Indlæg af SMLDK

    beamer : Ja ved godt det med usb/wifi dongle , men er sgu lidt smartere at skifte den org ud med en anden , end at have den dims til at rage ud fra siden , men bare min mening :whistling:


    Korvol : Ja ok , kan godt se at det sidder foran under højtaler , jeg takker og ser på om det er til , ellers vælger jeg den nemme , men ikke optimale løsning med en dongle.



    SMLDK

    Nej har jeg ikke.
    Medion er ikke snakkesaglige.
    Ved ikke hvor nemt det er , kan slet ikke finde det , og det er et indstikskort , for har fundet det som reservedel.



    SMLDK

    Hejsa.


    Jeg har en Medion X7820 MD 99085 A-DK .
    Jeg vil gerne have wifi kortet byttet ud med et Dual band som også kører 5 ghz.
    Men jeg kan ikke få fat i en manual som beskriver arbejdsgangen i at skille den ad.
    Og jeg har taget bagpladen af og der sidder ikke noget kort.
    Jeg ved at de normalt sidder under en plade bagpå , i en sokkel med 2 ledninger på , men IKKe på den her model.
    Jeg har forsøgt Medion DK og DE , de har ikke sådan noget , siger de.
    En her som kan skaffe en manual over demontering af den her pc ???



    SMLDK

    Jeg siger tak for info , har ikke besluttet mig endnu.
    Prisen er ikke det væsentlige.
    Det vigtigste er at den ikke bare står af , ved godt der ingen sikkerhed er for noget.
    Har selv haft min WD Green i mange år.
    Men har hørt at de have problemer med dem .
    Og har tjekket WD RED Pro ud , men får man bedre hdd eller bare xtra garanti ???
    Og jeg læste den test , er meget forundret over at HGST vinder , har altid set dem som skrammel , ups.



    SMLDK

    Hejsa.


    Jeg skal have en 4 TB harddisk.
    Det er ikke til NAS , men skal bruges til mediaserver , og dermed køre i snit 4 timer om dagen.
    Jeg har læst lidt med at Seagate har flest fejl og Toshiba færrest og WD imellem.
    Jeg har set på en WD red og WD red pro , men ved ikke om 400 kr mere retfærdiggører den merpris.
    Men hvad med Intenso , kan ikke rigtigt finde info om hvilken type deres er , for tvivler på at de laver dem selv.
    Har pt en WD20EARS 2 TB , som er ca 6 år gammel og har kørt upåklageligt , men ikke nok plads.
    Men ellers andre forslag ?



    SMLDK

    Jeg har nu haft fat i MS i dag , en kvinde.
    Og de var skide ligeglade , det sagde hun ikke , men der var ikke noget at gøre.
    Jeg kunne købe en Windows 10 licens , det kunne hun hjælpe med , men ellers , glem det.
    Lorte firma.



    SMLDK

    Det kan jeg ikke .
    Den org hdd er stået af og kan ikke installere på den , slet ikke komme i kontakt med den.
    Har nu lagt en anden hdd i og hentet windows 8.1 og installeret , men øhhhhhhhhhhhh , det er windows 10 som den lægger ind , og ja det er 8.1 jeg hentede på MS . :boxed:
    Og MS har ikke support i weekenden.




    SMLDK

    Jeg har en bærbar med Windows 8 på.
    Harddisken er stået af og kan derfor ikke finde nøglen.
    Har læst på Microsoft hjemmeside at man skal insdtallere et program på den , så kan man udlæse nøglen , men det er jo lidt svært når hdd er stået af.
    Så er der virkelig ikke andre måder ???????



    SMLDK

    Jeg kom lige i tanke om noget.
    Jeg tog min mobilos og hentede en hastighedstest til den.
    Og det fatter jeg ikke , den kører fuld knald.
    67/2,1.
    Men den kan jeg jo vælge 5ghz forbindelse på , så kan være det , kan simpelthen ikke vælge 5ghz på den bærbare og min stationære , eller rettere , har ikke den valgmulighed.



