Ny gaming comp

  • Hejsa


    Jeg står og skal finde mig en ny comp der skal benyttes til at spille Age of Conan


    Jeg er dog pænt blank :boxed: hvad angår specs, har siddet og bikset noget sammen inden på føniks
    http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=43633


    Som jeg ville høre jeres mening om, for mange af mine valg har jeg faktisk lidt svært ved at begunde, ex tog jeg en opgradering på bundkortet udelukkende fordi det var muligt (Noobish)


    For en ting er jo at vælge ting, noget andet er jo at vide om tingene passer sammen, eller om valget af fx skærm, gør det hul i hovedet at tage grafikkortet, hvis man med skærmen ikke udnytter grafikkortet, det samme gør sig gældende med bundkort mm


    med de spec og det keyboard (G11) og mus (MX518 ) fra logitech ender jeg på 13.300 hvilket jeg ikke havde noget i mod blev mindre, aner dog ikke om jeg kan lave nogle fornuftige besparelser i mit valg.


    PS den eneste grund til at jeg har kigget på føniks er fordi jeg mindes at have hørt at man får meget value for penge der. Så jeg er bestemt åben for andre specs, butikker, sites...


    Håber i kan hjælpe mig med noget ekspertviden :)

  • Og så er føniks ikke den mest roste forhandler hvis du kigger under forhandlere på tweak.dk's forside ;)


    Edit: http://topdata.dk/product.asp?product=5089&sub=260&page=1 Den der fra topdata er næsten den samme som den anden, bare en lidt mindre CPU, og 500 billigere, så er der masser af penge til 2*20" skærme osv :razz: Det er jo faktisk nogen ret lækre PC'ere de har derinde :9xo

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

    Rettet en gang, sidst af teko ().

  • Optur, jeg indrømmede godt nok i min først post at jeg var blank, men så blank var jeg sgu ikke klar over jeg var. Det er jo tæt på halv pris!!!


    Jeg kan vel gå udfra at topdata har tænkt over hvordan tingene snakker sammen, i de systemer som de har listet ik?


    Dual vs quad er der stor forskel her, set ud fra et gaming synspunkt?

  • Har du tænkt dig at tive 600 kr for "Silent Upgrade"?


    Jeg er sikker på at den upgrade er til for at tage røven på folk og score penge.


    "32bits eller 64 bits"


    Husk 2GB RAM hvis du vælger 32 bit og 4GB hvis 64.

  • Quote

    Jeg er sikker på at den upgrade er til for at tage røven på folk og score penge.


    Ja det har du nok ret i.


    Har det nogen indflydelse på spilleoplevelsen om det er 32 eller 64bit. Jeg har under alle omstændigheder tænk mig at der skal 4gb ram i

  • Sidste spørgsmål, jeg skal også ud og finde mig en skærm (19") er der nogle mærker/modeller der kan anbefaldes (den må også godt se godt ud, så glider den lettere ned for kæresten ;) )

  • Den ser også fed ud, jeg er dog kun ude efter en 19", er samsung et mærke der generalt laver gode skærme?
    det er ms og opløsning man skal kigge efter som keyfigues når man sammenligner specs på skærme, eller...

  • Nu er der kommet nogle gode foreslag med hensyn til computeren, men jeg lade også lige mærke til du vil købe en mx518 som er en optisk mus. Køb hellere en Logitech G5 som er en laser mus, den er virkelig en ultimativ gamermus, sikker på de fleste her inde vil give mig medhold i min påstand.

    8600k@5.1
    H150I 360mm

    Asus Z370-I
    16 GB Tridentz 3200 CL14
    MSI 1070 TI 8G@2100/4427
    NZXT G12+TT 280mm AIO

    970 EVO 500 GB nvme m.2
    Crucial 240GB SSD+
    SSHD 1TB
    Lian LI Dynamic 011