Indlæg af Corporal

    Quote

    Oprindeligt indlæg af LeCattez
    Hvor er du fra? Har et gammelt 8800GT, som jeg ikke bruger (og sandsynligvis aldrig kommer til hehe). Kunne du nok godt få for en 200 lap (tror det er deromkring de plejer at gå for)


    LeCattez


    Jeg bor i Vangede lige ved København. Hvor gammelt er det?


    Baloo - Okay, hvor har du set det henne?

    Okay, jeg tænker bare hvor billigt jeg kan gå og stadig få den samme ydelse som mit gamle kort..


    Søgning på EDBpriser


    Det eneste jeg kan se er, at der er nogle ret billige kort, som efter hvad jeg kan se, har nogenlunde de samme specs som mit gamle. Men er jeg helt galt på den her? Fx den der Sapphire RADEON HD 5450.

    Hey


    Mit grafikkort er desværre lige stået helt af, og jeg skal til at købe et nyt. Desværre ser situationen sådan ud, at jeg ikke har så mange penge til det. Jeg er slet ikke inde i, hvordan markedet ser ud lige nu, og hvor meget meget det har udviklet sig siden jeg kiggede på det sidst, så jeg har virkelig brug for jeres hjælp.


    Jeg havde et GeForce 8800 GTX, og det skal helst ikke være noget dårligere end det, hvis det kan lade sig gøre.


    Jeg har virkelig ingen penge til det for tiden, så har i nogle gode billige forslag?


    Hvis i skal bruge det til noget har jeg et Asus P5N-E Sli bundkort :)

    Hej


    Jeg leder efter en IDE harddisk på omkring de 250GB, helst på 7200 rpm.
    Hvis der er nogen der har en på de 160GB kan vi også godt snakke om det.


    Skal bruge den ret hurtigt, og kan afhente den i Københavns området, hvis det er.
    Lad os lave en hurtig handel :)


    Hilsen Mathias

    Jeg synes bare virkelig det er svært..


    Hvis det var ville jeg nok købe en Macbook Pro 15" 2.66GHz, men grafikkortet er altså så kun på 256MB og harddisken er kun på 5200 rpm. Med studierabat inkluderet ville jeg kunne få den til omkring de 12.600,-.


    Hmm ved virkelig ikke hvad jeg gør..

    Hejsa


    Jeg er lige begyndt på en teknisk vidregående uddannelse i Kbh, hvor jeg skal arbejde meget med grafiske programmer (Adobes CS4 pakke, 3D max, etc). Vi har fået et tilbud fra skolen om leasing af bærbar, som samlet kommer til at koste 11.500,- over 2 år, hvor vi derefter kan beholde den hvis vi har lyst. Ellers kan man få depostummet tilbage på 1.500,- ud af det samlede beløb. Med denne laptop medfølger alle de programmer vi skal bruge til studiet, men det skal i se lidt bortfra i dette tilfælde, da de ellers ville kunne skaffes udover.


    Det er en:
    Lenovo Thinkpad W500


    2.53GHz Intel Core 2 Duo T9400
    (1066MHz,6MB)
    6cell batteri
    4GB PC3-8500 DDR3 SDram
    160GB Harddisk 7200rpm
    DVD Recordable Ultra Slim 24x
    Display 15.4 inches 1680x1050
    ATI mobil fire GLV5700 M/512VRam
    accelrator 4500
    Integrated camera with Microphone
    Bluetooth
    WiFi
    Security Chip


    Rygsæk til din pc
    8 GB USB key
    Logitech VX Nano Cordless Mouse
    Windows Vista Business
    3-years on-site guarantee


    Jeg er blevet meget i tvivl om jeg har gjort det rigtige valg, nok mest på grund af de mac-folk jeg har snakket med på skolen, samt min egen interesse for mac produkter.
    Jeg har aldrig haft en mac, men har altid godt kunne tænke mig en. Jeg ved heller ikke om det ville være en stor ulempe ikke at kende systemet så godt, lige når jeg er begyndt på den her uddannelse, selvom jeg bliver fortalt at det går virkelig hurtigt med at komme ind i det.
    Lærerne på skolen underviser på/i windows baserede systemer/programmer, men igen er der rigtig mange mac-folk på skolen der hjæler hinanden med diverse ting. Jeg ved desuden heller ikke hvor meget forskel der reelt er på de programmer på henholdsvis mac/pc.


