IT Supporter

  • Måske er jobbet som IT-Supporter så ikke lige dig :P

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • bublegum: Hvilken uddannelsesforløb har du selv været igennem?


    Jeg tænker nemlig selv noget i retning af datamatiker eller lign. med en Cisco certificering, men synes der er lidt blandede meninger om hvor meget det kræver. Nogle steder siger de den fulde gymnasiale uddannelse, andre steder siger de man kan nøjes med en HF. Eavest.dk tilbyder Microsoft- og Ciscocertificeringer og lyder generelt som et spændende sted, men de kræver dog som minimum en HF, blev jeg fortalt af deres vejleder. Jeg formoder at det er den nemmeste vej at tage?


    I øvrigt har jeg selv været startet på IT Supporter, sjældent har jeg følt mig mere til grin. Det vi lærte var tåbeligt og de indrømmede selv at uddannelsen var underbemandet, så vi var tvunget til at tage nogle fag sammen med elektrikeruddannelsen - selvom det ikke var relevant for os. Den stoppede jeg af gode grunde hurtigt med. Når de end ikke selv kan tage det seriøst, er det svært at gøre selv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    bublegum: Hvilken uddannelsesforløb har du selv været igennem?


    Jeg tænker nemlig selv noget i retning af datamatiker eller lign. med en Cisco certificering, men synes der er lidt blandede meninger om hvor meget det kræver. Nogle steder siger de den fulde gymnasiale uddannelse, andre steder siger de man kan nøjes med en HF. Eavest.dk tilbyder Microsoft- og Ciscocertificeringer og lyder generelt som et spændende sted, men de kræver dog som minimum en HF, blev jeg fortalt af deres vejleder. Jeg formoder at det er den nemmeste vej at tage?


    I øvrigt har jeg selv været startet på IT Supporter, sjældent har jeg følt mig mere til grin. Det vi lærte var tåbeligt og de indrømmede selv at uddannelsen var underbemandet, så vi var tvunget til at tage nogle fag sammen med elektrikeruddannelsen - selvom det ikke var relevant for os. Den stoppede jeg af gode grunde hurtigt med. Når de end ikke selv kan tage det seriøst, er det svært at gøre selv.


    IT - Supporter = telefon mand/dame medmindre man er heldig at komme ind et godt sted, som f. eks en kommune, hvor arbejdsområdet er mega stort. Ellers ender en stor del hos CC m.v


    Skulle jeg starte forfra i dag, så ville jeg knokle mig igennem en MCSA eller MCSE og så prøve at flette en Cisco certificering på og en certificering indenfor Exchange.
    Hertil få en viden om SAP. Jeg troede også alt var åben da jeg blev færdig uddannet, men man bliver klogere ;)


    Hertil kommer endnu et chok når man kommer ind et sted, og finder ud af, at alt man lærte kan smides ud. IT - Support uddannelsen er intet bevendt!


    Alt alt for kort erhvervsuddannelse, som ikke rækker meget længere end tlf/mail support medmindre man selv har en god viden med sig.


    Hvad angår indgangskrav til Cisco, så kan jeg ikke se hvad en Gym skolegang skulle have af relevans for dette ?



    Netværk, netværk og atter netværk :hb:

  • Sorry, det var lidt tvetydigt skrevet. Jeg mente at den gymnasiale uddannelse var et krav for selve datamatiker-uddannelsen.


    I øvrigt er jeg blevet langt klogere mht. IT Supporter uddannelsen og er i dag glad for, at jeg ikke spildte flere år af mit liv på den. Meget vel har jeg ikke lavet andet end at arbejde uuddannet i denne sæson, fordi det var for sent at blive optaget på andre forløb, men hellere det og tjene lidt lommepenge end at sidde og lære om Office-pakken. :))


    Med hensyn til de MCSE og MCSA kurser du nævner, kan du uddybe lidt hvad det reelt er de indebærer? Jeg har svært ved at se hvad de helt konkret dækker over, samt hvad der eventuelt skulle være at optagelseskrav forinden. Det lyder umiddelbart ikke som noget, man bare lige er forberedt på at begynde på, fra den ene dag til den anden. Kræver det ikke noget baggrundsviden andetsteds fra, før man kan kaste sig ud i den slags?


    I øvrigt er du velkommen til at kontakte mig pr. PM for en e-mail- eller MSN adresse, hvis det er nemmere for dig at forklare på den måde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Måske er jobbet som IT-Supporter så ikke lige dig :P


    Hva snakker du om?


    Havde overset en ting




    Jeg sparer lige lidt på skældsordene en anden gang!

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet 2 gange, sidst af Burger ().


  • MCSA
    http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/default.mspx


    MCSE
    http://www.google.dk/search?hl=da&q=MCSE&meta=


    Tjja ikke spildt for uddannelsen er jo lidt op til en selv at tage hånd om.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    Søg på jobnet.dk:


    Annonce ID
    2137277


    De mangler en elev


    Aars er lidt langt væk fra hvor jeg bor

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay


    Aars er lidt langt væk fra hvor jeg bor


    Vil du have en plads eller ej ;)
    Når du er færdig med en uddannelse, så vil du erfarer, at jobs ikke hænger på træerne. som mange giver udtryk for indenfor IT. Spring udi det med begge fødder i stedet for at fortryde når du er gennem 2.5år på en skole uden praktisk erfaring.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Vil du have en plads eller ej ;)
    Når du er færdig med en uddannelse, så vil du erfarer, at jobs ikke hænger på træerne. som mange giver udtryk for indenfor IT. Spring udi det med begge fødder i stedet for at fortryde når du er gennem 2.5år på en skole uden praktisk erfaring.


    Er 16 år så der er langt for mig til Aars

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Det kan sgu godt være det er mig der ikke kan se skoven for bare træer, men der er altså ting jeg ikke helt kan finde svar på. Bla. hvor meget baggrundsviden det egentlig kræver, for at kunne få noget ud af sådan et kursus. Det eneste jeg umiddelbart kan finde på Microsofts side, er at man skal have 1 års erfaring som netværksadministrator, men det er jo et vidt begreb hvor meget viden de forventer det dækker over. Jeg vil da umiddelbart påstå, at jeg ved mindst lige så meget som min gamle skoles it-administrator gennem 15 år. :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Det er jo så dit valg. Held og lykke med uddanelsen og spild af 2 år ;)


    Fuck af med alt dit negative pis

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Vil du have en plads eller ej ;)
    Når du er færdig med en uddannelse, så vil du erfarer, at jobs ikke hænger på træerne. som mange giver udtryk for indenfor IT. Spring udi det med begge fødder i stedet for at fortryde når du er gennem 2.5år på en skole uden praktisk erfaring.


    Undskyld, men skolepraktik eksisterer så vidt jeg er informeret af EUC Midt ikke mere, dette har jeg skrevet før.


    Så hvorfor bliver du ved med at snakke om det!? :rolleyes:


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Må da lige være med til at sige at århus teknisk skole ikke har styre på noget :P i har godt nok været heldig, hvis i ikke har oplevet noget endnu.. :P men bare vent.. selv på hovede forløbene laver de mange fejl.. :D Jeg har aldrig hørt noget godt om nogen af de afdelinger der..