Indlæg af Pacman911

    Ja har lige prøvet, satte kun 24 pin til men den sprang igang med det samme. Tænker om der er noget med at PSU er "for ny" om mit bundkort er for gammel generation?

    Hej


    Har lige købt en helt ny Antec TP 650W og når jeg sætter den i kabinettet og kobler alle stik til, drejer køleren på cpu kun rundt nogle få gange(indikerer at der kommer noget power igennem) men så stopper det hele igen. Min gamle intertech sl500W så kører den, men desværre kan den gamle ikke længere trække læsset, computeren går simpelt hen ud som trak nogen stikket.


    Kan noget kobles forkert til?







    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Intertech SL500(480W)/Antec TP650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

    Hej Ebo


    Tak for svaret, men i aftes skete der noget som gav mening. Jeg gik ud og købte mig et nyt bundkort(200kr nyt men uden æske og div) satte det i og kunne slet ikke få gang i dyret, brugte et par timer på at få det til at starte og tjekke ledninger osv. på et tidspunkt slog det mig at der lugtede en lille bitte smule, tillagde det dog ikke det store da jeg har min nye antec fra en kollega der har købt ny, men det slog mig at hvad nu hvis den nye/gamle psu var ved at stå af og det var derfor. Så endnu engang ud med psu og i med den gamle, power on og der var strøm:-) nu kunne jeg imidlertidig ikke få den startet op uden BSOD men det var jo også et nyt MB, så her måtte jeg også tilbage til udgangspunket og skiftede også dette til det gamle, og så kørte alt, med undtagelse af at den igen går ud ved belastning, derfor prøvede jeg at fjerne den helt store strømsluger, grafikkortet, og igang igen med kun onboard kortet(128mb dedikeret) og selv om det er totalt skod, så kan jeg nu starte feks counterstrike, call of duty 4 op og "spille" dem uden den crasher, når jeg siger "spille" er det jo fordi det ikke kører sindsygt godt med det onboard, men det kører uden prob.


    Kan der overhovedet være tvivl om at det nu SKAL være den p.... PSU, jeg kan vel ikke have over set noget nu?

    Hej Igen igen igen


    Tid er gået og jeg har nu anskaffet mig en Antec Phantom 500 med alt dens kvalitet, men ak ak ak nu starter min computer kun lige op for derefter at gå ud som havde jeg trukket stikket, dvs den kørte MEGET bedre i den tid den kørte, men meget hurtigt begyndte den med sit pjat Jeg har gjort næsten alt som i herinde har foreslået, men intet hjælper, og jeg begynder nu at tro at der er en fejl i min CPU som gør at den går ud, virker som om at nu hvor alt spiller kan den simpelt hen ikke magte det. Når jeg er inde i bios inden opstart af win 7 er der ingen problemer og den går ikke ud, men når den starter "rigtigt" cutter den. Er det sidste skridt at skaffe nyt bund og cpu eller kan det være så simpelt at det er win der foråesager fejlen og vil en reinstall mon hjælpe?


    Ked af at forstyrre jer alle igen men er ved at være mega træt i ansigtet af den ......... maskine.

    Hej igen


    Nu har jeg i et stykke tid kørt med en underclocket cpu(som foreslået længere oppe) og den har kørt fint uden at gå ned, men så den anden dag skulle jeg både pakke en film i ipodformat og den stod og DL, og så slukkede den uden varsel, uden bluescreen eller noget, og kom heller ikke op med noget om en uventet lukning da jeg startede den igen, det gentog sig hver gang jeg prøvede ovenstående, men nu har den stået i halvandet døgn og lavet forskellige DL og andre task(dog hver for sig) og har kørt fint, det siger mig at i har ret i forhold til min Psu, så inden jeg ekspress køber en ny, og større, er der så nogen det mener jeg er galt på den?

    Hej igen


    Nu har jeg prøvet at underclocke min cpu, og det er over weekenden til nu kun lykkedes mig at få maskinen til at gå ned én gang, men er i tvivl om det i virkeligheden var min datter der kom til at trylkke på on/off knappen, for da jeg startede den igen spurgte den ikke om jeg ville starte win normalt eller noget, dog siger hun at hun ikke rørte den, men hun er 3 år, så who knows. Men ellers har den kørt uden beklagelse. Betyder det så at det helt sikkert er min PSU eller hvad?


