Indlæg af tommerby

    Hej med jer.


    Min gamle PSU er afgået ved døden (RIP), så jeg skal ud og have fat i en ny, men hvilken? Min gamle PSU var en Corsair RM550. Jeg er nu i tvivl om, jeg skal få fat i en større (en på fx 600w?) eller om en ny 550w ville være nok?


    Mit system ser således ud:
    GPU: EVGA GTX770
    CPU: Intel i5-4670k


    Motherboard: ASUS Z87-A


    RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x4gb


    HDD: Samsung SSD 840 EVO 250gb


    Jeg håber i har nogle gode forslag! :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af mads_spazz
    Hmm, det kan godt være.. Ved godt det er en Shuttle, men hardwaren er jo ikke den nyeste.
    Er det en VelociRaptor, der sidder i? (Link)?


    Hm.. Ved ikke lige om det hedder en VelociRaptor, men den er en 10000RPM eller hvad det hedder.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af mads_spazz
    Hmm.. omkring 2.000 kroner tror jeg.


    MVH Mads


    Hm okay. Regnede godt nok med lidt mere, men det var vel bare et optimistisk håb :)

    Hej hej. Hvad vil i skyde denne Shuttle til?


    - Shuttle SP35P2 Pro
    - Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz
    - 2 x 1gb A-Data 1000mhz
    - Western Digital 150gb Raptor
    - POV 8600GT 1gb RAM
    - unknown DVD brænder


    Købt i efteråret 2007. Undtagen grafikkortet der er købt i sommeren 2008.


    På forhånd tak.

    Godhejsa.


    Jeg har lige installeret Windows Vista Ultimate 64bit, og vil derfor have nye RAM. Jeg går ud fra at 4gb skulle kunne gøre oplevelsen bedre (lige nu har jeg 2gb A-Data something something)


    Nu vil jeg så gerne have nogle kick-ass ram, men stadig til fornuftig pris.


    Shuttle model: SP35P2


    Håber i kan hjælpe.


    Hvis billigere kan gøre det (og det ved jeg uden tvivl det kan) så ser jeg ingen grund til at smide ekstra 2-4000 efter den.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Kig paa laptop.dk. t61p i en 15.4" (1900x1200) koster 13.000 mens en 14" udgave koster ca. 16.000


    Det er nogle rigtigt laekre maskiner, har selv et par stykker af de "gamle" og flere af mine kollegaer sidder med t6x'ere.


    /ask


    Okay. Syntes bare måske det er lidt overkill. Havde også regnet med en pris på max 10k.
    Vil helst ikke spendere alt for mange penge på det :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvor ligger dit budget?


    Der er jo altid thinkpads t61p ville være ret god til dit formål, omend nok noget dyrere end zepto's


    /ask


    Penge er ikke et problem. Hvad er prisen på sådan en? Og har du selv erfaringer med den?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Graveyard
    Nej jeg har aldrig haft en bærbar, og skal have en Macbook, når den næste generation kommer.


    Men, jeg kender en del der har Zepto. og de udvikler ret meget varme. Men de virker meget robuste og ad god kvalitet. Du skal nok bare prøve at undgå at sidde med den på skødet. Og deres specs fejler intet :P Der er en del herinde der har en Zepto. Det kan jo være de vil skrive deres meninger og erfaringer?


    Jeg takker for svarene. Håber da at andre folk vil komme med deres bud, og evt. deres erfaringer :)

    Bla bla bla endnu et hvilken-bærbar-skal-jeg-vælge-topic. Håber i kan leve med det ;)


    Anyways, jeg skal ud og have fat i en studie bærbar, dog med visse krav.
    Da jeg arbejder meget med Flash og Photoshop er det vigtigt for mig at max. opløsningen er højere end 1280 x 800. Den må dog max være 15,4", ellers kan den ikke være i tasken :p


    Desuden skal den kunne trække 3D Studio Max, da jeg også kommer ind på det område.


    Har kigget en del på dell, ibm og zepto, men kender ikke nogen der har erfaringer disse mærker , så vil gerne høre jeres mening om disse produkter.


    Acer is a no-go! Har kun dårlige erfaringer med deres produkter.


    Har 7200 rpm den store effekt, fremfor 5400?