    Jeg har kigget på:
    Macbook Pro, 13"
    Intel Core 2 Duo, 2.53GHz
    4GB Memory
    250GB hard drive
    SD card slot
    Built-in 7-hour battery
    NVIDIA GeForce 9400M graphics

    Den koster 11.000,-


    og en:
    Macbook Pro, 15"
    Intel Core 2 Duo, 2.66GHz
    4GB Memory
    320GB hard drive
    SD card slot
    Built-in 7-hour battery
    NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT with 256MB


    Pris: 14.000,-


    Jeg er ikke interesseret i at få en fanboy-krig op at køre, men der imod en sammenligning mellem en mac pro og lenovo thinkpad. Hvad siger i til det?

    Rasmus - Jeps, vil jeg gøre, tror bare desværre ikke der er noget at komme efter. Men hvor meget kunne du tænke dig vi skulle give? Bare sådan så jeg ved hvor meget jeg ca skal spørge efter..

    Rasmus - Det lyder jo rigtig godt, men nu er det bare sådan at vi faktisk ikke rigtig kan tilbyde dig så meget andet end portoen. Jeg skal prøve at høre i morgen om der på nogen måde siden sidst er frigivet nogle penge til det, men jeg tvivler.
    Men hvor meget skulle du have for de forskellige ting hvis det var? Så kan jeg sige om det er realistisk :)


    Baloo - Nu er jeg desværre ikke så meget inde i det så jeg kan sige om vi kan bruge det du nævner der :P

    Hej alle Tweak-brugere :)


    Jeg har en lille bøn til jer..
    Jeg ville høre jer om i har noget hardware liggende i alligevel ikke bruger og som i bare ville have kasseret?


    Grunden til jeg spørger er fordi jeg arbejder på en SFO i Nordsjælland og vores computere trænger virkelig til en overhaling. Problemet er bare at vi ingen penge har til noget mere - vi er virkelig nede og vende hver en krone. Jeg synes det er rigtig synd da det i sidste ende går ud over børnene at vi ikke har nogle remedier at gøre godt med.
    Derfor ville jeg høre om der er nogen af jer der har noget hardware liggende i alligevel ikke kan bruge og som måske bare skulle have været smidt ud. Det behøver slet ikke at være noget fantastisk da de computere vi har nu har dette i sig: 254 MB RAM (PC 2800 tror jeg nok), 2.4 Ghz PCU, 5200 GeForce (128MB) grafikkort, 40 GB Harddiske, 200 Watt strømforsyning og kun CD-drev!


    Det er altså virkelig sørgelige speccs at se på, så alt (næsten) ville være en forbedring. Altså for sørn'sen, de kan ikke engang spille Zoo Tycoon eller Sims 1 uden at det hakker helt vildt. Om det så bare er et gammelt dvd-drev eller nogle ram-blokke.
    I ville virkelig gøre en forskel hvis i havde noget vi kunne bruge! Som sagt er pengene lidt et problem, og det ville i så fald være meget sløvt hvad vi kan tilbyde jer for jeres venlighed.


    Det skal selvfølgelig være ting der virker og som ikke er ældre end det vi har i forvejen, men det er vel også svært at finde efterhånden :P


    Skriv hvis i har noget, så kan det være vi kan finde ud af noget.
    I ville i hvert fald gøre en masse børn rigtig glade :)


    På forhånd tak!
    Mathias

    Hey alle tweak folk!



    Håber virkelig i kan hjælpe mig med mit lille, men ret så irriterende, problem...


    Jeg har både 5.1 speakers system og et headset med mic tilsluttet til computeren, henholdsvist speakerne til mit lydkort og mit headset i USB'en. Men! Jeg kan ikke få lyd ud af begge på samme tid. Det er virkelig noget øv at jeg skal ind i lyd-options og ændre lyd-kilden til mit headset hver gang jeg bliver ringet op på skype...


    Findes der noget software der kan gøre at jeg kan få lyd ud af mine speakers samtidig med mit USB-headset, så jeg ikke hele tiden skal ind og skifte indstillinger, og blot kan skrue ned for den lydkilde jeg ikke bruger?


    Der må da være udviklet noget software til løsning af dette problem? 8o


    På forhånd tak..