Indlæg af flyingfly

    Der vil være frit udsyn mellem de to bygninger.


    Det vil ikke være muligt at trække kabel. Jeg er godt klar over at en sådan løsning er bedre.


    Det jeg søger, er lidt vejledning til hvilke form for udstyr jeg har behov for, i hver bygning.

    Jeg skal have sat et trådløst internet op, der skal række ca. 60-80 meter.
    Opsætning er, at der i den ene bygning er internetforbindelse, kablet. I den anden bygning er der intet. Så ideen er at forbinde den anden bygning med internet, via en trådløs forbindelse.
    Jeg har fundet frem til følgende antenne, jeg syntes ser lovende ud:
    http://www.hardware-store.dk/w…til-2-5km/prod_13917.html



    Jeg har muligheden for at sætte en antenne på hver bygning, rettet mod hinanden.


    Forbindelsen skal bruges til at kunne sætte et kablet net op i den anden bygning. Så vil det kunne lade sig gøre bare at sætte en switch på modtager antennen?
    Og skal jeg evt bruge en anden boks der skal sidde inden sender-antennen?


    Det vigtigste her er at forbindelsen i den anden bygning er stabil og pålidelig, uden alt for stort tab af hastighed heller fra den primære forbindelse.


    Det er ikke muligt at trække et kabel, det bliver alt for omfattende.

    Fik det til at virke, ved at slå avanceret deling til i mappeindstillinger.
    Jeg kan dog ikke få defineret andre computere, kan kun vælge brugere på denne computer. Hvordan tilføjer jeg domæner :-O?

    Jeg har en bærbar og en stationær computer. Jeg har et par mapper på den bærbare som der kun skal være adgang til fra den stationære, men samtidig andre mapper andre skal kunne få fat i. Umiddelbart ser det ikke ud til at det kan gøres med normal "Deling og Sikkerhed" i Windows.
    Men er ret sikker på man kan specificere disse ting et eller andet sted uden brug af andre programmer.