Indlæg af SotD

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ZalastaQuikos
    Jeg har nu ikke kunnet finde den billigere nogen steder...Men SotD du er velkommen til at finde et link...


    Iøvrigt er den jo stort se ny...så jeg syntes måske at tabe ½delen er lidt meget..


    Gider ikke til at lede, men om ikk andet kan man få noget tilsvarende fra ny til den pris du skal have, og halvdelen på et halvt år er vel ikke urealistisk.... Den taber 2.000kr bare det du tager den med hjem...

    Det var ikke så lidt du sku ha for sådan en brugt satan... 5.000,- er efter min mening overpris, men det er selvfølgelig heller ikke mig der skal sælge, ved bare at det er alt alt for meget til jeg er interesseret, og Merlin tager også ca. 2500,- mere for sine ting end internetforhandlere... Vil tro du kan finde den fra ny til samme pris, som du sælger din for...

    HP Pavilion dv2115


    1 år gammel ca.


    Processor
    Intel Core Duo T2050 (1600 MHz, dualcore, 2 MB cache) (dv2011ea / dv2115ea)

    Chipsæt
    Intel 945PM, 533 MHz Systembus (Intel Core Duo baseret modeller)

    RAM
    2GB DDR2 Ram Kingston, PC2 - S5300

    Grafikkort
    nVidia GeForce Go 7200 (max 128 MB RAM) (Intel Core Duo baseret modeller)

    Harddisk
    120 GB SATA 5400 rpm (dv2115ea / dv2130ea / dv2195eu)

    Lydkort
    Conexant High Definition Audio

    Optisk Drev
    Lightscribe Super Multi DVD Writer (dv2011ea / dv2180eu / dv2115ea / dv2195eu)

    Netværk:
    56K modem
    10/100 mbit LAN netkort
    Integreret Bluetooth dongle (dv2180eu / dv2115ea / dv2195eu / dv2028ea / dv2006ea)
    802.11A/B/G Wifi netkort

    Har fået to stænger i overskud da jeg opgraderede min spand. De er ca. 1 år gamle men fungerer helt optimalt.


    2stk Hynix 512MB DDR 2 PC2-5300S blokke...


    Til bærbar computere med SODIMM pin.


    HBO 150,-

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bonghat


    Hvor er resten så?


    En CPU er kun en lille bitte ting i en computer ;)


    Yeah yeah, you know what I mean ;)


    Den står i Silkeborg... Det hele sælges for 1300,- samlet hvis det har nogen interesse, men som sagt kan jeg desværre ikke give mere info lige pt... Håber at kunne hente den hjem i morgen...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Don_Jabbe
    Du bliver virkelig nødt til at stramme op og skrive noget mere info omkring de forskellige dele ;)


    Si jeg ved det godt, men CPU'en står hos en kammerat, så det er så detaljeret at jeg kan komme med det lige nu... Så snart jeg får den hentet vil der komme flere detaljer...

    Grundet nyt bilkøb har jeg valgt at sælge mit anlæg, som førhen sad i en sort Peugeot 206GTi. De fleste fra min vennekreds kan bevidne at anlægget spillede/spiller upåklageligt hvis dette skulle blive aktuelt.
    Der er tale om følgende:


    Caliber Rally BC 110NB Subwoofer billigste NYPRIS: 1.299,00, sælges til 1.100,00
    (Link: http://www.snkjaer.dk/product_…cts_id=161&osCsid=ee05cf8)


    BOSS Audio Systems RIP796 1600W forstærker billigste NYPRIS: 1.599,00 (Set i THansen, men vel og mærke, var det lillebror'en til min jeg fandt. Kan ikke finde min eksakte, men vil tro den står i 2.000,00 nypris, sælges til 1.400,00


    Derudover medfølger der:
    Strømkabel (ca. 5m) (50kr nypris)
    Jordkabel (ca. 1m) (20kr nypris)
    Sikring (200kr nypris)
    Fordeler (100kr nypris)
    Højtalerkabler, 2stk, 4mundinger (50kr nypris)


    Alt i alt nypris: 3.719,00, men kan købes samlet for 2.499,00. Køber betaler selv fragt, eller afhenter i Silkeborg.


    Alt er 2 år gammelt, men meget velholdt.
    Alt står i pæn stand, Forstærker er i oprindelig emballage.

    For 1600 skulle jeg nok kunne klare lidt... Når jeg kommer hjem kan jeg lige se på hvad jeg har? Har ihvertfald bundkort, processor, RAM, Grafikkort og HD...

    Uha ja, der er jo mange muligheder. Det afhænger altsammen af hvor meget du er inde i forskellige music termer, om du har et midikeyboard og lign.


    Til det helt simple: Ejay (Her er det lige til at gå til, du propper bare kasser ind i forskellige linier og så kører det ellers derudaf. Du kan få det til at lyde fint, men det vil aldrig nå op på et professionelt plan, dertil er mulighederne for få)


    Dernæst kommer: Reason (Som Ejay er det ikke sindsygt svært at gå til, men det kræver dog lidt mere end blot at tænde computeren og så gå ind i programmet, her vil det nok være en god idé at læse manualen sideløbende med at du prøver dig frem)


    Sidst: Fruity Loops Studio (Mit yndlingsprogram, som jeg selv bruger rigtig meget tid med.. Primært til at tune og redigere mit eget indspillede musik fra midi og guitar. Der er utrolig mange muligheder hvis du sætter dig ordentligt ind i det. Ved første øjekast ser det ikke ud til at kunne mere end Reason, men hvis du er nok inde i dine termer vil du hurtigt opdage at kvaliteterne ved netop dette program rækker langt dybere end først antaget. Her kræver det vitterligt en musikalsk forståen samt en nøje gennemlæst manual, som iøvrigt er en god LOTR længde hvis alt skal medtages)


    Er du ikke så meget inde i det vil jeg foreslå dig at prøve med et af de nye Ejay programmer til at starte med, for lige at kende de vigtigste termer osv (Går ofte igen i alle programmer) - Det giver samtidig en bedre forståelse for muligheder med forvrængning mm. hvilket er vigtigt inden du giver dig i kast med de andre to... Men bruger du midikeyboard så start med Reason... Hold dig væk fra Fruity Loops indtil du har styr på din musik viden ;)