Indlæg af gmtgmt

    Hej Tweakers


    jeg har for lidt over en måned siden samlet en ny computer men nu har jeg lidt problemer. jeg køre med 3 HDD 1 Sata og 2 ATA. nu er har begge mine ATA HDD problemer og de er virkelig irreterene ;( min ene en Maxtor 120 GB Diamoundmax plus 9 ATA 133 begyndte at spasse ud på en underlig måde min computer kørte voldsomt langsomt og HDD tænkte som bare pokker hvor den stoppede og kørte normalt i 10 sec og der efter starte igen med at tænke så man virkelig kan høre det det bliver den ved med hele tiden :ohmy: når men jeg tager backup af alt data og fra kobler den så virker computer uden nogle problemer ind til nu. min anden HDD en Maxtor 80 GB Diamoundmax plus 9 ATA 133 gør næsten det samme, computeren start fint og køre normalt indtil jeg er logget ind så starter HDD på at tænke som en gal og den bliver ved og ved, windows fukker ingen programmer svare og så går windows kold og så skal computeren gendstartes.
    men når jeg fra kobler den HDD så virker den fint intet problem over hovedet.
    lige nu køre jeg kun med SATAen men da jeg skal bruge de andre vil jeg gerne have fundet fejlen. de andre 2 virker perfekt i andre computere så jeg tror det er Windows Messigt da det er kun i windows den laver ged i det :pokey:

    davs


    dette er gået over mine computer evner så må høre experterne om hjælp 8o


    jeg har nu de sidste 3 dage slåset med min computer og det går mig virkelig på nerverne :boxed:
    der er hele tiden noget der ikke virker korrect X(
    så igår aftes lukkede jeg den ned da jeg var ved at gå til køjs men så her i morges da jeg skulle bruge den fik jeg "the blue screen of death" så installered jeg windows på ny men nu har jeg et nyt problem som virkelig irretere mig når den har stået et stykke tid måske 30min så kommer dette
    [Blocked Image: http://i271.photobucket.com/albums/jj125/gmtgmt/Unavngivet.jpg]
    [Blocked Image: http://i271.photobucket.com/albums/jj125/gmtgmt/123.jpg]


    jeg trykker undlad at sende og der efter går windows tilbage til classic look gammel grå i få sekunder og så går den tilbage til windows xp blå men så forsvinder min lyd driver og kommer ikke igen før jeg genstarter windows
    har kørt virus og spyware scan men ikke noget fundet
    Hvad kan problemet være og hvordan løser jeg det :pokey:


    det var det ene problem


    mit andet problem er at vær gang jeg genstarter computeren rest eller på genstart knappen i windows start menu kan den ikke finde nogle netværks forbindelse før der er gået 20-30min eller vis jeg deaktivere og aktivere igen så kommer den igen
    det er kun når jeg genstarter lukkes den ned og startes op igen på power knappen så er der ikke noget problem :ohmy:



    Help guys and gals :T

    jeg har lige samlet et mindre media center til mig selv men kan ikke få det at virke ordenligt
    computer virker fint men når jeg kopler den til TVet så bliver den sort hvid har haft det til at virke før hend på samme måde
    kortet er et
    Inno3D Tornado Geforce 4 TI4200 DVI 64MB TV Titanium AGP
    køre via et 4 polet stik ind i et omformer stik så det bliver om dannet til scart stik


    nogle idear til hvad der kan løse problemet :idea:
    har prøvet med andet AGP kort men virker stadig ikke :pokey:

    har alt dette som jeg godt vil af med da jeg ikke bruge ret meget tid på at lave computer mere
    det kan godt sendes men det er dyrt omkring 200kr :ohmy: så vil helst have det hentet i kalundborg


    STAND UKENDT = IKKE TJEKKET VIDES IKKE OM DET VIRKER
    BUNDKORT STARTER OK = BUNKORTET BOOTER MED SIKKERHED TIL BOOT UP SCREEN MEN OM DET KAN BOOT EN HDD/DVD/CD/FLOPPY ER UKENDT
    GRAFIKORT STARTER OK = GRAFIKORTET STARTER UP MED BUNKORTET HVOR GODT DET VIRKER VIDES IKKE



    SPAC eWALKER MV42V1.3
    CPU INTEL PENTIUM 1.8GHZ/256/400/1,75V
    KØLER INTEL ORGINAL
    STAND UKENDT


    SPAC eWALKER MV43V3.1
    CPU INTEL CELERON 1.5/128/400/1.75V
    KØLER INTEL ORGINAL
    STAND UKENDT


    ASRock K7VM2
    CPU AMD ATHLON AX2000DMT3C
    KØLER SPIRE KOBBER
    STARTER OK


    GIGABYTE GA-7VKMP REV 3.4
    CPU AMD SEMPRON SDC2800DUT3D
    KØLER AMD ORGINAL
    STARTER OK


    ASRock K7VT4A+ MED BAG PLADE
    CPU AMD ATHLON AXDA2600DKV3D
    KØLER UKENDT
    STARTER OK


    MSI MS-6340 VER:1
    CPU AMD DURON D700AUT1B
    UDEN KØLER
    128MB PC100 IBM RAM
    STARTER OK


    ECS ELITEGROUP P4S5A/DX+
    CPU INTEL CELERON 2.0GHZ/128/400/1,525V
    KØLER UKENDT
    STAND UKENDT


    ECS ELITEGROUP K7S5A PRO REV : 5.0
    CPU AMD ATHLON A1000AMT3B
    KØLER THERMALTAKE
    STATER OK
    HAR ET HAK OVEN PÅ NETSTIK PORTEN