    Og ja jeg har tjekket temp, cpu er på 65 grader.

    Hej igen.


    Nu har min maskine kørt fint i en periode med mine kingston 6400 ram, men har lige for nyligt opgraderet til win 7 ultimate 32, og, HURRAAA, nu er den, igen igen, begyndt at fryse uden videre, feks når intet andet kører udover den spiller musik fra local. Den fryser kun, genstarter ikke og bluescreener heller ikke, fryser og vil intet andet før en genstart. Som nævnt i tråden tidliger foreslog "RTM" at jeg opdaterede bios, men dette kan jeg ikke få til at ske, den vil ikke køre den over en usb-stick og jeg har ikke et floppy drev. Jeg har selv tidligere været inde på at det evt kunne være PSU men tror ikke rigtigt på det mere, da den jo har kørt fint i en periode uden fejl, så efterlader det mig jo med motherboard, ram eller cpu som jeg tror på fejler, men er alligevel rimelig blank, dog er jeg pænt træt af den og tænker nogen gange at den ville gøre sig bedre i comtaineren, men det koster jo også i sidste ende.


    Anyone wiser then me, please shout out:-)


    Tak alle.

    Ok, men burde jeg ikke også sætte gts kortet til og køre en eller anden form for stresstest for der kunne vel også være en fejl på selve kortet selvom det er rimeligt nyt? Hvad ville du anbefale til at lave en sådan test?

    Hej Alle


    Min maskine har gennem længere tid opført sig mærkeligt, lang tid faktisk.


    Den startede med af og til at bluescreene eller bare fastfryse, så skiftede jeg ram, det hjalp i en lille periode så startede den igen, så sendte jeg ram´ene ind til rep, fik dem retur med besked om at de intet fejlede, men at de byttede den alligevel, og den gjorde det stadig, siden har jeg vekslet mellem dem og en 1 gb blok kingston 533 mhz 1,8V. dog gør den det alligevel. Så begyndte harddisken at "forsvinde", ind til forretning og byt til nyt, men med den nye disk fryser den stadig og kører langsomt, dog uden bluescreen. Nu slår det mig så at alt det her måske udspringer et helt andet sted, nemlig PSU, tænker at den måske er for lille og det der virkelig laver problemerne er at den halser efter for at lave nok strøm, for nu har jeg for 17000 gang lavet en reinstal. men uden mit palit kort, bruger bare det onboard gf8200 med 128MB dedikeret, og nu spiller den bare, umiddelbart.


    Hvad siger i er det PSU eller hvad skal jeg snart kigge efter???


    Håber der er en der kommer med det fantastiske råd eller guldkorn, pfh. TAK


    Vista 32
    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU SL500(480W), 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)

    Hej Alle


    Så fik jeg købt mig et nyt kort. Var blevet anbefalet et HD4870, men da jeg kun har en 500w psu og kun 1 6pin connector, var den ikke anbefalet alligevel. Nu har jeg så købt et Palit GF GTS 250 512MB Green Edition, men stor var min overraskelse da jeg installere det og ser at det også har 2 6pin connectorer, anyways, jeg har kun sat den ene i jeg har og det kører fint, får små 10000 point i 3dmark 06 score.


    Mit sp. går så på, hvis det køre fint med kun en 6 pin, hvad skal jeg så med den anden? Tænker at det enten er til OC eller SLI mode. Håber nogen kan give mig en god forklaring


    Maskine:
    AMD 64x2 5000+
    4 GB ram 800MHZ
    Palit GF GTS 250 512MB Green Edition
    500W PSU(kan ikke huske mærke)
    Abit A-n78HD bundkort
    Windows Vista Ultimate

    Damn it, og jeg har "kun" 500W power supply:-(. Nogle andre forslag af gode kort til under en tudse som kan køre godt på en psu 500W???


    Sidder lidt og kigger på Club3d´s 9800GT green edition i enten 512 el. 1024 eller Gainwards ditto, hvad siger i til det når nu jeg ikke kan klare HD 4870?

    Hej Sam


    Det har løst sig selv, mit grafikkort stod af her til morgen:-( men så fandt jeg da buggen.


    Tak for svaret alligevel. Hvad vil du for øvrigt anbefale af grafik under en tusse pt?


    Pacman911