Indlæg af Williamn

    Hej!


    jeg har et problem med en wireless d-link 524 router.. problemet er at den automatisk slår det trådløse netværk fra hver eneste aften omkring 21:30-23:00 og så tænder det igen om morgenen.


    det er ikke bare net forbindelsen som ryger, det er hele det trådlæse.. og hvis jeg laver en /ipconfig når den er slået fra så siger den bare at der ikke er nogen dhcp server (eller ngoet i den stil)


    det lyder måske som om det bare er en indstilling.. men jeg har kigget på alle indstillingerne og har ikke kunne finde noget.. plus det er lidt underligt at det ikke er præcis det samme tidspunkt den slår fra..


    nogen ideer ?

    problemet er jeg ikke lige har fundet ud af hvordan jeg gør det..


    jeg har min gamle bios liggende på cden.. men både asus updater i windows og asus ez flasher vil ikke flashe den fordi den er ældre end den jeg har på nu.


    nogen ide til et program som vil gøre det?

    Jeg updated min bios til den nyeste (0805).. og nu gider den ikke slå intel speedstep og C1E fra i bios..


    jeg kan vælge det fra.. men så når den genstarter og jeg går ind og kigger så er det slået til igen :|.. som om den ikke gider rigtig at gemme det.. dog gemmer den ting inde i menuen hvor man kan ændre på timings og FBS osv.. kun i den der menu med speedstep og det andet hvor den ikke gider.


    nogen ideer?

    jeg har brugt min dag på at samle min nye pc.. bestående af et asus p35 motherboard og 2gb crucial ddr2 ram 6400, q6600 cpu og sidst et point of view 8800gt kort.


    men da jeg tændte for pcen ommer der bare en høj hyletone og så sker der ikke noget.. prøvet så at pille kortet ud og væk var tonen.. så problem er ved kortet.


    har nu prøvet med at sætte mit gamle graffikkort i (7600gt silent) og der starter den uden problemmer..


    Tyder det på at jeg har et defekt kort :( ?.. ved nemlig ikke rigtig hvad jeg kan gøre andet end at gentagende gange tjekke om det sidder rigtigt i.

    god tråd.. står nemlig med en Q6600 som jeg snart skal sætte til noget nyt hardware.. og der er jeg jo også interesseret i at OC.


    men har et spørgsmål.. hvad vil i sige er en forsvarlig temperatur at have sin cpu liggende på?

    Nu hvor de nye quad cores er blevet forsinket ind til starten af marts (læste jeg på hardware online), har jeg meget overvejet at købe en Q6600 (G0 stepping) og så gå efter at overclocke den mindst til omkring de 3ghz (det er et relistisk nok mål ikk? :p).


    men i bund og grund.. ville jeg skyde mig selv i foden virkelig meget hvis jeg ikke ventede de 2-3 måneder?


    (sidder med en 3800+ 64 amd singel core som jeg er lidt træt af efterhånden :p)

    hej, jeg søger et antec p180 eller 182 kabinet i god stand..


    vil give 450kr


    nogen der ligger inde med sådan et?.


    helst gerne her på sjælland

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-


    Så kører du vel også 64bit, ellers vil 4GB alligevel ikke blive udnyttet ;)


    Men idag koster 4GB PC6400 som kan clocke rimeligt trods alt ikke alverden. Hvor stort et dit budget til ram Williamn ?


    hov ja undskyld kan godt se jeg skulle have givet lidt mere information.


    men altså jeg køre med XP 32bit.. vidste ikke helt jeg skulle bruge 64bit versionen for at kunne udnytte 4gb ram.. er der stor forskel på at køre 64 i stedet for 32bit hvad angår ydelse af spil og programmer? (ved der vist kan være lidt forskel mellem de forskellige versioner af vista).


    skal bruge ddr2 .. og lad os for sjov sige at jeg bare kunne installere 64bit versionen hvis det var nødvendigt.


    men dem jeg kiggede på var 2x http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=138806 som billige ram.. dyre ram har jeg ikke rigtig forstand på.. har i nogle anbefalinger af gode men forholdsvis billige ram? (har vist hørt godt om ram fra corsair og ocz).. mit budget er ikke voldsomt stort.

    hej


    Jeg tænkte på hvad får man mest ud af.. købe 4x1gb billig ram (kingston valueram) eller 2x1gb dyre ram ?


    jeg gamer en del og laver krævende ting som cubase med mange plugins (musik program) og vil måske også lege lidt med noget 3d animation.. og har planer om at begynde at overclocke når jeg får mit nye gear til januar.. så det skal helst kunne klare det.


    hvad kan du i anbefalde af "dyre" ram? (hvis det er altså er svaret)