Indlæg af Tania

    Hejsa alle.
    Min far har været så sød at give mig hans gamle bærbare, desværre har seniliteten gjort at han ikke kan finde strømledningen, så den vil jeg gerne købe af en eller anden flink person. Jeg bor i Farum, hvis det hjælper.


    Tania

    Hejsa.
    Jeg leder efter en fjernbetjening til et ældre phillips tv. Fjernbetjeningen er sort, med klap foroven. Fire knapper vertikalt til venstre med forskellige farver markeret A, B, C, D.
    Lige nu har jeg en universal fjernbetjening, men den kan ikke stille kanalerne om, kun bladre gennem allerede indkodede kanaler.


    Tania

    Jeg leder efter et pc spil for min søster. Thomas og Tim hedder det. Det er ikke til at få i butikkerne, men hvis der er nogle der har det liggende og gerne vil sælge.


    Tania

    Hejsa


    Jeg har lige opgraderet rammene på min søsters pc.
    De gamle var 2 stk 256 ddr med en 200 mhz fsb hastighed. Jeg har proppet yderligere 2*1 gb ddr ram i med 400 mhz fsb hastighed.
    Problemet er at computeren lukker ned, meget uventet og jeg kan ikke se hvorfor. Vil det hjælpe hvis jeg hiver de gamle ram ud, så der ikke er 2 forskellige hastigheder?


    Jeg undrer mig over hvorfor nogen ville lave en pc med windows xp med kun 512 ram i??



    Håber i kan hjælpe.


    Tania


    P.s hvis i ikke mener at det er de 2 forskellige hastigheder der gør at computeren crasher, så vil jeg gerne have nogle fejlmuligheder jeg kan undersøge.
    Der er ikke nogen virus, da comp har fået en ordentlig sweep med avg, spyblocker og hvad jeg ellers kunne tænke på

    Hejsa.


    Hvis jeg laver et netværk, kan jeg få en computer til at bruge det optiske drev på det andet?
    Jeg har lige købt en acer aspire one og den har ikke optisk drev og jeg gider ikke rigtig bruge penge på at købe en ekstern usb dvd-drev.


    Tania

    Tak alle sammen for forslagene.
    Jeg har netop modtaget mit nye spackle grafikkort fra Amager electronics, Jeg bestilte igår kl 14 og det var her idag. Hurtig service.
    Fik mig lige en forskrækkelse, da jeg ikke var klar over at den nye dims skulle have lidt mere strøm. Satte den i, og fik en infernalsk hyletone ud af de, men fandt dog ud af problemet, og nu virker maskinen upåklageligt, så jeg er glad. Jeg er rimelig afhængig af min computer.


    Tania

    Hvad kan i kloge hoveder anbefale som nyt grafikkort til omkring 12-13 hundrede kroner.
    Jeg har pci-e
    Jeg spiller lidt forskelligt, bl.a everquest, wow og oblivion, så det må gerne være pænt kraftigt, men det behøver ikke at være det sidste nye, hvilke det heller ikke bliver til den pris


    Tania

    Hej alle sammen.
    Jeg har en bestyrket mistanke om at mit grafikkort er gået til de evige jagtmarker.
    Jeg starter computeren og alle de rigtige lyde starter op, blæsere, bep der signalerer at man er kommet forbi bios og til det sted hvor computeren finder sit hardware. Skærmen viser ikke en dyt. Skærmen virker.
    Jeg er ikke verdens bedste til at diagnosticere, og jeg har ikke en computer mere, så jeg kan bytte grafikkort for at se om det er problemet.
    Er det problemet?


    Venlig Hilsen
    Tania

    Jakobbak, den lyder godt, det vil jeg godt acceptere. sender dig en pm med addresse og den slags.


    Tania

    jo tak, jeg leder stadigt. hvilken pris er du interesseret i og kan man læse ordentlig på skærmen. Jeg vil gerne have lidt mere oplysninger om dimsen


    Tania

    da jeg har en del e-bøger, så vil jeg gerne have en måde at læse dem på i bussen og toget. Jeg leder derfor efter en pda. Den behøver ikke at være særlig ny. Den skal bare kunne læse adobe acrobat filer og have plads til en 20-30 bøger
    Jeg befinder mig i Farum
    Tania


    Har købt en pda, tak for tilbuddenen

    Var det ikke meningen at Vista/longhorn skulle komme ud i 2003? Så tror jeg den teknologiske udvikling var for hurtig, så de blev nødt til at starte helt forfra. Bare ærgerligt at det ikke er blevet bedre. Jeg skal ikke have vista før børnesygdommene er overstået.


    Tania

    Jeg har et dejligt bundkort Conroe 945G-DVI med 2 512 mb ddr2 ram.
    Jeg er begyndt at indse at 1 gb ram ikke er nok til mine behov, men jeg er usikker på, hvilke oplysninger jeg skal kigge efter, når jeg skal købe nye ram. Jeg har tænkt mig at smide 2*1 gig ram i, men der er så mange forskellige på edb priser, og jeg har ikke lyst til at stå med et fejlkøb.


    Håber I kan hjælpe


    Tania.


    ps Jeg kan godt finde ud af at proppe dem i uden problemer, har gjort det før.