Indlæg af TheOriginalTB

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Har du rent faktisk testet hastigheden, eller antager du bare at du kører Gbit fordi dit udstyr understøtter det ? :)


    Status på alle enheder er 1Gb, så ville det undre mig gevaldigt hvis det kun skulle køre 50Mb..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Har du tjecket at netværket rent faktisk kører GB? prøv at hent nogle filer den anden vej og se om det gør en forskel. Evt prøv også mellem Win-maskiner at tjeck din reelle overførselshastighed (lav 10-20 10MB filer og overfør disse mens du timer overførslen).


    Det er ikke altid GB kører som det skal, hvis ikke der er tjeck på hele systemet!


    /ask



    Status på switch, server og klienter er GB forbindelse, men selvom de skulle køre langsommere, så burde der ikke være en begrænsning på 5MB/s :/


    samba er iøvrigt version 3.0.24-7

    Min server skal bruge en ekstra ekstern hd "boks", tilslutning skal enten være eSATA eller USB.
    Der skal være plads til max 4 diske, min 2 styks, intern strømforsyning, lydsvag (!!) og god køleevne.


    Jeg har kigget lidt på en Icy Dock MB561US-4S (http://www.raidsonic.de/de/dat…asheet_mb561_series_e.pdf), men har ikke kunnet finde en danske forhandler af den, så måske jeg skal kigge efter noget andet?


    vigtigste prioritet er at den er lydsvag (hvis den er med blæser), næst vigtigste er at den giver diskene god køling.


    Nogle bud?

    Server: Pentium m 1.7GHz, 2GB ram, 2x 500GB Samsung diske på USB 2.0, Fedora Core 5.
    Klienter: Windows Vista, 4.3GHz 4GB, MacBookPro 2.26GHz, 2GB
    Netværk: Gigabit på Cat5 kabler


    Problem: Tester jeg de to USb diske direkte på serveren med hdparm viser de fint 28MB/s - men via samba får jeg kun ca. 5.5MB/s - nogle med tips til hvordan pokker jeg får boosted min samba performance? Diskene burde ikke være flaskehalsen. Samba viser aldrig over 5% CPU forbrug ved intensivt brug.

    Er jeg den eneste der ikke har lys efter SP2 på Vista?


    CTXfiHlp crasher når jeg logger på windows - så der er ingen lyd whatsoever :(


    Har prøvet med nyeste drivers - samme problem.


    Er jeg den eneste? Nogle med et bud på havd der kan fikse det?

    Hamachi er blevet kommercielt efter logmein har overtaget, så hvilke muligheder er der for opensource vpn løsning til både Linux, Mac og PC?


    Har brug for at have en sikker adgang til mine shares fra serveren uanset om jeg er på min mac, min PC eller noget tredje.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc



    TheOriginalTB
    sjov indgagn til emnet. og vel udført, bortset fra de der lyse stiber der er ude til venstre lige bag dukken.
    og så vil jeg gerne vide hvad den spidse dims bagved er for en?
    men lækkert foto.


    Ahh ja de lyse striber har jeg ikke fået fanget - good point. Den spidse dims bag dukken er et kræmmerhus - som dukken kan trækkes ned i og "gemmes" (dukken sidder på en pind man trække ned gennem kræmmerhuset). Min datter har været rigtig glad for dukken - specielt når hun blev skiftet og kunne ligge og grine af den - men nu er den ikke så spændende mere. Det var det derfor jeg fik ideen med den efterladte og ensomme dukke ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Og du har self. tjecket at din garanti er udløbet!? Der er ret god garanti+support på thinkpads. Mit GFX røg efter 2 år og 11 måneder, det blev bare skiftet uden nogen problemer overhovedet.


    /ask


    T42 right? De havde en produktionsfejl på GFX chippen, når man løftede dem med en hånd i nederste venstre hjørne så slap gfx chippen på bundkortet. De kørte kampagne på dem en gang i tidernes morgen.


    /TB som stadig en en død T42, der ikke nåede at blive byttet.

    mig mig mig mig mig mig mig mig


    æv hvor jeg er ved at være træt af generation "mig mig mig mig mig mig.."


    Er du akut syg kan du få en akut tid - er du ikke akut syg må du enten


    1) skifte sygesikringsgruppe og betale kontakt hver gang, så kan du vælge netop den læge der har kortest ventetid netop den dag du får ondt i fingeren.


    2) Tage den første mulige tid og så glæde dig over at du ikke er akut syg.




    Var jeg dig ville jeg glæde mig over at have en god læge som er så dygtig at mange vælger ham/hende. og så ellers tage den første mulige tid, eller lave en e-konsultation med lægen.