Indlæg af Ambroz

    Tjah, jeg bliver nødt til lige at spørge herinde.


    Jeg har i en tidligere tråd fremlagt nogle problemer med mit nye system.
    Jeg fik endelig beep codes til at virke, og den siger "no vga detected".


    Så nu vil jeg lige teste mit kort (Inno3D 8800gts 640mb) på et andet bundkort, inden jeg sender noget retur.
    I mit hovede kunne det jo også være bundkortet der fucker et eller andet op.


    Men ingen jeg umiddelbart kender har pci-e, så jeg leder efter lidt hjælp.


    Det eneste jeg eftersøger er, at kunne smide kortet i, og se om computeren booter. That's it..


    Tips om butik / værksted e.lign der kunne være behjælpelige er også mere end velkomne.
    Betaler gerne et symbolsk beløb, men er ikke ude i at betale flere hundrede kr.


    Mvh Thor

    Mjah.. Så skete der lidt mere.


    Desværre ikke bootet endnu, men fik beep error codes til at virke.
    (hvordan snakker vi ikke om :oops: )


    Fik et langt efterfulgt af 3 korte, hvilket, efter manualen, betyder "no vga detected".


    Prøvede at sætte kortet i den anden pci-e port, med samme resultat.


    En lille kuriositet jeg gerne vil spørge om er;


    Efter den førnævnte beep code, kommer der nogle sekunder efter endnu 3 bip, der dog er så tæt på hinanden, at jeg først antog dem som 1 bip.


    Nogen idéer til hvad det er??


    Men vil prøve at se om jeg kan være så heldig at finde et sted, hvor jeg kan plugge grafikkortet i og tjekke om den kan boote på an anden computer.

    Quote

    den lyd du får når du har grafik i uden de ekstra strøm stik kommer fra grafikkortet selv, ikke fra bundkortet


    hehe, nåh for søren.. Jaja, man lærer noget hele tiden. Troede sgu det var beep error code, eller sådan noget lignende. :boxed:


    Men prøver et sidste desperat forsøg med RAM, forhåbentlig imorgen. Vil lige prøve at finde en eller anden billig / brugt klods, og smide den i og se hvad der sker.


    Og så er der nok kun tilbage at sende MB retur, hvis der ikke sker noget..

    ok, tak for info, Suntime.


    Og her er lige lidt mere..:
    Tog RAM & GFX ud, prøvede at boote og forventede egentlig nogle BIP advarsler, men nej, intet..


    Fik dog bip advarsel da grafikkortet var sat i PCI-e porten uden PCI-e power-kabel.


    Men stadig ingen advarsel om manglende RAM.


    Kan det evt. indskrænke problemet??
    Manglende eller fejlende POST??

    Ingen OC, spritnyt system.


    Det eneste jeg nåede at gøre i BIOS var at ændre boot device priority.
    Har ikke nået at smide ny BIOS på, da jeg som sagt end ikke kan komme ind i BIOS nu.


    Anyways, er kommet hjem og har prøvet at rode med ram uden noget held.


    Så jeg er desværre lige vidt.
    Tror ikke jeg har andre muligheder end at sende bundkortet retur, og se hvad der sker.


    Der er desværre ikke nogen af mine venner der har hardware jeg kan prøve med.

    Ok tak for svar.
    Meget rart at vide grafikkortet per default kører hurtigt, hvis ingen input..


    Prøver at pille lidt med RAM når jeg kommer hjem, både enkelt blok, skifte sockets, og prøver så lige med mine gamle RAM.


    Men det der undrer mig en del er at det jo så fint ud de første par boot-ups..


    Anyways, skriv endelig flere forslag, hvis i kan komme på nogen.


    Jeg poster igen, selvfølgelig også hvis jeg skulle få det til at virke.

    Mjah, ved sq ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, eller hvad det kan være..


    De første par boot-ups så det jo fint ud..


    Er der nogen der kender et pc-værksted e.lign i Kbh, hvor man kan komme og teste lidt??
    Måske et par venlige sjæle i en af hardware-butikkerne??

    Hej.
    Vil forsøge at beskrive mit problem så godt jeg nu kan, så der er en mindre mur af tekst forude.


    Jeg har sammensat et nyt system bestående af:


    ASUS p5k
    e6750 (boxkøler)
    Inno3D 8800gts 640mb
    2x1GB Corsair xms2 cl5
    Antec p182 kabinet
    Corsair HX520W
    + gamle HD & DVD-drev.


    Samlede det, fik bootet, fik en eller anden CPU fejl. (efter BIOS opstart)
    Det tænkte jeg ikke videre over, da det måske havde noget at gøre med den gamle XP installation på drevet, tænkte jeg.


    Er ikke sikker, men mener det var noget i retning af: CPUo (?) error. (Ikke sikker, min hash-hukommelse svigter lige på det område :)


    jaja, så langt, så godt, havde dog muligheden for at komme i BIOS.
    Tændte og slukkede et par gange, da jeg lige skulle rearrangere lidt drev osv, bootede fra XP-cd for clean install, afbrød dog for igen at rearrangere. :)


    MEN!!;
    Ligepludselig ville den hverken fra eller til.
    Det der sker er, at den tænder, men grafikkortet tager lige et par sekunder (?) før blæseren går igang, og denne på fuld tryk. De første par boot-ups, virkede det helt normalt, med stille og rolig gang i propellen.


    Derefter har jeg intet signal whatsoever til min skærm, ikke engang BIOS loader..
    Der er lys i i mus, keyboard osv, men kabinettets LED på forsiden dør efter kort tid, og så står blæserne bare og ruller.


    Har unplugged alle drev, får ingen fejl-bip fra MB, så jeg er lidt på herrens mark.
    Har prøvet at cleare CMOS bare for at se hvad der skete, men intet.


    Har desværre ikke lige nogen venner med pci-e, så kan ikke bare lige sådan teste grafikkortet på en anden computer.
    Eller kan problemet ligge et helt andet sted?


    ALLE mulige svar på løsninger meget velkomne.
    Sidder pt på arbejde, så jo flere mulige løsninger at prøve når jeg kommer hjem, jo bedre.


    Jeg er ikke den vilde hardware-guru, men mener dog selv at have forstand nok til at samle en computer, dog er denne selvsikkerhed sat på alvorlig prøve.. :P


    Mvh Thor