruddet.


    Alt musik, video, billeder osv ligger selvfølgelig på NAS'en så det skal der ikke tages backup af - med mindre man gerne vil have en ekstern backup også.