    MSI DDR 645 ULTRA MS-6547 VER: 1
    CPU INTEL PENTIUM 2.66/512/533
    KØLER INTEL ORGINAL
    STAND UKENDT



    RAM (STAND UKENDT)
    SD-RAM


    64MB X 1 (SAMSUNG)


    128MB PC133 X 13


    128MB PC100 X 2


    256MB X 6


    512MB X 1


    DDR-RAM


    128MB X 1


    256MB X 2


    GRAFIKORT ALLE AGP


    Inno3D Tornado Geforce 4 TI4200 DVI 64MB TV Titanium AGP (STAND UKENDT)


    NVIDIA Geforce 3 64MB AGP (STAND UKENDT)


    NVIDIA RIVA TNT2 32MB AGP (STAND UKENDT)


    Inno3D Tornado GeForce 2 MX-400 32MB AGP VA (STARTER OK)


    NVIDIA GeForce 2 MX-400 64MB (STARTER OK)


    WinFast GeForce 2 MX-400 64MB (STAND UKENDT)


    3dfX Voodoo 5 64MB (STARTER OK)


    MSI MS-8806 NVIDIA RIVE TNT2 32MB (STAND UKENDT)


    MSI MS-8826 GeForce 2 MX-400 64MB (STAND UKENDT)


    CHAINTECH GeForce 3 Ti200 128MB (STARTER OK)


    NET KORT


    10/100MBIT (STAND UKENDT) X 3



    BLÆSER


    THERMALTAKE SMART FAN II 80MMX20MM


    THERMALTAKE TT-801 5A 80MMX10MM


    THERMALTAKE TT-802 5A 80MMX20MM


    3 GITRE 2 GULD 1 CHROM 80MM


    2 P4 CPU KØLER


    CPU'ER


    AMD ATHLON AXDA2400DKV3 (STARTER OK)


    AMD DURON D600AST1B (STARTER OK)


    AMD ATHLON AX1800DMT3C (STARTER OK)


    INTEL CELERON 1.7GHZ/128/400/1.75V (STAND UKENDT)


    Start Pris 500kr
    Byd Byd Byd Byd Byd :cheers:


    bliver det ikke solgt her inden søndag ryger det på Qxl bliver det heller ikke solgt der ryger det på genbrugen


    sælges helst samlet men kan godt sælge noget af det løst men kun vis det er nogle ordenlige bud der kommer :9xo


    Billeder
    http://i271.photobucket.com/al…y%20computer/HPIM1961.jpg
    http://i271.photobucket.com/al…y%20computer/HPIM1970.jpg
    http://i271.photobucket.com/al…y%20computer/HPIM1975.jpg


    :cheers:

    jeg skal bruge lidt hjælp jeg skal have noget et nyt bundkort og cpu til min com men kravet er det er minimum 2.0ghz og der ER AMD cpu og MSI bundkort og det skal have AGP port i nogle der kan hjælpe mig med af finde de dele :dance:

    jeg skal have started en hdd i en bærbar men den siger drivelock HDD Bay Password og me dont know hvad passwordet er :ohmy: hdd kommer fra en IBM T30 men bliver brugt i en Compaq ARMADA E700 har prøvet og installere windows på ny men den siger der ved partionerne at den ikke kan få adgang til hdden nogle der kan hjælpe?

    IBM Thinkpad T30 Type 2366


    CPU: P4 1800mhz
    Ram: 256mb
    HDD: 40gb kan ikke åbnes der er lås på
    DVD: DVD?
    Batt: ok leve tid ukendt
    Lader: 2 stk. virker
    dockingstation: 1 stk


    computer vil ikke tænde kun vis man fjerne backup bat ud og sætter igen og piller laderen fra så starter den i get par sekundter
    der efter dør den
    har virket for en uge sidden. da jeg fik den var der pass på bios og hdd. kunne ikke komme igennem så prøved en guide jeg fandt på netted men kom ikke længer end at lodde ledingerne på men så gad jeg ikke mere
    print korted til skærmen er røget men virker på extern
    der er pass på hdd har tjeket den i en anden com kunne ikke komme igennem så nu gidder jeg ikke mere så nu skal den bare VÆK skal bruge penge til andre ting
    kan bruges til reserve dele


    der medfølger en strømfersyning fra ibm ander ikke hvad den er til passer ikke på labtopen der medfølger også en T21e der er godt og grundigt rippet


    nogle der kan bruge dem så kom med nogle bud


    der er windows xp pro sp1 licens på t30 og windows 98 se på t21e


    vil helst have den skal hentes i kalundborg men tror godt vi kan finde ud af det vis den skal sendes