Overclocking af Q9300

• Hej igen drenge..

Jeg har lavet et andet indlæg men laver et HELT nyt da det andet ærligt talt var noget værre **** :D

Mit q9300 skal overclockes og da jeg nu har læst lidt om overclocking ja så vil jeg gerne spørge..

Hvad hedder FSB i BIOS... har ikke rigtigt kunne finde det?

Kan jeg roligt gå op i 400mhz og så lige prøve at give load mens jeg stadig overvåger min temp?
    Vil meget gerne have 3ghz eller over.. lortet skal bare ikke lige svedes af :D :D

det var vidst de spørgsmål :)

• Sådan her er min computer konfigureret...

* INTEL QUADCORE Q9300, 4x2.5GHZ, 1333MHZ FSB
    * GEFORCE 9800GTX, 512MB (x16 EXPRESS 2.0)
    * ASUS P5E, INTEL X38 (x16 EXPRESS 2.0)
    * 4GB CORSAIR DHX DUALCHANNEL RAM, PC6400
    * 450W CORSAIR VX550W STRØMFORSYNING (43A PÅ 12V)
    * 500GB Samsung HARDDISK, 7200RPM, 16MB CACHE
    * 20x SATA DVDBRÆNDER +/ (SAMSUNG)
    * 7.1 SURROUND LYDKORT, SUPREME FX-II
    * 2x IEEE 1394a FIREWIRE PORTE
    * 10x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 8 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
    * UNDERSTØTTER RAID

Bare lige for at alting står der hvis du nu ville vide mere (;

• OK.. men syn's ved load køre min core teamperature på lidt over 90 graders varme... syn's det er vildt.. men har sat fsb til 410 og den svinger fra 2400 til 3066 mhz..
    Skal jeg sætte fsb op til at den ikke vil boote? og så lige gå en tand ned så den kan boote men samtidig køre på højeste fsb.. så sætter jeg flere volt til? og hvor mange?

• ok... Jeg satte den lige op til 420.. så ville den ikke boote.. så satte jeg det hele til default igen. nu booter den så igen..

over 90 grader.. ja så kan man sgu spejle spejlæg da..
    Bruger realtemp.. ved ikke om der er andre bedre?
    Da min comp ikke var overclocket lidt ja så på idle stod den bare stille på 29-30 grader :P
    lader den stå på 410 fsb.. er der andet der skal ændres så?
    det skal lige siges at jeg satte DRAM frequency op til 1200 og et eller andet. q:

• 90 grader er ikke sundt, hvis dine sensorer rent faktisk virker......men jeg tror altså at din køler muligvis ikke er monteret helt godt, elelr at der ikke er nok eller for meget kølepasta på.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.