    SMLDK

    For 4500 kr kan du samle en ny , ikke toppen af det ypperste , men stadig en god maskine .
    Som en skrev , en ny psu er nok en ide.
    Det er små 750 kr.
    SSD disk er langsom , efter hvad jeg kan læse på nettet.
    Resten er rimeligt , men kan ikke trække nyeste spil.
    Så hvis du vil ofre 4500 kr , så tjek nettet hvad du kan få for de penge.



    SMLDK

    Gav YouSee helt op på den ide med at dele din trådløse båndbredde med det offentlige? Kan da huske der var en del postyr og klager over det i sin tid.


    Og glem nu ikke at trådløse standarder halter efter kabel - Du skal over N for at få 100mbit (i teorien). Og for hver enhed der er koblet på ryger hastigheden yderligere.



    hejsa.


    De fik et alternativ , enten fixede de problemet eller jeg ville kun betale for det jeg fik.
    De kom så og skiftede modem til C6250.
    Det har så virket indtil et par uger siden.
    Nu er den så gal igen , nærmest værre end før.
    Kan køre max 21 på trådløs , men 67 på kabel.
    Men kan da ikke tro at det skal være sådan.
    Og jeg kan sætte bærbar lige op ad router og det hjælper ikke en disse.
    Jeg mener ikke at jeg skal køre kabel , eller have en extender for at køre mere end 21?


    SMLDK

    Ang den router fra Yousee , C6250 , den kører både 2.4 og 5 ghz , men jeg kan ikke vælge den ene frem for den anden på mine pc.
    Og det er da utroligt at den kun kører max 20 , hvor min linie er en 60 , og router står på et bord , 5 meter væk.



    SMLDK

    Hejsa.


    Jeg har et rigtigt træls problem med min hastighed på netværket.
    Jeg har Yousee og en 60/2 , ifølge min regning.
    Jeg har bøvlet rigtigt længe med at få den hastighed , den er der på kabel , men ikke trådløst.
    Til sidst fik jeg dem ud og skifte router og så har det kørt upåklageligt , indtil for et par uger siden.
    Nu er min hastighed tilbage på 15 til 25.
    Så nu kommer mit paranoide spørgsmål , kan udbyder skrue på den trådløse hastighed ?
    Jeg er ved at gå ud af mit skind over dte pis.



    SMLDK

    Zanzas :


    Wauvvvvvvvvvvvvvv , du opretter bare en profil og første post kun for at komme med en dumsmart bemærkning , ja det siger så mere om dig end mig , eller er det en fake profil fordi du ikke tør bruge din rigtige tweak profil ??? tsk tsk tsk


    Nu ved jeg godt hvordan Google funker og kan også engelsk osv osv .
    Men det jeg ville vide var om en havde tips eller en guide til de ting som mange mennesker synes er besværligt eller træls på windows 10 .
    Da windows 8 og 8.1 kom var der danske guides til nogle ting.
    Som der eks er guides til mange andre ting herinde.
    Men til tider virker det som om at man herinde bruger mere tid på at høvle folk ned.
    Der er noget som hedder : der findes ikke dumme spørgsmål , kun dumme svar.



    SMLDK

    Hejsa.


    Jeg har problemer med Yahoo på windows 10.
    Når jeg skal skrive en mail så autogemmer den hvert minut , ret irriterende da det så tager en krig at skrive.
    Har Googlet det og flere har problemer , men kan ikke rigtig finde løsninger.
    En herinde som måske ved noget , har en løsning.



    SMLDK

    Hejsa.


    Er der en side med tips og tricks ang windows 10 ?
    Jeg tænker så som deaktivere autoupdate , ved dog hvordan .
    Men ting som får win10 til at køre som man evt selv vil.
    Jeg har eks en bærbar og når jeg vil ind på enkelte sider og skrive mail i Yahoo , så fryser den , i et par sekunder .



    SMLDK