    Hvad specs angår havde jeg forestillet mig noget i nærheden af minimum:


    2 ghz (gerne Intel)
    2 gb ram
    GeForce grafikkort
    Windows XP Prof. (kan dog undværes)
    1280 x 800 opløsning


    Håber i har en masse gode forslag. På forhånd tak :)

    Yes. Nu sidder jeg så her til LAN med et par m8s, og vi vil så spille lidt Warcraft 3. Vi spillede vel 2 timer i går, indtil min computeren lige pludselig genstartede. Jeg startede hurtigt spillet op igen, og gik i gang på ny. Her genstartede computeren efter 10 minutter. Nå, så fik den lov til at stå slukket til i dag. Vi prøvede igen for lidt tid siden, men den genstarter stadig..


    Er der nogle af jer der har prøvet det samme, og har en eventuel løsning?


    Jeg har prøvet det før på en gammel computer, men jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde for at løse det.


    Jeg har skam også googlet det, men jeg fandt bare en masse lignende spørgsmål, uden svar.


    Når jeg kommer ind i Windows får jeg denne meddelse:


    BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : B757ABEE BCP3 : B6CC871C
    BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1


    Help wanted!


    Her er specs på computeren:


    Shuttle SP35P2 Pro
    Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz
    2gb A-Data 1000mhz
    Western Digital 150gb Raptor
    Gainward GeForce 7800GTX
    Windows XP Prof.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    3000 kr lyder som en rigtig god pris, men hvis du skal bruge den til billedebehandling tror jeg du bliver træt af den forholdsvis lave opløsning og så er 3000 kr mange penge for noget man ik er tilfreds med :)


    Også det jeg kom i tanke om :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream


    Tjaa altså bærbare bliver bare billigere og billigere... Men hvad skal du gi' for den da??


    Det er vel omkring 3000, men man kan jo også dreje den og sige at der er lang tid til august, så jeg har ikke meget at bruge den til indtil da..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Hmm det er jo ikke verdens hurtigste bærbare, men den har da en dual core processor og 2 GB ram.. Grafikkortet er fint nok til billedbehandling, men det dør helt hvis du vil spille nyere spil på den...


    Det eneste jeg vil sige er noget rigtig skidt er skærmen... Hvis du skal lave meget billedbehandling osv. så ville jeg nok foretrække en højere opløsning på den 15,4"... Jeg har en højere opløsning på min 14,1" som jo er fysisk mindre, men har flere pixels = bedre billed kvalitet...


    True - opløsningen er ikke så optimal, men det var nu fordi den var ret billig, men havde faktisk ikke tænkt over skærmens opløsning - jeg blev bare blændet af prisen :)

    Dav. Jeg er igennem mit arbejde blevet tilbudt en ASUS F5Rl AP033C, til næsten ingen penge.
    Jeg har overvejet at købe den, da jeg vil begynde i skole igen til august og derfor har brug for en bærbar. Jeg har tidligere haft en Acer, men den havde en tendens til at gå ned. Harddisken og skærmen er begge gået i stykker 2 gange, og jeg orker virkelig ikke at købe endnu en bærbar, der har lige så store problemer.


    Den skal primært bruges til programmer som Photoshop, og programmer i den størrelse.


    Lidt specs:



    Er det et godt køb? Er der nogle der har erfaring med ASUS bærbare, eller denne her specifikt?
    Og sidst men ikke mindst, har ASUS bærbare, eller denne specifikt, let ved at "gå i stykker" (som min førnævnte ACER)?

    Dav dav. Jeg er den nye ejer af en Shuttle SP35P2 Pro, og er indtil nu rimelig tilfreds med den - bortset fra at lyden ikke virker. Jeg har selvfølelig installeret driveren til lydkortet (Realtek High Definition Audio) fra cd'en men lyden virkede ikke. Det vil så sige at jeg kan afspille en 3D-lyd-ting i et program der fulgte med, men jeg kan ikke afspille noget i winamp, eller andet.


    Jeg har så afinstalleret driveren fra cd'en, og hentede den fra både Shuttle's og Realtek's hjemmeside, men når jeg installerer,afbryder den pludseligt og siger "Fejl under installationen" og så kan jeg kun lukke det ned.


    Nu ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre - nogle idéer?


    Mit styresystem er XP (hvis det har noget at sige..)


    Shuttlen