300W PSU til Asus 8800GT overclocked?

• Hejsa,

har lige købt et grafikkort i går hos computersalg.dk og jeg forventer det i morgen. Mit spørgsmål er, om jeg kan køre dette system på en 300W psu:

CPU: AMD Athlon 64 3800+ Socket 939 @ 2.4 GHz

GRAPHICS CARD: Asus 8800GT overclocked

RAM: DDR RAM 2GB @ 200 MHz

MOBO: MSI AMETHYST-M

PSU: Liteon 300W

Eller skal jeg bare købe en 500W - XXXW for at være sikker?

Også et sidste spørgsmål: Er en AMD Opteron (socket 939) god for gaming? Og er det en single, dual eller quad-core? http://www.shopitonline.dk/Par…l.aspx?q=p:926496;c:36124

Håber I vil hjælpe mig! :D

• Ville ikke udsætte mit nyindkøbte 8800GT for en 300W PSU, ligemeget hvilket mærke det er. Køb en Corsair 520W.

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Kommer an på hvilken model du køber. De laves dog ikke som Quad-core.
    Så vidt jeg husker bruger Opteron mindre strøm og OC bedre, men hæng mig ikke op på det.
    S939 er i øvrigt forældet. Din CPU vil blive et flaskehals med det 8800GT.
    Giver Exxon ret mht. PSU.

Oprindeligt indlæg af Maverick

Kommer an på hvilken model du køber. De laves dog ikke som Quad-core.
    Så vidt jeg husker bruger Opteron mindre strøm og OC bedre, men hæng mig ikke op på det.
    S939 er i øvrigt forældet. Din CPU vil blive et flaskehals med det 8800GT.
    Giver Exxon ret mht. PSU.

Jeg tænkte på at købe en AMD Athlon 64 X2 4xxx+ socket 939, på Ebay eller en anden side. De er ret svære at finde, men så den CPU, strømforsyning og kortet.

• Kan jeg prøve at sætte grafikkortet ind i mit nuværende system? Vil grafikkortet gå i stykker, eller have nogle følger? Ellers SKAL jeg købe en ny strømforsyning omkring 500 watt?

Oprindeligt indlæg af Mark1871
    Kan jeg prøve at sætte grafikkortet ind i mit nuværende system? Vil grafikkortet gå i stykker, eller have nogle følger? Ellers SKAL jeg købe en ny strømforsyning omkring 500 watt?

Der sker ikke noget ved at prøve. Og du skal ikke sætte de famøse 500W som et mål. En god 400W PSU kan sagtens klare opgaven. Du skal bare købe kvalitet fremfor kvantitet.

Der sker ikke noget ved at prøve. Og du skal ikke sætte de famøse 500W som et mål. En god 400W PSU kan sagtens klare opgaven. Du skal bare købe kvalitet fremfor kvantitet.

Okay, mange tak! Det var bare det jeg ville vide. :D

LOL!
    Sorry Maverick, men.. Hvorfor dælen skulle han dog gå efter kvantitet når vi snakker PSU? :D
    Man har da som regel kun 1 strømforsyning til sin computer, right? :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af Alex_nightrun

LOL!
    Sorry Maverick, men.. Hvorfor dælen skulle han dog gå efter kvantitet når vi snakker PSU? :D
    Man har da som regel kun 1 strømforsyning til sin computer, right? :crazyeyes:

Det var da satans. Alt kan åbenbart misforstås hvis man virkelig gider.
    Heller få gode watt fremfor mange dårlige.... Bedre??

Det var da satans. Alt kan åbenbart misforstås hvis man virkelig gider.
    Heller få gode watt fremfor mange dårlige.... Bedre??

Haha! 'Aight, sir! :$
    ('Tænker højt' for sig selv: [SIZE=7]Dårlige watt? findes der da gode og dårlige watt? Watt er da bare en energiform. :b[/SIZE])

('Tænker højt' for sig selv: [SIZE=7]Dårlige watt? findes der da gode og dårlige watt? Watt er da bare en energiform. :b[/SIZE])

Eh... ved ikke om jeg egentlig behøver en nu... mit grafikkort kører fint og det samme gør min computer, men skal nok købe en snart. :D

Erhm, Nej der findes ikke dårlige watt og alt det du siger. Men nu skal man også se på hvor meget de forskellige rails kan trække, uden din PSU slider sig op, eller brænder sammen. Watt er ikke altid det vigtigste.

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

Rettet en gang, sidst af betaboy ().