Indlæg af teis


    Her er grunden til at du ikke skal købe et gtx 960.
    https://www.youtube.com/watch?v=UaVItZDQAV0


    I nogle spil er gtx 960 endda lidt langsommere.


    Har du kigget imod et r9 380?

    Har sgu lidt svært ved at gennemskue den video? Hvad er det der er så slemt?


    Havde kigget lidt på et R9 men så nogle reviews, hvor der var ret meget tearing i grafikken. Hvilke kort vil du anbefale i nogle samme prisklasse? Troede egentlig det GTX EVGA 960 var rimelig godt, synes reviews var gode...

    Tak for alle svarerne! Jeg venter lidt med at opgradere hele maskinen og nøjes med grafikkort i den her omgang :)
    Nu sidder jeg og kigger på de forskellige GTX 960 kort, er der nogle forskel på hvem der har "lavet" det?



    Mht til 144Hz skærm hvad ville i vælge? Har fundet en BenQ, der er så to forskellige modeller XL2420Z, og en XL2411Z forskellen er så vidt jeg kan se, kun om den har display port i stedet for HDMI. Rent visuelt hvor meget synes i så displayport giver? Er det de ekstra kroner værd?


    Mvh


    Du burde sagtens kunne hente flere FPS i CS:GO. Som standard udnytter CS:GO kin 2 kerner. Men en kommando kan den udnytte 4 kerner.

    Det er med - thread 4 korrekt (kan man ikke bruge thread 6?)? det bruger jeg. Jeg har fået min maskine op på 200fps ved at rode med loading indstillinger og opløsning er sat ned+sat alt på low.


    Men ville egentlig gerne kunne kører det med høj grafik og uden at se de drops der er nu :) Så lige nu går jeg og overvejer om jeg burde købe et GTX 960 eller om det bedre kan betale sig at købe en I5 4690K + motherboard og grafikkort ( er lidt i tvivl om jeg evt kunne bruge 960 der).

    Hvor gammel er den PSU?

    Den er købt med resten af maskinen så den er 2 år gammel. Umiddelbart har jeg ikke selv rodet med OC før. Derfor er jeg lidt i tvivl om det er noget jeg skal give mig i kast med :)


    mht. fps jeg kan faktisk heller ikke selv forstå det, men min maskine er blevet virkelig sløv her det sidste ½ års tid ca(selvom der er geninstalleret windows og skiftet til ssd).


    Det kunne godt være jeg "bare" skulle kigge efter graffikkort så. Hvis resten af mit setup ikke er total forældet :D

    Hejsa.


    Jeg synes efterhånden min stationære slæber lidt efter, overvejer hvad der bedst kan betale sig, opgradere eller helt nyt.


    Her er det information jeg lige kan finde omkring min nuværende pc:


    Kabinet: CM Storm scout 2
    Motherboard: Gigabyte 970A DS3
    CPU: AMD FX6100 3.30 ghz
    CPU køler: Zalman CNPS7X
    HDD: Samsung 830 ssd 120gb, samt Samsung 500gb hdd
    Ram: 8GB G skill Ares 1.50V 1866MHz
    GPU: Radeon HD 7850
    PSU: Cooler master MX lite 600W


    "Ønsker" i forhold til opgradering, eller hel ny maskine.

    • Beholde nuværende kabinet
    • CSGO skal helst køre på 200+FPS konstant (ligger på 100 nu, indtil der sker noget så falder den til 50-60fps)
    • Så støjsvagt som muligt
    • Genbrug af så mange dele som muligt (f.eks PSU og CPU køler)
    • Hvis det skal være en hel ny maskine, vil jeg helst have Intel og Geforce

    Ikke over 6000kr (helst gerne så billigt som muligt)


    Jeg er i tvivl om det overhovedet kan betale sig at opgradere min nuværende maskine, den er efterhånden gammel :whistling: men samtidig kunne det være lækkert at slippe for at bruge alt for mange penge..


    Tror nogle gange min "bottleneck" er mit grafikkort men jeg er ikke helt nok inde i tingene til at være 100% sikker på det.
    har i nogle bud? Skriv endelig hvis i skal bruge mere information omkring den gamle maskine eller mine ønsker.
    På forhånd tak for hjælpen!
    :rules:


    Mvh.

    davs i stuen. håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig.
    min vens, far vil gerne kunne se HD film på sin arbejdscomputer; her er spec's på den;


    dell dimension 8400 windows xp 32bit version.


    intel 925x express chipsæt med ich6-r


    p4 processer 3,ghz 800mhz fsb


    pci express x16 128mb ati radeon x300 se


    160gb hd


    4x 1 gb ram


    350W power supply.


    kravene til det nye graffikort er;


    under 1000kr,-


    så godt som lydløst.


    kunne vise full HD uden det "hakker"


    jeg har selv kigget lidt rundt og har nogen foreslag til hvad det kan blive. men i er nok mere inde i tingene og håber i kan hjælpe mig lidt!


    asus eah4350 (1GB) kan ses her;


    3650HD kan ses her:


    det sidste er vidst ikke lydløst. hvad siger i til det? kan det gøres bedre?

    hehe efter lidt panisk søgning rundt i gemmerne fandt jeg ud af der fulgte 2 af de her ledninger med.


    også kiggede jeg lige lidt på min strømforsyning og så der var plads til to 6 pins stik.


    så nu virker det hele, grunden til jeg blev overrasked var at jeg troede man kun skulle bruge en ledning til begge strøm forsyninger på graffikkortet. også skulle den få strømmen fra det lille 2 bens stik.


    men problemet er løst nu. tusind tak for hjælpen.


    :$

    hej tweakers nu har jeg endelig modtaget mit radeon 3d 4890 graffikkort MEN det kræver 2x6 pins strøm tilslutning?


    problemet ligger i at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal give den det.


    den 2x6 pin ledning der fulgte med min power supply(corsair 620W) ser sådan her ud [Blocked Image: http://www.pleasureandpain.info/pci-e.jpg]( i den modsatte ende er der endnu et 6pins stik.


    På mit bundkort kan jeg ikke se hvordan jeg nogensinde skulle kunne tilslutte den? den er jo åbenlyst heller ikke lang nok til at nå tilbage til selve power supplyen?


    Så hvad gør jeg? understøtter mit bundkort bare ikke 2x6pins graffikkort?


    håber der er nogen der kan hjælpe :$ kan ikke finde ud af om jeg er komplet idiot eller hvad?


    mit system info kan jeg også lige give jer bare for en sikkerheds skyld:


    E8500 C2D


    gigabyte ep45-3ud bundkort


    2x2 redline mushkin ram


    power supply corsair 620W


    radeon 4890 clud 3d graffikkort hvis jeg kan tilslutte det :D


    Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig!


    MVH undertegnede.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af MadsHilde


    Ja, det der ser faktisk rigtig fornuftigt ud. Det vil jeg stærk overveje. Tak


    undskyld jeg lige hugger tråden, men har et spørgsmål følger blæserne med? eller skal man købe dem ved siden af ?