Indlæg af vCor

    Angående "The Hills Have Eyes" så vil jeg anbefale Wes Cravens udgave fra 1977. Den er bl.a. ude i en lækker to disc fra Anchor Bay.


    Ellers må det her betegnes at være Memento Mori og Kairo der ligger i toppen af poppen over gysere her. Bare amerikanerne ikke voldtager dem lige som "The Grudge", "The Ring" og "Dark Water". Et af de bedre nyere amerikanske resultater synes jeg er "The Amityville Horror". Den nyere udgave er faktisk bedre end originalen som jeg ser det. Og så er der jo altid klassikerne som "Psycho" og "IT"... Hostel og de to Saw film er også ganske udemærkede synes jeg, men de har slet ikke de rette gyser-elementer til at jeg vil betegne dem som 'skræmmende'. Lidt mere ala europæisk horrer, hvis jeg skulle sætte en label på det, der ikke indbebærer thriller. Næsten det samme gælder for "The Hills Have Eyes" som jeg opfatter den


    Nå ja og så Crossroads med "Britney Spears". En anden form for gyser, men man er bange for at sætte en ny dvd i sin afspiller af frygt for hvad der vil komme ud af billederørerne :))

    Jeg er bevidst om at s-a-n-g-e er ikke udtales artist eller genre. Desuden er jeg også klar over overgenrer som techno, rock, hiphop, house, rnb, dance, trance og country består af en masse undergenrer. Derfor er genrer ikke noget jeg kan udtale mig om. Jeg kan sige hvilke jeg bryder mig mere om end andre, men da jeg ikke har hørt alt musik der findes eller bare inden for en enkelt genre for den sags skyld, så har jeg svært ved at udtale mig om det.


    Desuden er jeg ikke fyldt med had for sange. Til gengæld hader jeg mere stationer som The Voice (og deres latterlige tv-kanal), Boogie, lokalradiostationer samt de stupide mennesker der sluger det de siger til sig. Der er så mange falske folk ude på de danske diskoteker og i pladebutikkerne. Lige nu er dette nummer "hot" så det hører jeg da også. Jeg skulle nødig få min egen mening om hvilket musik, _jeg_ synes der er godt eller ej. Der er jo sjovt at kunne lide det samme som andre så vi fortsat kan forvandle Danmark til den clubbing-cultur-forladte land med sing-along-zombier det er, hvilket udemærket forklarer hvordan Jomfru Ane Gade i Aalborg kan rende rundt. Hvis jeg endelig skal sige hvilke sange jeg særdeles har udviklet et influenzaforhold til så bliver det:


    Rihanna - Pon De Replay og SOS. Det er de to jeg har hørt og desuden kendte hun ikke den sample fra Soft Cell hun bruger i SOS, da det stykke musik er ældre end hende. For mig viser det manglende interesse, bare hun tjener penge. Hendes personlighed har en negativt ladet identitetsværdi hos mig og det tiltaler mig ikke. En dårlig oplevelse af personer forbindes ofte med hvorledes man fortolker musik.


    Jessica Simpson - Angel. En så skinger og toneskæv coverudgave af en sang skal man lede længe efter. Det kammede helt over til MTV Music Awards 2004. Og sørme om hun ikke fortsatte med at voldtage sange på ubønhørlig vis da hun tog Nancy Sinatras klassiker og lavede en tvivlsom playback udgave af den.