Indlæg af SotD

    Jeg sidder med min kærestes, lillebrors bærbar, som jeg har fået bestilt lidt sager hjem til da den ikke ville installere Windows.


    Jeg var ret overbevist om at det var HD problemer, så jeg bestilte en ny, på hjælp herindefra. Det var dog en forkert, så måtte levere ind igen og få den korrekte.


    Nu er den så dukket op og jeg monterer den, på den, vel eneste måde den kan monteres på.


    Når jeg tænder maskinen kommer det normale skærmbillede, med Bios og derefter går den ind i den sorte skærm, hvor den nævner en masse komponenter. Den når dog kun til toppen hvor den skriver følgende:


    For Realtek RTL8139(X)/8130/810X PCI Fast Ethernet Controller v2.13 (020326)
    PXE-E61: Media test failure, check cable
    PXE-M0F: Exiting PXE ROM.



    Jeg har ingen anelse hvad det kan være. Jeg kan ikke rigtigt komme til at sætte kabler bedre fast da det er en bærbar, og kunne heller ikke forestille mig at det skulle have noget med det at gøre...


    Harddisken er sat i og ser ud til at starte korrekt op. Den larmer dog en smule, mere end jeg havde regnet med når den var ny, men skidt nu med det.


    Når jeg går ind i bios for at se om HD'en bliver fundet skriver den følgende (Bios boot):


    1: IDE 0: WDC WD1600BEVE-00WZT0-(PM)
    2: IDE 1: DVD (Gider ikke skrive hele navnet)
    3: PCI BEV: Realtek Boot Agent
    osv. osv. osv


    Lyder IDE 0 ikke rigtig nok? Når jeg prøver at installere Windows så går den fint nok igang, men ca. 20 % inde i formateringen går den bare ud... Når jeg så tænder igen så skriver den at der var en fejl i installationen af Windows. Og efter lidt tid slukker maskinen af sig selv igen...


    Hvad kan jeg gøre?


    Jeg takker, men er du sikker på rammene virker? Der er to ramporte, er du sikker på den har 2GB ram kapacitet på én? Skal jeg ikke have 2* 1GB i stedet for 1 *2GB?

    Jeg har fået en bærbar hjem, der skal formateres.


    Computeren er enormt langsom om at starte op og den viser en "Generic Host Process for Win32 Service" boks hver gang. Den kan gemmes væk og maskinen kører fint. Hvis man imidlertid lukke boksen ned går computeren i stå.


    Når jeg prøver at formatere computeren kommer den igang med selve opstartsfacen af cd'en, men lige pludselig slukker maskinen.


    Nogen der har nogle forslag til hvordan jeg kan få lortet formateret, så jeg kan starte forfra, eller evt. en løsning på mit problem. Er det virus, eller HDD'en der er brændt af?

    Som titlen indikerer så har jeg et problem med at finde den korrekte driver. Har søgt både på Microstar og MS 7060 driver, men ingen af dem giver mig den driver jeg tror jeg skal bruge...


    PT har jeg ingen lyd grundet manglende drivers og da det er onboard går jeg udfra det er bundkortet jeg skal opdatere.


    Kan nogen hjælpe?

    Jeg sidder med en computer jeg ikke vil ofre alverden på, men som alligevel trænger til en lille omgang...


    Jeg har:


    Microstar MS-7060 Bundkort
    Intel Pentium 4 3,20GHz
    2x 512MB DDR Ram PC3200 200MHz
    NVIDIA GeForce FX-5600
    350W Strømforsyning
    Køler der larmer af skidt til.


    Jeg SKAL have skiftet køleren, hvilken skal jeg skifte til, altså hvad passer til mit bundkort/processor eller whatever det skal passe til. Skal jeg skifte bundkort, Ram, Processor eller lign ud også?


    Jeg vil, som sagt ikke ofre alverden på opgraderingen da jeg har en bærbar også, jeg skal primært bruge den til at surfe og spille Football Manager 08...


    Mit eget bud er at jeg skal have fordoblet antallet af Ram, eller måske mere hvis det kan lade sig gøre? Men det jeg er lidt død i er om jeg skal skifte bundkort eller om det er nok med Ram og køler?

    Som titlen indikerer så har jeg et problem med at finde den korrekte driver. Har søgt både på Microstar og MS 7060 driver, men ingen af dem giver mig den driver jeg tror jeg skal bruge...


    PT har jeg ingen lyd grundet manglende drivers og da det er onboard går jeg udfra det er bundkortet jeg skal opdatere.


    Kan nogen hjælpe?

