Indlæg af BFT

    Jeg kender en der studerer BDE og bruger Pro-E meget, han har en IBM med sådan et onboard Intel grafikkort og det spiller fint, så det er i hvert fald ikke Pro-E der bliver et problem mht. grafikydelse.
    Jeg har selv en Zepto Nox som jeg er meget tilfreds med, men jeg har virkelig fortrudt at jeg valgte en hdd med 5400 rpm, så jeg vil anbefale at tage en med 7200 rpm for det kan virkelig mærkes, prisforkellen er heller ikke stor.

    Standen er helt i top, folk er velkommen til at komme og kigge hvis det har interesse, jeg kan lige tage et par billeder når jeg engang kommer hjem i dag..

    Jeg var tidligere i dag omme ved en der havde modtaget sin Nox og skulle installere XP på den. Det gav dog en del problemer da den blev ved med at give BSOD midt i installationen. Problemet viste sig at være at harddisken stod til at køre AHCI mode der åbenbart ikke understøttes af XP. Et skift til IDE mode i bios rettede problemet og den kørte problemfrit derefter.


    Syntes lige at jeg ville dele mine erfaringer med jer andre herinde så i ikke sidder med det samme problem :)

    Ok men så prøv at lave en ny der som sagt er fuldstænding magen til, jeg brugte derefter programmet active partition recovery til at genskabe data, og derefter partition table doctor til at reperere master boot table ca.


    Tjek PM..

    Jeg har ikke været hjemme hele dagen, derfor jeg først svarer nu. Jeg fik alt min data tilbage somom intet var sket. Som sagt kom jeg dog kun til at fjerne disken fra arrayet i setup menuen så om det også vil virke for dig ved jeg ikke. Når du kører Raid0 bliver dine filer delt op og lagt ud på begge diskene, Det er størrelsen på disse dele der kaldes stripe size, det kan normalt vælges manuelt når du opretter et raid0 array. Det er vigtigt at du vælger det samme som du havde før ellers kan du ikke få noget tilbage. Jeg startede med at vælge en forkert størrelse og så nægtede programmet at genoprette noget logisk nok. Det vigtigste er i hvert fald at du ikke begynder at rode med indholdet på diskene, for hvis det mindste er lavet om er det højst sandsynligt ikke muligt at redde noget.


    Men det kan ikke lade sig gøre bare at gendanne arrayet i menuen hvor du opsætter raid? Det plejer man altid at kunne og det plejer at virke ret godt.

    Jeg har gjort noget lignende, og fik genskabt mine data ved at lave et nyt raidsetup og så gendanne data med et lille program jeg fandt. Jeg hev dig ikke stikket ud til en af diskene men fjernede den manuelt fra raid setuppet i den tro at man bare kun tilføje den igen. Om du kan gøre det samme vil jeg ikke love men hvis der ikke er andre forslag er det da et forsøg værd. Du skal bare huske at vælge den samme stripe size når du laver det nye setup ellers virker det ikke, men det er vel også logisk nok :)

    Fatter virkelig ikke at Zepto stadig ikke har fået lavet dvi/hdmi udgang på deres computere endnu. Det er det eneste der virkelig mangler i mine øjne..

    Ja det er jo netop det, desuden har 650i også kun 4 sata porte har jeg fundet ud af, og det er et problem..

    Hvis jeg vælger Kingston Value Ram i stedet for de der Corsair Dominator kan jeg få 8800GTS, 680i og E6600. Er Corsair rammene virkelige over dobbelt så meget værd som de Kingston?