Indlæg af LunD^

    Det er bla. gaming men spiller kun spil som CS, CSS, Fifa13 , spiller ikke de mere krævende spil og tror heller ikke jeg kommer til det. Jeg er udpræget CS nørd med lidt interesse for fodbold. :)


    Så den kører det faktisk fint nok som den er nu, men det er jo altid sjovt med nyt hardware og den er jo ved at være gammel. :)

    Hm.. Hvilken CPU skulle jeg evt. gå efter hvis det var, mobo kan man vel få forholdsvis billigt og RAM også. Er det noget I5 eller I7 eller er der bedre/billigere alternativer? Helst Intel. :)

    Jeg ville også have en billig SSD så jeg købte en OZC Petrol, den kørte et par uger hvorefter den begyndte at drille for til sidst at stå helt af (efter 1,5 måned) det kan være uheld, men efter jeg så googler OCZ SSD og ser hvor mange der har bøvlet med dem, fik jeg den ombyttet til en Samsung 830 som var 150,- dyrere men forhåbentlig også mere stabil/holdbar , har dog kun haft den 2 dage så det ved jeg ikke noget om endnu, men den får ros alle steder fra. ;)


    Jeg har så lidt andre problemer et sted i mit gamle system, så den performer slet ikke som den burde men det er ikke diskens skyld.

    Ja det har jeg, kan ikke lige huske hvad den gjorde og hvad den scorede i den bench, men det kan jeg prøve igen.
    OS Optimize ændrede noget Super Fetch og 2 andre ting vidst.

    Prøver lige at teste senere og poste resultatet, men jeg har da googlet nogen test hvor forskellen på om AHCI var til eller ej ikke var SÅ stor, omkring 10% forskel. så den stadig lå omkring 250 i read og write. EDIT: Det er vidst lidt forskelligt fra test til test og stor forskel på hvilke controllere det kører på.


    Der sidder en SATA port for sig selv på MB (SATA7) som er kontrolleret af Marvell , ved ikke rigtig hvad den gør?

    Hm.. :)


    Vil sådan et kort løse mine problemer? Kan du evt. linke til en der er noget værd jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter. Ny mobo kunne jo også være at foretrække, men så er det jo mobo, cpu, ram der skal skiftes og så løber det ellers op. ;)

    Mit board understøtter kun ICH9, der er vidst 2 revisions af det og det nyere har ICH9R.


    Har også flashet til nyeste BIOS. Under SATA controller (eller hvad det punkt nu lige hedder) kan jeg kun vælge IDE, kan på ingen måde finde noget AHCI i BIOS, og har skam været alt igennem. ;)


    Men selvom AHCI ikke er aktiveret burde den stadig være noget hurtigere end en hurtig mekanisk HDD.

    Jeg har installeret "Intel Chipset Drivers" fra MSI Liveupdate hvor den selv scanner og henter de drivers der mangler. Men om der er en anden driver end lige den har jeg ikke undersøgt.


    SSD havde den nyeste firmware fra fabrikken, undersøgt med Samsung Magician Tool.

    Hello fellow Tweakerzzzz.. ;)


    Så har jeg problemer igen..


    Har netop fået mig en SSD til min computer, og installeret ren Win7 install på den, og alle drivers (svjv.)


    Jeg kan mærke SSDen er hurtigere end den gamle HDD men ikke MARKANT hurtigere. Har så kørt en AS SSD test på den, og den scorer ret sølle score.


    Nu er jeg ikke lige hjemme og kan oplyse det eksakte med det er noget i stil med 140 i read og write. Min gamle HDD ligger omkring 100-105 i de tilsvarende, og total score fik den 150 eller sådan noget lignende.


    Det er jo ikke særlig imponerende for en SSD og min Windows boot er heller ikke meget hurtigere end normalt. (Starter windows billedet tager omkring 20sek. at komme igennem)


    Mit board kan kun køre SATA2 og har ikke AHCI understøttelse, men derfor burde den stadig ligge over 200 read/write ville jeg mene.


    SSDen er en Samsung 830 og før den havde jeg i kort tid en OCZ Petrol men den døde efter et par uger og den var nogenlunde lige "langsom".


    Nogen ideer?

    Ja jeg kan se Samsung har fået god omtale alle steder fra og som en af de mest stabile.
    Crucial M4 skulle også være rigtig god og i nogenlunde samme prisklasse som Samsung.


    OCZ kan jeg se rigtig mange har haft problemer med, så det ved jeg ikke helt om jeg har mod på.


    Kingston SSDNOW 200 er 200kr,- billigere for 128GB. den er godt nok langsommere i tests men skulle derudover stadig være et godt drev?

    Hej Tweakz.


    Jeg har besluttet mig for at jeg vil købe en SSD harddisk til min dog lidt ældre PC.


    Jeg spiller ikke så krævende spil så FPS har den rigeligt af indtil videre, men opstart af Windows og indlæsning af filer, programmer osv. ville jeg gerne have lidt fart på.


    Disken skal nok være min. en 90GB. model, jeg har 55GB brugt på mit C: nu, så en 60 bliver for lille.


    Havde faktisk besluttet mig for Kingston SSDNOW V200 , men er der andre der er bedre? (jeg kan nok ikke mærke forskel i min ældre PC, men kan jo være jeg opdaterer den i fremtiden)


    Så billig som muligt, men noget der virker. :)

    Hej Tweakers.


    Jeg har gået og luret lidt på de hersens SSD harddiske, og tænkt at den kunne være lækkert med sådan en. Har også set nogen Youtube klip hvor man ser hvor stor forskellen er på opstart og indlæg af programmer.


    Derfor overvejer jeg om jeg kan udnytte sådan en, med mit halvgamle system.


    Kan se jeg har brugt 60GB af min system disk nu, og regner ikke med at skulle bruge meget mere, så tænker en 128GB kunne være fin, det er bare til styresystemet jeg vil bruge den, og de enkelte spil jeg spiller.


    Har kigget på Kingston SSDNOW som skulle være rigtig hurtig og forholdvis billig, men får jeg noget ud af det med mit system, og understøtter mit bundkort i det hele taget sådan en?


    Tak. :)