    Der kommer lige yderligere 4 spil på:


    Pro Cycling Manager
    Pro Cycling Manager 4
    Commandos 3: Desination Berlin
    NHL 2002 (EA's)


    Så nu er hele Cycling Manager serien på plads, på nær de to nyeste PCM 2006 og 2007, som jeg ikke vil sælge, medmindre nogen er interesseret i hele serien for 650,- (Der mangler Cycling Manager 1, altså det første i serien, jeg har det et sted, og hvis jeg finder det så ryger det naturligvis med i de 650,- for Cycling Manager Serien)


    Men bud på hele skidtet samlet - PCM 2006 og 2007 er fortsat 200,- fra start.

    Står i med et barn på værelset eller i maven, så har jeg et sandt helvede af spil, i original embalage, som sikkert ville kunne glæde andre mere end mig.


    Alle varer står i Silkeborg og kan man ikke afhente betaler I fragten oveni budt pris. Altså er jeres bud EKSLUSIV fragt, husk lige på det, når i køber.


    Lad os se på sagerne. Først PC spillene:


    Microsoft Windows Millennium Edition (Dansk sprog, kasse medfølger)
    Soccer Compilation: Actua Soccer 2 og Premier Manager 97 (Sidst nævnte underholder stadig, PC Best Buy æske)
    The Biggest Names, The Best Games 2: FIFA 98 Road to world cup, Need For Speed III: Hot Pursuit, Die Hard Trilogy, Tiger Woods 99 PGA TOUR Golf, Future Cop: L.A.P.D. og Trespasser (I én og samlet box, mange timers underholdning i alle genre)
    FIFA 96 (Original Embalage, genial klassiker for enhver fodboldentutiast)
    Football Glory (Original Embalage. Nærmest en kopi af Sensible Soccer, men et spil der har opholdt min ungdom morgen til aften)
    Sim City (Fantastisk spil, alle bør eje denne klassiker, medfølger Original Embalage fra Interplay)
    UEFA EURO 2000 (Original Embalage, et must have for fodbold fanatikerne, EA Sports)
    Championship Manager 00/01 (Igen et must have for fodbold fanatikerne og min personlige favorit, Original DVD Emballage)
    Cycling Manager 2 (Original DVD Emballage, fantastisk serie, som også har taget uhyggeligt meget af min fritid)
    Cycling Manager 3 (Original DVD Emballage - Samme, som forgængeren blot opdateret og udviklet)


    Det var spillene, der ligger formentligt flere, som man kan få med ved afhentning, hvis jeg finder dem i rodet.


    Så kommer vi over til VHS filmene, alle i original emballage:


    Casper & Mandrilaftalen 2 (Skulle der sidde en stakkel uden DVD afspiller er her muligheden...)
    Kongeriget (Søs og Kirsten, ganske udemærket underholdning, inkl. Dichael m.f.)
    James Bond: 007 The World Is Not Enough (Must have for James Bond fansene)
    Mumien (Ganske udemærket film)
    Lidt til Børneværelset:
    - Mads og Mikkel (Hvad skal man sige? Et absolut MUST HAVE!!)
    - Aladdin


    Film der kan ses, men ikke er prangende:
    Dracula 2001
    U-571
    Lake Placid
    Air Bud
    Operation Ørkenskjold
    Bill Rago
    Flugten Fra Absolom


    Og sidst:
    2x 101 Great Premiership Goals (Gense stjerner, som Ian Wright, Alan Shearer og Matt Le Tissier i deres storhedstid, der er nogle eminente mål på disse Video'er, men er klart til fodboldnørden der mangler underholdning. Det er Vol 3 og 4, så der er selvsagt en 1'er og 2'er også, dem ligger jeg desværre bare ikke inde med.


    Jeg vil helst sælge hele muletjavsen i én samlet bunke så jeg kan få ryddet op, men ellers er det muligt at købe ENTEN filmene eller spillene, de SKAL købes samlet, medmindre man kan afhente, Det skal siges, at hvis man vil købe enkeltvis så sælges de ikke for under 50,- da det er spild af tid at rende frem og tilbage og lave småhandler.


    Så kom frisk med bud, vi starter med 200,- alt under er ikke relevant da jeg kan få 200 hos den lokale brugtkøb/salgs forretning.

    Hvis det bare er fordi den skal være PS2 kompatibel ville det så ikke være bedre at købe en PS3 40GB og en PS 2, det ville du spare 1000kr ved...

    Hold dig fra guitarer til 300,- - Betal hellere det dobbelte, så er du sikret en lyd du kan holde ud i 3-4 år... Hvis du køber en til 300 så vil du, så snart du har lært at spille, bliver hamrende træt af at lyden er så hul og uigennemtrængende. Alle dine solo'er vil lyde forkerte, og dine akkordtempi vil lyde langt fra det du føler det skal, det er samtidig umuligt at synge til fordi klangen er så dyb og diskanten skæv...